Ik ben gisteren met de kat met alvleesklierontsteking naar de dierenarts geweest. Waarschijnlijk was het een terugval. Voorlopige krijgt ie weer misselijkheidspilletjes en moet waarschijnlijk nog 2-3 weken aan de antibiotica. Kon weer even 172 euro aftikken dus pff
Eten doet ie wel weer gelukkig en komt er zelf ook om vragen.
Ik zou zo’n voerautomaat kopen, hebben wij nu voor onze kat met dieetvoeding en dat gaat supergoed! Wij doen zelf vier keer daags, maar wat jij zegt lijkt me ook gewoon prima.
je hebt van die voerautomaten die alleen open gaan op een bepaalde chip, dus dan alleen als de juiste kat voor het bakje staat
He wat rot zeg. Ik zie dit steeds meer en meer, dierenartsen die zich niet genoeg bijscholen of een oudere generatie die niet op hoogte is van de ouderdomsziektes bij katten. Ik kan wel geloven dat je je er schuldig om voelt. Ik wil je op het hart drukken dat dit niet jouw fout is, je hebt echt gewoon pech gehad met je dierenarts. Natuurlijk denk je dat je dierenarts het beste weet, daarom ga je ook naar daar. Als eigenaar van een kat is het ook niet jouw taak om op de hoogte te zijn van alle ziektes en problemen die katten kunnen hebben, daar bestaan dierenartsen voor.
Qua voer denk ik dat het nu gewoon het belangrijkste is dat ze de juiste voeding eten. Ik zou dus eerder kijken naar een voerbak die op chip werkt, dan gaat de voerbak enkel open voor die specifieke katten. Als die vaste voermomenten niet lukken, is dat naar mijn idee niet het einde van de wereld.
Hou in je hoofd dat je niet in een stadium bent waar ze niet meer te redden zijn, er is geen acuut probleem. Afhankelijk van welk stadium je kat zit (urine onderzoek wijst meer uit) + of er te hoge bloeddruk aanwezig is (laat dit zeker ook nakijken, dit komt ook veel voor bij oudere katten en al zeker icm ziekte) kan er ook medicatie gegeven worden. Niks dat de ziekte zal doen verdwijnen, maar wel om het te stabiliseren en je kat beter te doen voelen.
Dat van dat je wist dat er iets slechts uit zou komen en waarom je het niet eerder hebt gedaan: ik ga dit even op mezelf betrekken. Bij mij is dat uit angst. Angst dat er iets ernstig aan de hand is. En dan weet ik soms liever niet en leef ik in de waan dat alles ok is. Maar stiekem weet je toch dat dat niet zo is. Volgens mij is dit ook iets menselijks.
Wees niet te hard voor jezelf, dikke knuffel! Als je vragen hebt, stel ze maar.
edit: vraag desnoods de volgende keer aan de dierenarts dat ze de problemen opschrijft, zodat je alles aan je partner kan vertellen en je geen dingen vergeet.
Oh zonder extra kamer is fosteren wel lastig ja, dan gaan volwassen katjes inderdaad niet. Je eigen katten moeten uiteraard ook nog wennen, hopelijk gaat het beter met een eventueel nieuw foster kitten.
Mocht je het nog niet gedaan hebben, ik zou ook deze zaken zeker vertellen aan de organisatie! Ik vermoed dat ze samen zeker naar een oplossing willen zoeken.
@Willem Je verhaal komt me zeer bekend voor. Je vertrouwt gewoon je dierenarts, zeker als die goed bekend staat. Voel je aub niet schuldig!! Ik heb ook een kat met nierproblemen en het enige dat je kan doen is volgens mij proberen dat ze bijkomen/op gewicht blijven (op zooplus hebben ze heel veel verschillende merken niervoeding). De mijne krijgt ook dagelijks een medicijn voor de bloeddruk. Heb je al een babyweegschaal? Dan kan je je katten regelmatig wegen en zo in de gaten houden.
Wat rot zeg! Is het een optie om te vragen of je de terugkoppeling van de urineuitslag als telefonisch consult mag doen en je man op speaker meeluistert? Dan kunnen jullie beide luisteren en vragen stellen. Misschien kan je ook vragen of het een iets langer consult mag zijn omdat het zo veel was dat je nog met een aantal vragen zit. Geen idee of ze dat doen hoor, maar je zou het kunnen vragen.
Ik heb 1 schrokop en 1 kat die een paar brokjes per keer eet door de dag heen. Ze krijgen allebei net iets ander voer en dat gaat zo prima met een voerbak met chip.
