Kampeertopic

Volgens mij krijg je schimmel bijna nergens echt uit. Zijn het grote plekken? Of is het verwaarloosbaar?

1 like

Deze hebben wij ook en gegeven moment kwamen we er effe niet uit, maar Decathlon had een filmpje. Precies het ding waarvan we dachten hehhh??? kwam niet in beeld in het filmpje en in t filmpje stond die tent in 15 seconden in elkaar :joy: uiteindelijk helemaal gelukt, dat t half donker was hielp ook niet mee haha

Maar idd, ruime tent, hadden op een gegeven moment even regen en de voortent was groot genoeg voor een tafeltje met twee stoelen, dus lekker spelletjes gespeeld toen

Netl Camping Kallumaan? Ik ben er zelf nog nooit geweest, maar wil dat wel heel graag. Mijn collega vond het er heel erg leuk en ik hoor van vrienden die naar Wildeburg zijn geweest dat het echt een leuk terrein is (het festival wordt op die camping gehouden).

2 likes

Ben ik vaker geweest in de zomer - heel fijn met het strandje! - maar zover ik weet hebben ze niet dat herfst/wintercampingidee met hottubs, vuurkorven etc.

Heeft iemand wel eens een roadtrip gemaakt in zuid-denemarken? Wij denken eraan dit volgende week te gaan doen maar ik vind Denemarken om de een of andere reden moeilijk in te schatten als land. Ergens lijkt het me saai? Zuid-Engeland is ook een optie maar vind de trein en boten zo duuurr

Het is wel leuk om een keer naartoe te gaan denk ik, maar inderdaad, redelijk saai. Ik vond alles mooi maar het was ook wel hetzelfde allemaal.
Als je ook een beetje wow factor wil meepakken kan je (iets) verder rijden naar de kliffen van Mons Klint bijvoorbeeld. En in Zuid-Denemarken heb je veel strand en wadden, dat vind je misschien de moeite waard. Je mag daar met je auto het strand op rijden als je wil.
Er zijn ook allemaal eilandjes waar je terecht kan. Ik ging naar Fano en huurde daar fietsen en ben toen het hele eiland rondgefietst. Dat was ook leuk, maar heb er geen WOW gevoel aan over gehouden.

1 like

Ja, wij vonden het wel wat saai. Zuidelijk helft van Denemarken bezocht incl Kopenhagen en MĂžn, dat was nog het meest bijzondere idd. Maar niks overweldigends gezien qua natuur, het lijkt ook nog wel wat op Nl natuurlijk. En alles is er zoooooo keurig netjes op orde geregeld, maar wel teringduur. Te braaf naar mijn smaak. Wel leuk om gewoon een keer geweest te zijn en zelf ervaren te hebben! Wel prima voor een week. En lekker rustig, we hebben wel weinig stress gehad die vakantie haha.

2 likes

Hier dezelfde route. Zuiden, daarna Kopenhagen en Mon. Al met al was dat gewoon een hartstikke leuke vakantie. Dus het is maar net wat je zelf zoekt op dit moment. Stressvrij was het bij ons ook zeker! @VanderWoodsen

1 like

Ah okĂ©, dat wist ik niet. Dan misschien Mariahoeve in Papenvoort? Daar heeft m’n vriend afgelopen winter gekampeerd met een vriend. Zij gingen voor heel primitief kamperen, maar het kan ook wat luxer met stroom en een kachel. Je mag daar zelf vuurtje stoken en de ze hebben daar ook een meertje en een sauna. Alleen geen hottub.

1 like

Wij hebben eens een kleine roadtrip naar kopenhagen en terug gedaan omdat we daar een bruiloft hadden. En dan via Flensburg (leuk stadje) omhoog en dan via de brug naar het eiland Fyn. Vond dat wel mooi en rustgevend, soort glooiende groene heuvels en velden, en dan de kust. Odense is ook een schattig stadje. Mocht je het nog uit willen breiden dan kun je ook vanuit kopenhagen makkelijk nog de brug naar Zweden pakken (auto of trein) en bijv Lund bezoeken (leuk universiteitsstadje)

