Ah snoetie! Lief ook met het stipje.
Ja, gelukkig was hij er weer! Maar irritant joh, kan dan niet in slaap komen zolang hij er niet is. En hij miauwt ook niet zo hard dus we horen hem ook niet zo snel ook al is de deur onderaan ons slaapkamer raam haha. Dus elke keer weer uit bed, uit het raam kijken haha.
Mijn kat moet buiten slapen omdat ze nog te lekker zat op de deurkleed van een buurmanđĄ
en dan morgen ochtend weer helemaal overstuur binnenkomen

Ik wilde voeding opperen maar ik zie dat je een poes hebt en weet niet of het dan ook geldt. Had de dierenarts nog tips?
Nee, helaas niet. Dus ik zit mân hoofd nu te breken over wat hier stress kan opleveren voor de poes. Heb ondertussen een paar dingen bedacht;
- Had die kartonnen tv gekocht bij Kruidvat en op een kistje gezet waar ze haar nageltjes weleens krabt > kartonnen doos nu weggehaald
- Heb een andere eettafel en andere stoelen, maar ja. Dat is wat het is. Kan de oude tafel niet terugzetten
Verder geen andere dieren, geen verhuizing en niks anders dan ânormaalâ.
Heb bijvoorbeeld hier niet zoân hogere krabpaal waarin ook vakjes zitten waarin/waarop ze hoger kan liggen (heb een krabcactus hehe). Sowieso heb ik hier geen vensterbanken oid. op hoogte (ramen vanaf de grond). Dus de hoogste hoogte is de bank/bed/soms tafel. Zat te denken misschien wil ze dan toch hoger? En meer beschut? En wil best een krabpaal aanschaffen, alleen als die dan niet gebruikt gaat worden⌠maar ja, alles voor de poes hè. Wil wel dat het diertje blij is
Oh god kom ik weer aan. Gisterenavond had ik het idee dat het beter ging, ze was meer zichzelf. Weer lekker achter me aan lopen enzo. En nu ligt ze ineens in het uiterste hoekje waar ze ook in het begin lag toen ik haar had geadopteerd? Daar ligt ze normaal nooit⌠voelt toch weer niet goed dit Maar ja kan ik daarvoor bellen naar de dierenarts? Misschien ligt ze daar wel gewoon lekker te chillen uit het zonnetje (had eerder al het idee dat ze het niet zo heeft op warmte)
Ah ik zou het even aankijken, snap dat je nu om elk âgekâ dingetje je meteen zorgen maakt (zou ik ook doen dus je bent niet gek of overbezorgd ofzo haha), maar misschien ligt ze idd wel lekker uit de zon te chillen en is er niks aan de hand. Doet ze het verder wel goed? Of iig beter dan voorheen. Maar als je toch twijfelt en je er geen goed gevoel bij hebt gewoon de dierenarts bellen, beter te vaak als te weinig! Jij kent haar het beste natuurlijk.
Ja verder gaat het goed, geen andere dingen tot zover. Vanmorgen was ook gewoon weer zoals het was. Vannacht nog wel plasje op bed gedaan⌠maar goed heb pas 1 dag medicatie gegeven. Mân arme poezenkind. Ga het gewoon vandaag even extra in de gaten houden en anders einde dag toch bellen
Het leven met een kat:
Tips om dingen af te leren? Mân kat gaat daar echt heel slecht op en dan gaat ze sowieso bijten of grijpen als ze iets niet mag. Voor brokjes doet de alles maar ik weet niet hoe ik het positief om kan draaien.
Wij doen het met de plantenspuit. Ik weet dat sommige mensen het omstreden vinden maar ze krijgen niks van het sprietsje water en ze leren het dan wel. En uh uh roepen erbij, vaak is uh uh alleen al genoeg. Maar helemaal afgeleerd krijgen we het niet.
Kattengras erbij zetten? Mijn kat vindt planten pas interessant als het kattengras op/dood is, als ik dat heb staan dan vreet hij niet meer van andere planten.
@Waves, graslelie kan ook! Onze kat is ooit geopereerd omdat kattengras haakjes heeft waardoor het in de keel kan blijven steken. Kwam best nogals eens voor volgens de dierenarts. Dus ik heb alle kattegras eruit gegooid en alleen maar graslelies er neer gezet.
Ja dat heb ik beide staan, alleen die draak doet het dus express omdat ze eten wil en dan weet dat ze aandacht krijgt⌠probeer niet te reageren maar ze blijft het gewoon doen.
Ik zie al heel veel antwoorden, maar ik gooi de drolletjes dus gewoon in de wc
Ik schep elke dag (of soms meerdere keren per dag) de klonten en drolletjes eruit, en de drollen gooi ik direct in de wc. Heb ik ook geen stank Plasbollen vind ik niet zo stinken (en ik ben bang voor wcverstopping), dus die gaan gewoon los in een normale pedaalemmer die er naast staat en waar ook wel ander afval ingaat. Zak wordt dus regelmatig vervangen.
Ik heb trouwens Cats Best korrels die officieel sowieso door de wc mogen, dus die paar korrels aan de ontlasting zullen geen verstopping veroorzaken. Ik weet niet of het met elk soort grit kan.
Ik heb 1 kat die dit ook doet en inderdaad vaak als ze aandacht of eten wilt. Super vervelend want ik heb heel veel planten en ik heb er nu een aantal waar tandafdrukken instaan.
Ik heb ook kattengras dus daar ligt het niet aan.
Het enige wat voor mij werkt is de planten die ze het meest kapot maakt (sommige zit ze nooit aan namelijk) wegzetten waar ze niet bij kan. Bij mij is dat of in 1 klein kamertje waar de kat niet mag komen of ik zet ze hoog. Je kan deze plant op een krukje of tafeltje zetten bijvoorbeeld? Ik heb dat ook moeten dan met mijn monstera.
Maarja als iemand de gouden tip heeft zou ik het ook graag willen weten
Ja hier hetzelfde inderdaad. En als ze eten willen, dan gaan ze de calatheaâs aflikken (?).
Mimi is vandaag gesteriliseerd, ze ging mee naar huis zonder kraag omdat ze niet echt aandacht had voor de wond maar heb zojuist toch bij de huisarts een kraag gehaald omdat ze er thuis niet vanaf bleef. Nu is het zo dat ze de kraag zo eng vind, dat ze bevriest en ineens zo hard kan schrikken ervan dat ze alle kanten op rent. Is dit normaal, wordt dat nog beter?
Maar van de inhoud zal ie vast blij worden want het is Zoo Plus toch
Herkenbaar aan de groene bandjes hehe