@Willem Ik zou trouwens nog even naar de dierenarts terug bellen en zeggen dat er dingen langs je heen gegaan zijn. Ik heb vandaag ook nog wat dingen gevraagd van gisteren die ik niet helemaal meegekregen had.
Mijn ouders passen tijdens mijn vakantie op mijn katten en ik heb nog NUL foto’s van ze ontvangen. Hallo, is toch een ongeschreven regel dat ze iedere keer dat ze langs gaan even minimaal 10 foto’s naar mij sturen.
De kat medicijnen geven wordt met de dag moeilijker. Hij heeft me vandaag ook weer helemaal opengekrabd
En ik heb me net aangemeld bij het dierenasiel als vrijwilliger voor de kattenverzorging, dus ik ben heel benieuwd Hopelijk kan het vanuit hun (hen?) en vanuit mij (want eigenlijk ontzettend allergisch).
M’n twee kittens zijn nu twee weken bij ons en het gaat echt heel goed. En ze zijn nog steeds beste vriendjes .
Echt te lief!!!
Mijn vriend en ik twijfelen wat voor kat / katten we zullen adopteren. Kittens of oudere katten. We hebben heel veel ervaring met katten en ook met kittens en ik zou dat echt fantastisch vinden. We werken beiden veel thuis en blijven dit ook doen in de toekomst. We zouden elkaar ook prima kunnen afwisselen dus de noodzaak om zo veel mogelijk thuis te zijn voor jonge kittens is geen probleem. We merken alleen dat we ons misschien schuldig zouden voelen als we voor kittens gaan omdat er ook zo vele oudere katten zijn die ene fijn huis zoeken. Terwijl het voor kittens in een asiel ook niet leuk is natuurlijk en we ze wel fatsoenlijk kunnen opvoeden zodat ze niet over een jaar als terror kat terug worden gebracht, die verhalen ken ik helaas ook.
Ik heb eerder kittens gehad maar deze wonen nog bij mijn ouders en een bij mijn zus dus ik ben wel bekend met de uitdaging haha. Zou daarom wel voorkeur hebben voor twee kittens die samen kunnen klooien. Als we een oudere kat nemen hoeft het niet perse een setje te zijn of anders zouden we voorkeur hebben voor een koppel die juist gewend zijn samen te leven en waarvan de voorkeur is dat ze samen worden geplaatst. Ben zelf minder fan van twee losse volwassen katten aan elkaar te laten wennen omdat dit lastiger kan zijn. Ah ja ik ben nu wat websites aan het bekijken en we slapen er nog een nachtje over haha.
Heb je enkele leuke organisaties in je buurt? Ik zou hen bellen/mailen met je wensen/wat jullie kunnen bieden en dan kunnen zij misschien een match voorstellen. De meeste kittens zijn nu oud genoeg om te vertrekken denk ik, dus ik denk dat de meesten al een thuis hebben.
Leuk trouwens dat je een duo zoekt, dat is echt leuk voor volwassen katten die samen een thuis zoeken!
Echt top dat je kat over zijn nek gaat bij/door het toedienen van zijn medicijnen en nu dus niet meer wil eten. En de dierenarts kan alleen maar zeggen dat ik weer langs moet komen en ‘of hij echt niets lekkers lust?’ (Nee). Dus nu zit ik weer met hetzelfde probleem en eet de kat niet meer. Ik heb nog 1 anti-misselijkheidspilletje liggen, dus dat ga ik hem zo maar proberen te geven.
Wat een gedoe en wat een stress zal dat geven. Moet hij de medicijnen nog lang of is het bijna klaar?
De antibiotica moet hij nu nog een week of 2 waarschijnlijk, de antimisselijkheidspilletjes in principe tm morgen. Maar hij lijkt wel redelijk alert te zijn en heeft net een heel klein beetje eten op.
Net op stel en sprong met de poezel naar de dierenarts gegaan. Zag ineens een roder oogje en ze zat er met haar poot in te wrijven. Op een gegeven moment zat ze zo naast me op de bank;
Dierenarts zag nog geen beschadiging gelukkig maar inderdaad wel irritatie, dus oogdruppels mee en 2x per dag druppelen. Ben benieuwd hoe ik dat ga doen, maar komt vast goed. Hoop dat ik er op tijd bij was. Toevallig vandaag ook spaarpotje gemaakt voor de kat, maar er zat nog geen spaargeld in. Meteen beginnen met een - bedrag nu (grapje, was wel weer prijzig voor een tubetje oogdruppels en dierenarts 5 minuten 🥲)