1 like

Ik had niet gedacht ooit te zullen meemaken dat ik het warm zou hebben tijdens de nachten in Nederland. Heb ooit de fout gemaakt om alleen een laken mee te nemen naar een meerdaags festival en heb 's nachts liggen rillen. Sindsdien nooit meer de fout gemaakt, maar ik ben nu eenmaal een koukleum dus heb altijd droge kleding, shirt, lange broek, sokken en een slaapzak die tot -5 graden gaat geloof ik. Ik heb zelfs hier ooit om tips gevraagd. En de laatste nachten
 Niks aan het handje? Het was zo warm dat ik zonder kleding en slaapzak sliep, en zelfs zonder sokken. :scream:

Iemand die leuke campings kent in Engeland, gebied Norfolk / Suffolk kust? We vertrekken deze week, lekker last minute besloten en zo’n zin inđŸ€©

Wij zitten nu in de auto naar huis, we zijn 18 dagen weggeweest. Onze langste vakantie ooit samen, mijn man is het altijd na 12 dagen wel zat. Maar oh dit keer hadden we echt allebei pijn in ons hart dat het al over was. We hebben het zo leuk gehad, mijn dochter heeft zulke leuke vriendjes gemaakt, zo goed gespeeld en ze ging zo goed mee met de activiteiten die we ondernamen. We hebben voor volgend jaar deze camping geboekt voor 18 dagen (hadden nu 2 campings omdat deze al vol zat). Echt wat een rijkdom en geluk om het zo fijn te hebben :heart::heart:.
We waren trouwens in de Vogezen, camping Les Tréxons. Ruime plekken, bijna alleen maar gezinnen en Nederlanders, leuke speeltuintjes en enthousiaste eigenaren.

15 likes

Mooie omgeving is dat he, we zaten daar in de buurt (bij La Bresse) met kerstvakantie (daar kan je ook winterkamperen).

1 like

Oh wat geweldig, we vonden la Bresse nog mooier/ongerepter qua natuur. We hebben daar ook een wandeling gemaakt.
Ik zou er heeel graag in de herfst nog eens heen willen, het lijkt me zo mooi dan! De winterfotos in de omgeving zagen er ook geweldig uit. Lag er sneeuw toen jullie er waren?

Ja! De bergmeren vroren ook dicht, je kon erop schaatsen/staan.
We hadden volgens mij rond 10-15cm sneeuw, best veel elk geval.
Echt heel mooi om dan omhoog te gaan :blue_heart:

6 likes

Ja ik ben er nu nog, maar love deze camping zo erg. Mijn kinderen zijn ook helemaal lekker aan het spelen met iedereen en ook de omgeving is zo fijn om leuke dingen te doen.
Deze camping is gewoon precies wat ik zoek in een camping. Denk dat we volgend jaar ergens anders heen willen, maar gaat wel een zoektocht worden naar een leuke camping.

8 likes

Ik heb hem opgezocht, ik sla hem meteen op! Staan er ook vouwwagens?

Wij waren dit jaar oa bij chvalsiny in tsjechie, ook zo’n topper. Zo jammer toen we weer door ‘moesten’

Ik kan van een familielid een de Waard tent voor 5 p overnemen! Wel al oud maar nog heel goed, ik twijfel zelf niet, maar moet m’n vriend zien over te halen. Hij is geen kampeerder ik wel(vooral jeugd). En we hebben een gezin met 2 kleine kinderen. T enige dat me rot lijkt is dat het een groot pakket is, en zwaar en alles moet goed drogen! Dus even opzetten en hup inpakken is er niet bij.
Jullie goede ervaringen hiermee of toch voor een modernere tent gaan?
Ik zou volgend jaar zomer willen gaan kamperen met m’n gezin.

Oooo @Kusjessoldaat die camping is me vorig jaar ook getipt denk ik? Megaleuk. Ik vind de Vogezen ook zo’n mooie omgeving en niet te ver rijden. Ik droom al verder.:heart_eyes:

1 like

Nou elke tent moet je droog inpakken. Een groot pakket is het wel, maar dat is elke katoenen tent. Ook de reden dat we een dag eerder weggaan zodat we droog kunnen pakken en niet thuis meer hoeven op te zetten. Heb zelf geen de waard maar een katoenen bell tent en met twee kinderen erbij is een dakkoffer of een karretje denk ik wel een must.

@Waterverf er staan ook vouwwagens en kleine campertjes en kleine caravans.

1 like