Love mijn letterkundige kat
De kittens zijn thuis! De één ligt verscholen onder de piano en de ander zit achter het gordijn. We laten ze maar lekker zitten… Ze komen vanzelf wel tevoorschijn.
Oh wat een gezellige foto’s vandaag, alles krijgt een like
Mijne kwam weer aan “de bar” hangen vandaag: onderlijf op de bank en voorpoten op mij(n buik). Dat pootje
Ik ga vanavond kijken bij kittens!! maar ik vind het moeilijk om te bepalen of mijn huis kittenproof is. Hoe hebben jullie dat gedaan/waar hebben jullie rekening mee gehouden? Dit wordt mijn eerste kat ooit!
Like voor de misschien nieuwe kitten! Zelf geen kitten gehad maar een oudere kat uit het asiel geadopteerd… dus geen kitten tips maar alvast veel plezier
Door op kitten hoogte door het huis heen te gaan
Als voorbeeld: Ik had in de keuken een draai-hoek-kastje. Dat is aan de onderkant open dus mijn katten konden in de kast gaan zitten. Ben je daar bewust van, dat ze niet ineens kwijt zijn.
Het enige wat ik heb gedaan om het echt kitten proof te maken is kabels zo goed mogelijk wegwerken en zorgen dat hij/zij een plekje heeft om zich terug te trekken. Mijn kitten was meeeeeega nieuwsgierig en liep meteen de hele kamer door en kwam knuffelen enzo, maar je hebt ook katten die de eerste dagen onder de bank bang zitten te wezen, is heel zielig voor zo’n beestje, maar laat ze gewoon. Ze komen vanzelf wel onder die bank vandaan en naar jou toe, niks gaan forceren want dan verpest je misschien het vertrouwen naar jou toe.
Wat misschien nog goed is om te doen is elektrische draden verstoppen om te voorkomen dat ze daarmee gaan spelen (en misschien dus kapot maken)
Ik weet niet of je veel planten hebt maar een aantal zijn giftig voor katten dus die kan je dan beter ergens zetten waar ze niet komen of weg doen.
Heel veel plezier met je kittens!! Doe je af en toe een fotootje posten hier?
Hier weinig bijzonders, gezorgd dat we geen giftige planten hadden staan waar zij kwamen en gekeken of er geen losse troepjes/draden lagen.
En verder gezorgd dat ze de eerste dagen in een ruimte kunnen zijn waar alles stond wat ze nodig hadden. Dan is het niet meteen: joe hoi hier heb je 100m2 ik zie je over een maand wel weer. Zelfs in de woonkamer waren we ze regelmatig kwijt omdat ze overal onder en tussen kruipen.
Ja dat vind ik een lastige. Ik woon op een klein appartement van 55m2 en daar sluit ik de hobbykamer van af (ligt veel wol en stof, niet zo handig met een kitten ) maar de rest geef ik denk ik wel in 1x. Anders is het echt niet praktisch. Er staat een cavia in de woonkamer dus daar wil ik de kitten niet ‘s nachts zonder toezicht, en de kattenbak staat in de keuken. Ik denk dat het zo moet goedkomen.
Dat is echt een droom voor katten hoor haha
Hahaha, mijn kat heeft dit ook wel een beetje. Ze krijgt vooral een dunne kop omdat die ‘manen’ zo kort worden ja
Winterfluff
Zomerfluff
Met dat haar zou je bijna een trui kunnen breien!
Ah dan kan het denk ik wel inderdaad. Goeie dat je wol e.d niet binnen bereik hebt. Mijn katten, nu ruim 3, vreten alles op wat ze tegenkomen dus die zouden een draad rustig wegwerken met alle gevolgen van dien
Een beetje dit idee zeker?
Vorige kat had wel eens een grassprieten uit haar anus steken, wist ook nooit wat ik daarmee moest
Minder voor mij probably
Wat een schatje!!
Wat voor ras is dit?
En hoe gaat het nu met de kitten en de oudere kat?
Een ragdoll! Superlief
Het gaat met vlagen. Ik zet ze nu 's ochtends en 's avonds bij elkaar, dat gaat redelijk. Ze eten ook op een afstand van elkaar. De kitten rent soms ook achter de kat aan, maar durft nog niet helemaal. Zodra het gegrom wordt haal ik ze even uit elkaar. Maar ze zoeken elkaar wel iets meer op, dus hoop dat het langzaamaan beter wordt. Het eenrichtingsverkeer van mijn kat wordt ook minder, ze hebben ook fases met rust gelukkig