Kattentopic #2 (Deel 1)

@Strawberry @Totoro bedankt voor jullie tips. Ik ga de truc met zilverfolie eens proberen en het met mijn partner hebben over het plaatsen van een kattenluikje!

Heeft iemand ook wel eens van die spray geprobeerd waar een geur in zit die de kat niet lekker zou vinden en waardoor ze niet meer in de buurt van het desbetreffende object komen? Helpt dat?

Hebben wij geprobeerd, hielp bij onze katten niet.

Wat wij in het verleden wel eens hebben gedaan is deet (anti muggen spray) sprayen. Dat werkte als een tierelier haha. Maar goed, omdat nou op je gordijnen te sprayen…

Hoe gaat het inmiddels? Hier weer foute boel helaas. Ik ga nu ook Zylkène proberen…

Ik wil zo’n mand voor mezelf :heart_eyes_cat:

38 likes

Hebben jullie aanraders qua stevige maar niet te dure krabpalen? Liefst onder 50 euro en middelgroot. Of goeie webshops hiervoor? Is zooplus bv wat? Ik ben Belg dus ik ken de winkel niet :smiley_cat:

1 like

Ik was blij verrast over https://www.bol.com/nl/p/ebi-harmony-natural-krabpaal-beige-38-x-38-x-64-cm/9200000038290378

Ze zijn er dol op.

Heeft iemand ook wel eens van die spray geprobeerd waar een geur in zit die de kat niet lekker zou vinden en waardoor ze niet meer in de buurt van het desbetreffende object komen? Helpt dat?

@MeGusta wij gebruiken Feliway spray om ze niet aan de nieuwe bank te laten krabben. Voor zover ik begrepen heb werkt dat alleen als er nog geen eigen geur van de kat aan zit (dus op nieuwe meubels of grondig gereinigd). Ik denk eigenlijk dat het voor jouw probleem niet gaat helpen omdat het een manier is om naar buiten te kunnen voor haar. Optie zou nog kunnen zijn om de gordijnen tijdelijk ff weg te halen zodat ze t niet meer kan doen, of idd aluminiumfolie er tegenaan? Lastig probleem wel… als katten zich eenmaal iets hebben aangeleerd dan krijg je t lastig eraf helaas

1 like

Ja, het is heel lastig idd. Vooral ook omdat ze het eerst nooit deed, terwijl ze toen ook gewoon de tuin in mocht :joy: Goede tip van die Feliway spray trouwens. Wij krijgen deze week een nieuwe bank binnen en hoewel onze poes er op zich niet aan krabt, zet ze zich wel af op de bank tijdens d’r dolle 5 minuten, met krassen in onze huidige bank als resultaat. Kan het dus alsnog proberen voor iets anders!

Ah shit zeg! Hadden ze weer een aanvaring? Had je ze trouwens ook nog elke nacht apart? Lijkt me echt rot pfft. Ik had een groot verpakking Zylkene gekocht, ik vond het echt goed werken.

Hier gaat het redelijk goed maar langzaam! We zijn 29 maart begonnen met de introductie. We zijn nu nog bezig met het eten geven op afstand, steeds dichterbij met de deur open. Onze oudste kat vind het wel spannend hoor, maar echt stressen zien we niet meer.

We zijn bijna weer bij de deur en we mochten nu ook beginnen met spelen/laten lopen na het eten (met de deur weer dicht). Gisteren voor ‘t eerst dat gedaan.

Ik hoop toch echt dat we over 2 maand wel klaar zijn (dan gaan we ook met vakantie en komt er oppas).

Moest serieus gewoon 2 keer kijken om zeker te weten dat het niet mijn kat was :rofl: kijken zo erg op elkaar

Het kan!

18 likes

Mn kat heeft al 2x overgegeven vandaag en eet zelfs dr snoepjes niet. Normaal volgt ze me ook altijd en vandaag doet ze dat ook niet. Maak me toch wel beetje zorgen :pleading_face:

O, wow :open_mouth: Lijkt me stiekem best lekker, haha.

@lauraD Grappig, haha. Ik wist wel dat zijn broer wat dubbelgangers had, maar van hem nog geen gevonden.

@floreales Hier ook eentje die net overgegeven heeft :frowning: Maar bij mij ligt het aan het nieuwe kattengras, denk ik. En hij heeft net wel brokjes zitten eten.

2 likes

Ik bestel zowat alles voor mijn kat bij zooplus. Ik ben ook Belg en bestel er al 10 jaar ofzo. Ook in België best bekende webshop bij hond- en kattenhouders.

Ook al een paar krabmeubelen bij besteld. Steeds tevreden over. Gewoon letten op reviews.
Soms is er klein prijs verschil tussen .nl, .de of .de

1 like

Dit is die van mij:
Misschien vind jij het helemaal niet lijken, kan ook natuurlijk :rofl:
Hij heeft normaal ook een witte buik, maar nu nog amper haar terug na een echo vorig jaar al :woman_facepalming:t3:

24 likes

Mijn oude kat van 15 kouwt de laatste tijd steeds aan het touw van de krabpaal? Hij mist een hoektand en een ander is afgebroken, maar de dierenarts zei een tijdje geleden dat hij daar geen last van heeft. Herkent iemand dit?

Mijn kat likt en kauwt ook aan het sisal van de krabpaal, geen idee waarom misschien dat het lekker smaakt. Ik weet wel dat het geen kwaad kan. Die enkele keer dat ze een stukje binnen krijgt braakt ze het inclusief haarbal er weer uit maar meestal is ze alleen maar druk aan likken en kauwen.

1 like

De bankleuning is z’n favo plekje, zo lieeef

42 likes

Is andere voeding een optie? Dat kan ook een verschil uitmaken.
Ik heb zelf geen andere trucjes. Kan ook gewoon van de kat afhangen. Toen ik nog 2 katten had die dezelfde voeding kregen, stonk de ene kat ook harder dan de andere.

Ik heb een lamme hand

35 likes