Kattentopic #2 (Deel 1)

Ik ken verschillende mensen die niet zo van katten houden (maar ook niet bang zijn of ze haten of zo), en dat lijkt katten juist aan te trekken. Precies bij die mensen kruipen sommige katten (verschillende katten uit verschillende huishoudens) graag op schoot :joy: Ik weet dat er verklaringen voor zijn, maar ik vroeg me af of mensen met katten dit herkenbaar vinden?

• Mijn kat/katten gaan naar iedereen toe
  • Mijn kat/katten naar mensen toe die katten leuk vinden
  • Mijn kat/katten gaan naar mensen toe die katten niet leuk vinden
  • Mijn kat/katten gaan helemaal niet naar mensen toe

0 stemmers

Gelukkig ken ik ook katten die graag bij mij op schoot komen liggen :pleading_face: haha, maar ik vind dat altijd zo opvallend.

Mijn ene kat is super nieuwsgierig en gaat naar iedereen toe, ook snuffelen en gaat in iedereens tas zitten. Mijn andere kat haat iedereen en de wereld, dus zij blijft op afstand.

2 likes

Ik heb een hele bange kat die voorheen niet eens beneden kwam als er mensen waren. Nu wel, maar hij loopt met een grote boog om ze heen haha.

Onze poes die vorig jaar is overleden was ook erg bang en ging ook niet naar andere mensen toe. Maar zij kwam wel bij mij liggen als er andere mensen waren!

Eind deze maand is het een jaar geleden dat ons lieve meisje werd aangereden en ik mis haar nog zo erg. Nog een paar maanden en dan is ze langer dood dan dat ze bij ons was, bizar.

3 likes

1 van mijn katten gaat standaard naar de tante toe die er doodsbang voor is. Ze is er zelfs zo bang voor dat ze een keer de koffie over mijn moeders bank gegooid heeft uit schrik.

Ja mijn kat vindt andere mensen wel interessant maar ook een beetje spannend. Ze gaat wel naar ze toe en snuffelt nieuwsgierig rond, maar vindt het niet zo leuk als die mensen haar dan meteen willen grijpen of oppakken of druk aaien. En sommige mensen begrijpen dat ook gewoon niet en gaan dan tegen mij zeuren van nou nou die kat is niet echt sociaal hĂš de kat van de vriendin van de vriendin van mijn vriendin kwam meteen een uur op mijn schoot liggen die is veel aanhankelijker!

Ja leuk voor je? Mijn kat is jou niks verplicht hoor, dat jij nou niet je best wil doen haar op d’r gemak te stellen moet jij weten maar ze hoeft zich niet naar jouw wensen te voegen.

1 like

Mijn ene kat is heel erg op mij. Ik mag en kan alles met hem. Met bezoek heeft hij zoiets van ja boeien mijn huis mijn levuh wil je mij brokjes geven dat mag en als hij dringend aandacht nodig heeft werpt ie zich even voor je voeten. Maar hij is zo stikjaloers op mijn vriend zelfs na 3 jaar. Vriend staat op, hij sprint naar de bank om op zijn plek te liggen, vriend gaat net even te lang door met aaien? Dan krijgt hij een lel. Terwijl hij dit met mijn ex totaaaaal niet had. De andere kat is superverlegen en bang voor andere mensen. Hij vindt alleen mijn vriend en mij leuk. Kattenoppas ziet hem ook nooit als we een paar dagen weggaan.

2 likes

Ik heb 1 kat en die vind iedereen leuk, voornamelijk voeten liefst die lekker stinken. Onze andere kat gaat direct naar boven en komt dan na een tijdje in de deuropening zitten kijken. Terwijl als er niemand is wilt ze altijd aandacht en lekker knuffelen spelen.

1 like

Haha ja precies dat dus.

1 like

Nouuuu. Dolly had een haarballetje maar ze heeft echt op 3 tapijten gespuugd net :cry: op het laatst ook alleen nog gal of vocht oid. Vind het zo zielig voor haar maar ook stiekem voor mezelf want tapijten :no_mouth:

Jullie hebben echt een massale megatuin toch :rofl:? Als ik me dat goed herinner! Ben bang dat je daar niet heel veel aan kunt doen
 want probeer dan maar eens te zorgen dat andere dieren jouw tuin niet in komen. Een kattenluik met bijv. een gepersonaliseerde chip geen mogelijkheid? Dat je kat de enige is die naar binnen kan?

