Kampeertopic

Karretje hebben we sinds kortšŸ‘Œ.
Ja droog inpakken is natuurlijk altijd een must dat is waar! Dus dan maakt het type tent niet zo’n groot verschil in. Ik heb er zelf als kind altijd in gelegen, die van m’n ouders is ā€œopā€ dus ben blij dat ik de kans krijg om deze over te nemen :relaxed:

2 likes

Heel eerlijk, ik zou het jezelf makkelijk maken en lekker voor een opblaastent gaan :joy:
Zeker als je vriend geen kampeerder is…dan lijkt me het opzetten van een de waard tent best een uitdaging, zeker met 2 jonge kinderen erbij. Dan is het neerzetten van de tent al een obstakel minder haha.
Mijn schoonouders hebben onlangs hun de waard tent weg gedaan en zijn overgestaapt op een opblaastent, waar ze zeer tevreden over zijn. De waard tent is wel goede kwaliteit en lekker nostalgisch, maar ja wel echt meer gedoe.
Ik heb zelf ook een opblaastent voor bij ons busje en het is zo makkelijk, geen gedoe met stokken ergens in schuiven. Staat echt binnen 10 minuten :ok_hand:

8 likes

Eens. Zo’n de waard tent lijkt me echt een verschrikking om op te moeten zeggen na een dag reizen. Geef mij maar een moderne tent die binnen een half uurtje staat

1 like

Ik droom elk jaar een beetje weg bij de waard tenten (hadden er vroeger een) maar zou het desondanks niet doen. Het zijn prachtige, duurzame tenten maar zo verschrikkelijk zwaar en groot om mee te nemen. En 10393930 haringen, ook niet lekker met kleine kinderen rond de tent. Ik heb een andere katoenen tent (geen opblaas) die wel compact inpakt en geen grote auto maar alles past in de dakkoffer + onder de hoedenplank en hadden dan zelfs nog de kinderwagen mee. Dat was met een de waard nooit gelukt en je hebt al zoooo veel spullen met een kind. Het voordeel is ook dat je deze tent goed in je eentje op kan zetten en dat is ook fijn met jonge kinderen, als een van de twee ouders makkelijk de handen vrij heeft.

1 like

Noouu ik snap niks van de reacties haha, ik zou 100% voor een gratis de waard tent gaan! Wij hebben dit geluk zelf ook gehad met familie en zijn zo blij met onze tent. We hebben een 4 persoons en nieuw was dat gewoon €4000 ofzo. Ik vind het formaat wel heel groot, maar zeg anderhalf keer zo’n opblaastent. Mijn man heeft die hele tent in een uurtje in z’n eentje opgezet. Omdat we volgend jaar naar dezelfde camping gaan en m’n dochter dan al 5 is kan ik volgend jaar ook helpen met opzetten. Maar dat is eigenlijk nooit nodig dus. Het gaat ook echt om een paar zomers wat meer ongemak voor 2 uurtjes tegenover een besparing van duizenden euro’s en een tent die gewoon een leven lang mooi blijft en waar nog steeds service voor geboden wordt.
Ik zou het trouwens niet aanraden als je van campinghoppen houdt.
Oh en nog een toevoeging : voor weekendjes weg hebben wij een opgooitent van de decathlon want dat is natuurlijk gewoon veel sneller.

9 likes

Helemaal eens met dit. Als je een beetje een fatsoenlijke opblaastent wil moet je echt wel flink geld uitgeven. Maar ik vind de waard tenten ook gewoon heel mooi en ze zijn super duurzaam.

3 likes

Ze hebben geen haast om hem weg te doen of te verkopen, dus we mogen hem rustig uittesten en in onze tuin opzettenā˜ŗļø! T bespaart erg veel geld ook, en ze gaan jaren mee.
Ben benieuwd. We zijn op dit moment geen campinghoppers hoor. Dus 2 weken blijven staan is prima.

2 likes

Deze camping heb ik al vaak getipt gezien, ik heb het idee dat die vooral voor gezinnen met kleine kinderen is (0 tot 8 jaar) is dat ook zo?

Dan gewoon lekker die tent gebruiken en eerst maar eens ontdekken of het überhaupt iets is wat jullie vaker willen doen. Toch doodzonde om een moderne tent te gaan kopen als je een de Waard kan lenen/krijgen en ook nog makkelijk vervoer hebt om die mee te krijgen.

