Hebben jullie aanraders qua stevige maar niet te dure krabpalen? Liefst onder 50 euro en middelgroot. Of goeie webshops hiervoor? Is zooplus bv wat? Ik ben Belg dus ik ken de winkel niet
Ik was blij verrast over https://www.bol.com/nl/p/ebi-harmony-natural-krabpaal-beige-38-x-38-x-64-cm/9200000038290378
Ze zijn er dol op.
Heeft iemand ook wel eens van die spray geprobeerd waar een geur in zit die de kat niet lekker zou vinden en waardoor ze niet meer in de buurt van het desbetreffende object komen? Helpt dat?
@MeGusta wij gebruiken Feliway spray om ze niet aan de nieuwe bank te laten krabben. Voor zover ik begrepen heb werkt dat alleen als er nog geen eigen geur van de kat aan zit (dus op nieuwe meubels of grondig gereinigd). Ik denk eigenlijk dat het voor jouw probleem niet gaat helpen omdat het een manier is om naar buiten te kunnen voor haar. Optie zou nog kunnen zijn om de gordijnen tijdelijk ff weg te halen zodat ze t niet meer kan doen, of idd aluminiumfolie er tegenaan? Lastig probleem wel… als katten zich eenmaal iets hebben aangeleerd dan krijg je t lastig eraf helaas
Ja, het is heel lastig idd. Vooral ook omdat ze het eerst nooit deed, terwijl ze toen ook gewoon de tuin in mocht Goede tip van die Feliway spray trouwens. Wij krijgen deze week een nieuwe bank binnen en hoewel onze poes er op zich niet aan krabt, zet ze zich wel af op de bank tijdens d’r dolle 5 minuten, met krassen in onze huidige bank als resultaat. Kan het dus alsnog proberen voor iets anders!
Ah shit zeg! Hadden ze weer een aanvaring? Had je ze trouwens ook nog elke nacht apart? Lijkt me echt rot pfft. Ik had een groot verpakking Zylkene gekocht, ik vond het echt goed werken.
Hier gaat het redelijk goed maar langzaam! We zijn 29 maart begonnen met de introductie. We zijn nu nog bezig met het eten geven op afstand, steeds dichterbij met de deur open. Onze oudste kat vind het wel spannend hoor, maar echt stressen zien we niet meer.
We zijn bijna weer bij de deur en we mochten nu ook beginnen met spelen/laten lopen na het eten (met de deur weer dicht). Gisteren voor ‘t eerst dat gedaan.
Ik hoop toch echt dat we over 2 maand wel klaar zijn (dan gaan we ook met vakantie en komt er oppas).
Moest serieus gewoon 2 keer kijken om zeker te weten dat het niet mijn kat was kijken zo erg op elkaar
Mn kat heeft al 2x overgegeven vandaag en eet zelfs dr snoepjes niet. Normaal volgt ze me ook altijd en vandaag doet ze dat ook niet. Maak me toch wel beetje zorgen
O, wow Lijkt me stiekem best lekker, haha.
@lauraD Grappig, haha. Ik wist wel dat zijn broer wat dubbelgangers had, maar van hem nog geen gevonden.
@floreales Hier ook eentje die net overgegeven heeft Maar bij mij ligt het aan het nieuwe kattengras, denk ik. En hij heeft net wel brokjes zitten eten.
Ik bestel zowat alles voor mijn kat bij zooplus. Ik ben ook Belg en bestel er al 10 jaar ofzo. Ook in België best bekende webshop bij hond- en kattenhouders.
Ook al een paar krabmeubelen bij besteld. Steeds tevreden over. Gewoon letten op reviews.
Soms is er klein prijs verschil tussen .nl, .de of .de
Dit is die van mij:
Misschien vind jij het helemaal niet lijken, kan ook natuurlijk
Hij heeft normaal ook een witte buik, maar nu nog amper haar terug na een echo vorig jaar al
Mijn oude kat van 15 kouwt de laatste tijd steeds aan het touw van de krabpaal? Hij mist een hoektand en een ander is afgebroken, maar de dierenarts zei een tijdje geleden dat hij daar geen last van heeft. Herkent iemand dit?
Mijn kat likt en kauwt ook aan het sisal van de krabpaal, geen idee waarom misschien dat het lekker smaakt. Ik weet wel dat het geen kwaad kan. Die enkele keer dat ze een stukje binnen krijgt braakt ze het inclusief haarbal er weer uit maar meestal is ze alleen maar druk aan likken en kauwen.
Is andere voeding een optie? Dat kan ook een verschil uitmaken.
Ik heb zelf geen andere trucjes. Kan ook gewoon van de kat afhangen. Toen ik nog 2 katten had die dezelfde voeding kregen, stonk de ene kat ook harder dan de andere.
Ik ken verschillende mensen die niet zo van katten houden (maar ook niet bang zijn of ze haten of zo), en dat lijkt katten juist aan te trekken. Precies bij die mensen kruipen sommige katten (verschillende katten uit verschillende huishoudens) graag op schoot Ik weet dat er verklaringen voor zijn, maar ik vroeg me af of mensen met katten dit herkenbaar vinden?
- Mijn kat/katten gaan naar iedereen toe
- Mijn kat/katten naar mensen toe die katten leuk vinden
- Mijn kat/katten gaan naar mensen toe die katten niet leuk vinden
- Mijn kat/katten gaan helemaal niet naar mensen toe
0 stemmers
Gelukkig ken ik ook katten die graag bij mij op schoot komen liggen haha, maar ik vind dat altijd zo opvallend.
Mijn ene kat is super nieuwsgierig en gaat naar iedereen toe, ook snuffelen en gaat in iedereens tas zitten. Mijn andere kat haat iedereen en de wereld, dus zij blijft op afstand.
Ik heb een hele bange kat die voorheen niet eens beneden kwam als er mensen waren. Nu wel, maar hij loopt met een grote boog om ze heen haha.
Onze poes die vorig jaar is overleden was ook erg bang en ging ook niet naar andere mensen toe. Maar zij kwam wel bij mij liggen als er andere mensen waren!
Eind deze maand is het een jaar geleden dat ons lieve meisje werd aangereden en ik mis haar nog zo erg. Nog een paar maanden en dan is ze langer dood dan dat ze bij ons was, bizar.
1 van mijn katten gaat standaard naar de tante toe die er doodsbang voor is. Ze is er zelfs zo bang voor dat ze een keer de koffie over mijn moeders bank gegooid heeft uit schrik.
Ja mijn kat vindt andere mensen wel interessant maar ook een beetje spannend. Ze gaat wel naar ze toe en snuffelt nieuwsgierig rond, maar vindt het niet zo leuk als die mensen haar dan meteen willen grijpen of oppakken of druk aaien. En sommige mensen begrijpen dat ook gewoon niet en gaan dan tegen mij zeuren van nou nou die kat is niet echt sociaal hè de kat van de vriendin van de vriendin van mijn vriendin kwam meteen een uur op mijn schoot liggen die is veel aanhankelijker!
Ja leuk voor je? Mijn kat is jou niks verplicht hoor, dat jij nou niet je best wil doen haar op d’r gemak te stellen moet jij weten maar ze hoeft zich niet naar jouw wensen te voegen.