Wij hebben regelmatig vreemde katten in de schuur bivakkeren maar hebben een chip luikje dus eigen kat kan dan naar binnen en er zijn meer plekken waar ze enigszins droog kunnen zitten.
Kat heeft 1 keer een bijtwond op d’r kont gehad maar ze komt zelf ook buiten onze tuin dus evengrote kans dat zij toen iemand anders liep te irriteren :woman_shrugging:

Het krijsen komt lang niet altijd toch vechten trouwens, vaker niet dan wel denk ik.

Ook als hij wint heeft ie waarschijnlijk wel wat verwondingen, katten vechten echt nasty. Er zijn twee katers in de buurt die vaak krijsen en vechten en het is ze beide aan te zien als ze gevochten hebben. :sweat_smile:
Verder zou ik het hem waarschijnlijk zelf laten oplossen, denk niet dat hij niet meer binnen zou durven komen, tenzij het echt een angstige kat is.
Misschien checken of er verder wat plekjes in de tuin zijn waar hij een beetje droog kan blijven.

1 like

Mn baby kitten is geen baby kitten meer want ze is vandaag 1 jaar geworden. :pleading_face::pleading_face::pleading_face:

11 likes

Gefeliciteerd @lightbox !

Foto’s van 31-05-2020 (de 2e dag dat we de kittens hadden) en van vandaag 18-05-2021. Een jaar geleden pasten ze beter samen in het mandje :smiling_face_with_three_hearts:

Bonus:

Kittenssss

58 likes

Wow mijn kat is ook jarig vandaag! :scream: alleen is de mijne 3 geworden haha. Gefeliciteerd met je poezel!

1 like

Ik bedenk me net dat mijn kat twee weken geleden ook jarig was :joy::joy::open_mouth:

Aaaaahw dit mandje heeft mijn kat ook en als kitten dacht ik Omg veel te groot (is maatje groter dan jouw mandje denk ik) maar nu past ie er niet meer helemaal in. Mis mn kleine baby :sob::sob:

1 like

Ik zag gister toen ik mijn kat aaide dat hij een klein wondje met korstjes onder zijn kinnetje had, het is een klein kaal plekje. Hij lijkt er geen last van te hebben en zit er ook niet aan verder. Ik dacht eerst dat hij zich misschien gebrand had aan een kaarsje of het gaspitje of per ongeluk zich gekrabd had, maar na wat googlen zie ik dat het mogelijk kattenacnĂ© of krantenbaard kan zijn. Aan de andere kant lees ik dat dat vaak van plastic voerbakjes komt en die van onze kat zijn van steen. Het kan ook komen doordat etensresten zich daar ophopen maar hij krijgt alleen droge brokjes dus dat lijkt me ook niet zo waarschijnlijk. Las online dat het vaak met betadinezalf wordt behandeld, nu dacht ik zelf dat lijkt me in de categorie ‘baadt het niet dan schaadt het niet’ vallen. Maar kan je hier gewoon betadinezalf die je ook voor mensen gebruikt voor gebruiken? Kan natuurlijk ook naar de dierenarts gaan maar dat leek me misschien een beetje overdreven misschien voor zo’n klein wondje dat ik net ontdekt heb. Het is overigens een binnenkat.

Mijn kat had ook zo’n plekje, soort rode bultjes en een ‘wondje’ met een korstje. Ik heb mijn kat toen een diep eetbord gegeven en een ander keramieken drinkbakje en sindsdien heb ik het niet meer gezien!

Bij mij is het andersom!
Toen mijn moeder kwam logeren ging mijn kat bij haar knuffelen en op bed liggen en zij is gek van katten.

Mijn vader houdt niet van katten en toen hij op bezoek was heeft mijn kat op zijn logeerbed geplast :upside_down_face:

4 likes