5 likes

Hm ja vind ik wel idd. Ik zou hier prima nog met een 8 jarige heen gaan maar daarna niet meer zo snel. Er waren wel echt veel kinderen van 7 a 8 jaar, allemaal voetballende jongens. Maar niet zoveel tieners (of iig niet op de plekken waar ik met m’n kleuter was).

@Nimbus2000 mijn man heeft m de eerste keer opgezet met m’n oom erbij. Ik had als kind/puber ook in deze tent geslapen en me toen voorgenomen dat later als ik groot was ik ook zo’n tent zou kopen voor m’n familie. Was dus echt een dream come true toen mn oom me appte. Er waren wel wat gaten maar dat heb ik na de eerste keer kamperen laten repareren. En die eerste keer kamperen was nat en alsnog toen geen last gehad van die gaten (grondzeil en tentdoek)

2 likes

Even een update. We zijn hier nu en ik vind het zo leuk&mooi met hele fijne, kleinschalige (natuur)campings en zo’n gemoedelijke sfeer overal; echt een underrated vakantieland!

3 likes

Gaaf toch! De tent eerst zelf een keer opzetten voordat je op vakantie gaat. Wellicht is er nog een instructie filmpje te vinden op YouTube bij de Wit ofzo.

2 likes

Oooh wat goed om te horen! Erg benieuwd naar waar jullie uiteindelijk gekampeerd hebben zodra jullie weer thuis zijn.

1 like

We hebben dus niets gereserveerd van te voren/geen route bepaald dus zijn op de bonnefooi lekker. We staan nu op de camping ā€˜pigs in blankets’, leuk: kleinschalige boerderij camping met een eigen looppad naar een heel leuk kustplaatsje aan zee (Southwold Beach) maar nu in het weekend is er ook een pizza-wagen en ze hebben een kleine speciaal bieren bar. Iedereen is ZO vriendelijk & beleefd overal en veel komen spontaan een praatje maken (onze baby van 4 maanden is een goede opening haha).

2 likes

Wij staan op een grote camping in Nederland en hadden gehoopt dat er zo in de laatste week/na vakantie vooral kindjes van 0-5 zouden zijn, maar er zijn alleen maar Duitsers en Engelsen en hebben dus eigenlijk ook geen aanspraak ofzo. Mis dat toch wel een beetje. Ook animatie etc in 3 talen. En activiteiten vooral voor de grotere kids. Genieten nog het meeste van gewoon een beetje in en rond de tent rommelen/chillen. Regelmatig ook regen, morgen hopelijk een fietstochtje maken.
Denk dat we volgend jaar een wat kleinere camping kiezen wat meer knus voelt. Dit is te commercieel /groot.

Welke zijn jullie nu? Ik vind dat er heel veel leuke campings voor 0-5 jaar in NL zijn! In de herfstvakantie gaan we 6 dagen weer naar Hartje Groen, altijd leuk ook.

2 likes

Kom er net vandaan, mijn dochter vond het echt fantastisch. Vorig jaar veel naar Ons Buiten geweest maar vond deze camping nog wel een stuk mooier gelegen in het bos.

2 likes

Ter Spegelt.

Hartje groen kom ik ongeveer maandelijks (de boshut met docus de das pad) ligt naast waar ik woon dus dat kennen we al zo goed. Wist niet dat het zo bekend was als camping :relaxed:

Ken ik niet maar zie dat het een recreatiepark is, dat is echt een hele andere sfeer ja vind ik. Ah leuk dat je zo vaak naar Hartje Groen gaat en snap dat je dan wat anders zoekt. Ik vind voor deze leeftijd oa stad & land en de kleine wereld ook heel leuk!

2 likes

We zijn op best chille (eco)-camping, ik bedoel de eekhoorns en reeƫn en vossen zijn heel dichtbij/te zien van slaapplek maar echt ergenis;

Vaste plekken en dat die lui om hun caravan het grasmaaien :face_with_spiral_eyes: ((duurt niet lang maar ik trek dat geluid niet, ik wil rust))

De muziek in het toiletgebouw die te hard staat elk moment (ik ken andere campings die savonds/snachts/sochtendsvroeg waar die uitstaat of heel zacht), elke keer zo overprikkeld/meltdown (of instant meltdown waardoor het plassen niet lukt, haat mijn brein maar goed :sob:) naar de wc/douchen, doe nu maar noise canceling op :face_with_spiral_eyes:

1 like