Kampeertopic

Ja klopt wat @dblauw zegt. Ligt erg lekker. Maar zo groot!!

Ahhh waarom hebben zoveel duitse campings wel een hele website, maar moet je om te reserveren vervolgens een aanvraag doen? Ik dacht eindelijk ergens te kunnen reserveren, moest alle info opgeven, krijg ik net een mailtje dat ze volgeboekt zijn…

Dus, als iemand nog een tip heeft voor een camping ergens in Zuid-Duitsland, zwarte woud oid?

Wat zoek je in een camping? Wij hadden echt een heel kneuterig campingkje in Enzklosterle. Je had er precies niks maar ik vond het een leuke omgeving en de camping heel relaxed. Maar wij hebben ook niet veel verwachtingen van een camping.

5 likes

Hier ben ik wel eens geweest, wel een “drukke” weg ernaast die je hoort.
Wel goed vermaakt.

Camp kyllburg heeft nog plek zie ik. Plekjes langs de rivier. Heel fijne plek.
Zuidelijker richting zwarte woud heb je campingpark oase in ettenheim. Helaas niet online te boeken. Wel leuke plek

Dit hadden wij ook bij veel campings in Italië. Lijkt me zo omslachtig? Er zijn toch heel veel goede en verschillende booking systemen tegenwoordig, voor iedereen makkelijker toch :rofl::sweat_smile:?

3 likes

Ik had die redwood gekocht. Slaapt echt heerlijk maar idd echt veeel te groot. Dus weer verkocht via marktplaats en de decathlon variant gekocht. Ligt net zo lekker, helft van de prijs en veel compacter. Helaas wel een stuk smaller.

Ooh die verpakking ziet er inderdaad compacter uit, krijg je het daar makkelijk in? Scheelt trouwens maar 6 cm in breedte met die van Redwood!

Vond die 6cm toch best wat van het comfort afdoen maar deze past tenminste gewoon in m’n tas. Vind hem niet zo makkelijk vierkant opvouwen. Rolletje gaat beter maar als je een rol maakt past hij alsnog in de tas die er bij zit.

1 like

Aaargh ik twijfel zo erg. Wij kamperen graag maar hebben 2 jonge kinderen. Wij hadden een Outwell tent met een ‘normale’ verduisterende cabine en die was zo licht. Dat was echt een drama want ze vielen aldoor veel te laat in slaap en werden veel te vroeg wakker. Na een weekend proef kamperen hebben we die tent dus direct maar verkocht. Ik zat eraan te denken om zo’n Decathlon tent te kopen met het Fresh & Black concept zodat de slaapcabines echt pikkedonker zijn. Alleen we hebben er net ingestaan en het viel wel een beetje tegen hoe benauwd het was, alleen de tent stond natuurlijk wel in een binnenhal.

We zagen ook een Dometic Boracay FTC 401 TC en die was van technisch katoen, dat voelde direct wel super fijn en goed aan. Die slaapcabines waren wel donkerder (sleep tite cabines) dan onze vorige tent maar niet zo verduisterend als dat Fresh & Black concept van de Decathlon. Je keek wel echt in een zwart gat bij die tent, maar doordat deze ook in een hal stond is het zo moeilijk inschatten hoeveel licht er daadwerkelijk naar binnen komt als de zon schijnt.

Heeft er iemand ervaring met hoe zo’n Decathlon tent aanvoelt in de nacht/ ochtend als je wel daadwerkelijk die hele cabine afsluit zodat er geen licht naar binnenkomt? Echt jammer dat het niet even te testen is.

1 like

Ik snap het even niet, bedoel je qua licht of qua warmte (omdat je het over benauwd hebt)?

