Ik denk al een tijdje over het nemen van een kat. Heb altijd katten gehad, vroeger en de laatste jaren veel gezorgd voor de kat van mijn moeder. Hij logeerde veel bij mij, in de lockdown was ik bij haar. Toen hij overleed een jaar geleden, besloot zij geen kat meer te nemen. Ik woon alleen in een appartement met dakterras dat niet is af te zetten. Het is op 1 hoog, en vanaf het terras loopt iedere kat over de groene daken en de dakgoten verder de Amsterdamse binnentuin in. Ik zoek dus een kat die buiten kan, maar niet te ver wil lopen.
Ik wilde dit najaar gaan zoeken, maar zojuist valt er via Twitter mij een kat “in mijn schoot”. Deze kat moet wegens omstandigheden naar een nieuw huisje. Het lijkt mij wel leuk, en ik heb bijna alles uitgedacht. Maar waar ik nog niet uit ben, is hoe ik, als ik een nachtje weg ben, de kat verzorgt achter laat. (Als het langer is, wil ik 'm meenemen of bij buitenlandse vakantie naar een kastenhotel). Komt af en toe voor, en de komende iets vaker, want mijn moeder gaat verhuizen, en ik help haar dan. Zijn er van die sites waar je kastenverzorgers kunt vinden in de buurt?
En heeft iemand ervaring met katten in het centrum of een drukke buurt? Is een halsbandje om juist wel of niet aan te raden?