Kattentopic #2 (Deel 1)

Vandaag moest de kat onder narcose om wat tanden te trekken.
Op de plek waar het infuus zat, kreeg hij deze kippenpleister :broken_heart:

42 likes

Mensen met een binnenkat: hoe vaak verschonen jullie de kattenbak? Hoe en waar gooien jullie de drollen weg? Hebben jullie nog tips om alles zo fris mogelijk te houden?

Met 1 kat: 1 keer in de week en elke dag uitscheppen
Drollen en plasjes in een zakje in de prullenbak

2 likes

1 kat; schep de bak 2x per dag uit (ochtend en avond). 1x per 2 weken maak ik heel de bak schoon, en in de week dat ik dat dan niet doe, vul ik wel altijd nog extra grid aan.

Drollen en plasjes doe ik in geparfumeerde luierzakjes en die gooi ik in lege yoghurtbakjes. Bakje staat buiten op m’n balkon

1 like

Ik heb zo’n litter locker vuilbak en dat werkt heel goed!

2 likes

Dit is echt heel erg, maar ik gooi dus nooit het grit weg :grimacing: schep elke dag de drollen en plas weg en sop de bak 1 keer per week af, maar daarna gaat het gebruikte grit dus weer terug.

Ik heb trouwens ene mini prullenbakken naast de bak staan en dat vind ik echt mega handig! Zo kan je makkelijk dingen eruit scheppen en gaat je grote bak niet ruiken en gebruike je ook niet super veel plastic.

2 likes

Woeps haha ik maak de bak maar 1x per maand schoon. Ik heb ook wel goede kattengrind en die stinkt niet snel. Ik heb maar 1 kat trouwens! Ik schep de bak iedere dag uit.

1 like

Oh het is weer het seizoen hoor: onze kat komt niet direct binnen als we roepen. Geen kattenluik dus hopen (meestal wel) dat hij op tijd terug komt voor het slapen gaan maar nu (half 12) nog steeds geen kat. Ergens maak ik me dan super zorgen terwijl hij gewoon buiten speelt waarschijnlijk haha.

Ik gebruik silica gel in onze kattenbakken en die hoef je maar 1x per maand te vervangen. Verder 1x per dag scheppen, ik doe dat dan in een honden poepzakje en die gooi ik in de container die buiten staat.

Ik probeer hem elke dag wel leeg te scheppen, en één keer per week helemaal schoon te maken met bleek.

1 like

Ik dacht even dat ik naar mijn eigen kat keek. Heeft precies het zelfde koppie als hij bang is.

Samenvatting

11 likes

Ik zit nu in de wachtkamer bij de dierenarts en ik hoor de poes gewoon mauwen vanaf achter. Beestje :broken_heart: Hopelijk valt het allemaal mee…

1 like

Ach heel herkenbaar! Is ie er al weer?
Onze kat precies hetzelfde verhaal, vannacht was de derde keer in iets van vier weken dat ie op pad gaat en heel lang wegblijft.
Ik doe dan ‘s nachts geen oog dicht terwijl ik weet dat ie gewoon z’n ding aan het doen is.

Ik heb eens de halve nacht wakker gelegen omdat de kat nog niet terug was en toen bleek ze gewoon in de andere kamer te liggen :woozy_face:

7 likes

Ach, net gebeld door de dierenarts. Ze hadden urine afgenomen en ze blijkt een blaasontsteking te hebben. Echt blij dat ik ben gegaan! Nu snel medicijnen ophalen voor de poezel :heart:

Edit; wat ik wel kut vind trouwens… vaak ontstaat het door stress. Maar ik heb geen idee waardoor ze gestresst zou zijn? Geen andere dieren, geen verhuizing oid., Straks vindt ze het hier thuis helemaal niet fijn :pleading_face:

5 likes

Ieuw, ieuw, ieuw. Een van onze katten had een muis gevangen. Die dreef dus in hun waterbak… Ik raakte het muisje eerst aan omdat ik dacht dat het een speeltje was? :nauseated_face:

Oh en we wonen drie hoog in een belachelijk goed geïsoleerde flat en de katten komen nooit buiten :crying_cat_face: ieuw.

Een kenmerk van stress bij katten is o.a. tongelen, dit herken ik heel erg bij mijn kat.

Wat betreft die blaasontsteking, katten drinken van nature erg weinig, misschien dat het daarmee te maken heeft (heb je een drinkfontein?)

Ik heb 2 katten en schep 3-5 keer per dag de klonten op. Ik maak de hele kattenbak eens per 2 weken schoon. Heb 2 bakken en doe dus de ene week bak 1, de andere week bak 2. Ik doe alles in kleine vuilniszakjes (die in een prullenbakje zit)

1 like

Ja ik heb een drinkfontein die ze normaal gesproken goed gebruikt. Maar heb nu wel het idee dat ze afgelopen week minder heeft gedronken. Dus misschien dat het daarmee ook samenhangt. Zie haar zichzelf ook wel regelmatig wassen, maar zo moeilijk inschatten of het dan extreem veel is ipv normaal gedrag. Konden ze maar praten soms

Gelukkig gaat het medicijn wel goed naar binnen :tada::tada::tada:

1 like

Hopelijk gaat het gauw beter! :heart:

1 like