Wij hebben zo’n decathlon tent. Heel tevreden over! Vooral dat het echt donker is, het benauwde heb ik geen vergelijkingsmateriaal voor, als het heel warm is ben ik toch zo veel mogelijk niet in de tent. De kinderen slapen er goed in, als er niet andere kinderen tot heel laat aan het gillen zijn.
We hebben deze gekocht mer het idee dat hij niet zo duur is en we waarschijnlijk binnen een paar jaar een apart tentje voor de kinderen wilden. Denk dat dat volgend jaar zo ver is

1 like

Qua warmte en ventilatie. En ik vraag me af of het daardoor ook niet heel vochtig wordt omdat het ook allemaal polyester is.

@Bennielava dat is goed om te horen. Heel fijn dat je het niet zo benauwd vindt, dat stelt gerust haha. Ja ergens denk ik inderdaad ook dat het een soort van overbruggingsperiode is. Als mijn kinderen niet meer ècht klein zijn dan maakt dat verduisterende ook alweer veel minder uit. Maar ergens denk ik als die tent van technisch katoen ook donker genoeg is, dan gaan we daar veel langer plezier van hebben ook vanwege het comfort.

3 likes

Het is pikzwart maar wordt wel gewoon warm als de buitenlucht warm is, het ademt niet zo lekker. We hebben zo’n kleine hoor, dus de grote weet ik niet

2 likes

Ik heb dit eigenlijk nog nooit ervaren in onze f&b tent… Ook gewoon nachten koud gehad haha. Het pikzwarte vind ik echt een uitvinding juist. Je kunt in de slaapcabine ook ventilatiegaten open maken he?

1 like

Wij hebben een katoenen tent van Dometic, ander model. In onze tent is het probleem dat de hele slaapcabine verduisterd is behalve de onderkant van de “deuren” naar de slaspcabines. Was dat bij de Boracay ook zo? Zo ja, wij lossen dit op door de “tussendeur” tussen de twee cabines los te halen en voor het deel waar mijn dochter slaapt te knopen. Die tussendeur is wel helemaal verduisterd namelijk. Beetje houtje touwtje oplossing maar het werkt wel haha, vanaf dat zij 1 is kamperen we zo en heeft ze altijd goed geslapen, ook overdag.

Een grote katoenen tent vind ik ook fijn qua klimaat. In de volle zon wordt het ook heet natuurlijk, maar daarna ook snel weer fris. Nadeel is wel dat de pakmaat echt mega is, haha.

Wij kamperen nu al 4 jaar met onze tent en zijn erg tevreden. Ik verwacht dat we er ook nog even mee vooruit kunnen maar dat mag ook wel voor zo’n bedrag vind ik.

3 likes

Haha nee ik ook niet? Ik heb op een festival wel eens tot 13.00 in dat ding liggen meuren en met die ventilatiegaten open ging dat echt prima haha

@Jip in mijn omgeving hebben heel veel mensen zo’n tentje. Misschien bij jou ook wel? Misschien kun je hem dan eerst eens van iemand lenen

Dat is inderdaad precies het probleem, wat een slimme oplossing! Dat zou het hele issue voor ons ook oplossen.

Voor de rest ook iedereen bedankt voor de reacties. We gaan er even over nadenken. Het fijnste zou zijn als we hem even zouden kunnen lenen maar helaas is er in onze directe omgeving niemand met zo’n tent :pensive:

Suf, hè! Het is ook precies het stuk waar wij met ons hoofd liggen. Ik denk dat ze het voor het ademende/ventilatie hebben gedaan. In onze tent zitten van die klikgespen in de hoeken van de slaapcabine (geen idee waarvoor eigenlijk haha) en daar knoop ik het dan met een haarelastiekje aan vast.

We hebben de laatste jaren wel geïnvesteerd in goede kampeerspullen en ik heb net het laatste wat we echt wilden nog gehaald.
Een helinox stoel lekker klein maar :money_with_wings:.

Maar dit gaat ons zoveel inpak gezeur besparen want de oude stoelen waren zo groot dat de halve dakkoffer al vol zat.
En over die matrassen ik heb ook een redwood geval en die is idd mega. Maar op slaapcomfort wil ik niet inleveren.

4 likes