Kampeertopic

Hoi Alina,
Je mag op dit forum niet crossposten, dus je bericht mag je maar in 1 topic plaatsen.
Daarbij vraag ik mij af of je niet meer geluk hebt via de facebook van de camping of iets in die richting?

1 like

Hallo allemaal! De vakantie is begonnen. Waar belandt iedereen deze zomer? Wij weten het tot dusver nog niet haha. Dus wat inspiratie is welkom.

1 like

Ik ben net terug van 3 weken roadtrip in Frankrijk, vond het heeerlijk. Op de bonnefooi gegaan en naar: Ile de Re, Bordeaux, Mimizan & Biarritz, Pyreneeen, Bourgogne klein dorpje en toen Colmar. Diversiteit was top, weer was super (overal tussen 22-30 graden, wilden niet warmer dan dat dus daar op gelet met volgende bestemming bepalen). Nu al heimwee haha.

2 likes

Eerst richting Ootmarsum, weekje later richting Monschau!

1 like

Wij gaan op vakantie naar Belgiƫ en Frankrijk; we starten in Brussel, dan door naar Parijs/Versailles, vervolgens Ile de Re/Bordeaux, dan via de westkust omhoog naar Caen en tot slot naar Blankenberge. We zijn dan ongeveer 2 weken weg.

Paar jaar geleden hebben we ook zo’n tripje gedaan, dat is goed bevallen. We hebben toen Duitsland (Würzburg)-Oostenrijk (Sƶll)-ItaliĆ« (oa Verona en Milaan)-Zwitserland (Zurich) en Frankrijk (Straatsburg) gezien.

Onderweg verblijven we dan naast campings ook wel in B&B’s.
De vorige keer zijn we op een aantal plekken maar 1 nacht geweest, nu kiezen we ervoor om 2 of meer nachten op een plek te zijn voor iets meer rust.

1 like

:joy: wij zijn onze slaap opties voor op de camping aan het testen….

De kamer is al twee dagen een proefopstelling :laughing:

Ja ik ben bekend met de meest comfortabele slaapmatten. Hebben we ook gehad maar ze gaan veel te snel lek bij ons 🄹 twee enkele, een grote. En die matten hebben een enorme pakmaat die wij niet meer in de auto kwijt kunnen.
Dus alles luchtbed. En het schuim matras kan onderin de auto onder de spullen want die raakt niet lek.

5 likes

Op welke doel je nu? Ben wel benieuwd

Van die slaapmattem van Redwood of Exped. Die slapen echt heerlijk! Maar het is wel een enorm pakket ja.

Ja klopt wat @dblauw zegt. Ligt erg lekker. Maar zo groot!!

Ahhh waarom hebben zoveel duitse campings wel een hele website, maar moet je om te reserveren vervolgens een aanvraag doen? Ik dacht eindelijk ergens te kunnen reserveren, moest alle info opgeven, krijg ik net een mailtje dat ze volgeboekt zijn…

Dus, als iemand nog een tip heeft voor een camping ergens in Zuid-Duitsland, zwarte woud oid?

Wat zoek je in een camping? Wij hadden echt een heel kneuterig campingkje in Enzklosterle. Je had er precies niks maar ik vond het een leuke omgeving en de camping heel relaxed. Maar wij hebben ook niet veel verwachtingen van een camping.

3 likes

Hier ben ik wel eens geweest, wel een ā€œdrukkeā€ weg ernaast die je hoort.
Wel goed vermaakt.

Camp kyllburg heeft nog plek zie ik. Plekjes langs de rivier. Heel fijne plek.
Zuidelijker richting zwarte woud heb je campingpark oase in ettenheim. Helaas niet online te boeken. Wel leuke plek

Dit hadden wij ook bij veel campings in Italiƫ. Lijkt me zo omslachtig? Er zijn toch heel veel goede en verschillende booking systemen tegenwoordig, voor iedereen makkelijker toch :rofl::sweat_smile:?

3 likes

Ik had die redwood gekocht. Slaapt echt heerlijk maar idd echt veeel te groot. Dus weer verkocht via marktplaats en de decathlon variant gekocht. Ligt net zo lekker, helft van de prijs en veel compacter. Helaas wel een stuk smaller.

Ooh die verpakking ziet er inderdaad compacter uit, krijg je het daar makkelijk in? Scheelt trouwens maar 6 cm in breedte met die van Redwood!

Vond die 6cm toch best wat van het comfort afdoen maar deze past tenminste gewoon in m’n tas. Vind hem niet zo makkelijk vierkant opvouwen. Rolletje gaat beter maar als je een rol maakt past hij alsnog in de tas die er bij zit.

1 like

Aaargh ik twijfel zo erg. Wij kamperen graag maar hebben 2 jonge kinderen. Wij hadden een Outwell tent met een ā€˜normale’ verduisterende cabine en die was zo licht. Dat was echt een drama want ze vielen aldoor veel te laat in slaap en werden veel te vroeg wakker. Na een weekend proef kamperen hebben we die tent dus direct maar verkocht. Ik zat eraan te denken om zo’n Decathlon tent te kopen met het Fresh & Black concept zodat de slaapcabines echt pikkedonker zijn. Alleen we hebben er net ingestaan en het viel wel een beetje tegen hoe benauwd het was, alleen de tent stond natuurlijk wel in een binnenhal.

We zagen ook een Dometic Boracay FTC 401 TC en die was van technisch katoen, dat voelde direct wel super fijn en goed aan. Die slaapcabines waren wel donkerder (sleep tite cabines) dan onze vorige tent maar niet zo verduisterend als dat Fresh & Black concept van de Decathlon. Je keek wel echt in een zwart gat bij die tent, maar doordat deze ook in een hal stond is het zo moeilijk inschatten hoeveel licht er daadwerkelijk naar binnen komt als de zon schijnt.

Heeft er iemand ervaring met hoe zo’n Decathlon tent aanvoelt in de nacht/ ochtend als je wel daadwerkelijk die hele cabine afsluit zodat er geen licht naar binnenkomt? Echt jammer dat het niet even te testen is.

1 like

Ik snap het even niet, bedoel je qua licht of qua warmte (omdat je het over benauwd hebt)?

Wij hebben zo’n decathlon tent. Heel tevreden over! Vooral dat het echt donker is, het benauwde heb ik geen vergelijkingsmateriaal voor, als het heel warm is ben ik toch zo veel mogelijk niet in de tent. De kinderen slapen er goed in, als er niet andere kinderen tot heel laat aan het gillen zijn.
We hebben deze gekocht mer het idee dat hij niet zo duur is en we waarschijnlijk binnen een paar jaar een apart tentje voor de kinderen wilden. Denk dat dat volgend jaar zo ver is

1 like