Kattentopic #2 (Deel 1)

Haha hoezo? Als je kat gelukkig is en je meubels heel blijven doe je niks fout toch :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 like

Ah joh, ik ook hoor. Maar mijn katten doen het nog steeds goed na 14 jaar :relaxed:

1 like

Haha ik moest echt goed zoeken naar de derde

1 like

@Echo hoe is het met de baby’s?

1 like

Ze willen allebei op schoot maar er is geen plek haha

33 likes

Jawel hoor! Jij moet gaan liggen zodat er een op je buik kan en de andere op je benen. Dat de dat nog niet van je hebben geeist trouwens.

2 likes

Het gaat goed! Ik moest vorige week vrijdag wel naar de dierenarts want met 1 (Orange) ging het minder goed, hij had diarree met bloed en kwam veel minder aan dan de andere 2. Ze hebben hem voor wat dingen gechecked maar dat was gelukkig allemaal negatief. Waarschijnlijk werken zijn darmpjes gewoon nog niet zo goed. Ik heb nu probiotica poeder voor in zijn eten en hij krijgt 3x per dag medicijnen. Het lijkt nu weer goed te gaan!

De andere 2 waren gezond en ze hebben gelijk een vaccinatie gekregen. Ik merk echt dat ze zo hard groeien. Ze kunnen nu veel beter lopen en ze beginnen te klimmen en met elkaar te spelen. Helaas zijn ze ook begonnen met bijten :sweat_smile:

Maar af en toe zijn het nog echt baby’s, in de avond pak ik er vaak eentje terwijl ik een film kijk en dan slapen ze op me :pleading_face:

En dit is Orange nadat hij gegeten heeft…

@tijgerlelie ipv gillen kan je beter even met hem spelen zodat hij zijn energie op een juiste manier kwijt kan!

43 likes

Is het een jonge kat? Heeft hij een soortgenootje? Klinkt als typisch kittengedrag en dat gaan ze pas kwijtgeraken als ze een pak ouder zijn denk ik.

Ik heb gewoon teveel afleveringen van my cat from hell gekeken denk ik :joy: en het antwoord is altijd: extra kattenbak en meer spelen!

Misschien vervult spelen met de hond niet dat jaag instinct? Dit is mijn ultieme tip:

Al mijn katten (eigen en foster) zijn echt gek op dit speeltje van ijzerdraad omdat het zeg maar bounced als ze er mee spelen. En het is niet duur, €3,79’

4 likes

Wat een gezellige foto :pleading_face::heart:

1 like

Meh onze kat heeft in 3 uur tijd ongeveer al 6x gebraakt. Eerste drie keer was echt bruin, in de vorm een worstje. Met wat gras sprieten erbij. Nu al 3x ook gal/vloeibaar.

Dierenarts zei (toen 4x gekotst) kijk het maar even aan, ook of hij wil eten en of hij actief was. Toen wilde hij nog wat eten en rende ook wel maar nu heeft ie weer 2x gal gespuugd maar wil ook geen brokjes meer eten. (En dat is bijzonder want hij wil altijd eten!)

Ik dacht hij zal wel gras gegeten hebben maar dan nog zo vaak kotsen? Hij is ook wel misselijk want likt om zijn mondje heen.

Kan zijn dat het gras ergens blijft steken. Ik zou nogmaals dierenarts bellen.
En zeker aangeven dat de kat gras heeft gegeten

2 likes

Nog een keer bellen! Succes en beterschap voor je katje :heart:

1 like

Ja we hebben inderdaad even gebeld. Onze eigen DA konden we niet meer voor 18:00 terecht, dus DA in ons dorp gebeld. Die had ook geen plek dus dienstdoende arts gebeld.

Toen verhaal uitgelegd, weet je wat die assistente zei toen ze het uitlegde aan de dierenarts (ze had niet op mute gedrukt): “Ik heb een meneer aan de lijn (m’n vriend belde) maar ik wil van hem af, kan hem niet overtuigen” :sweat_smile::fearful:

Dus toen de DA van de avonddienst aan de lijn, die vond het ook allemaal niet zo spannend, dus hoefden niet te komen.
Nou goed, hij heeft nu ik dit typ al 1,5u niet gekotst maar wil niet eten of spelen.

2 likes

Ooh zo sneu een van mijn katten heeft zich weer bezeerd. Is iets met haar schouder volgens de dierenarts. Morgen terug om foto’s te maken :pensive:

4 likes

Jemig die reactie? Kan echt niet, zou daar wel een klacht over indienen. Naar mijn weten is veel braken en niet willen eten een goede spoed reden, maar ja… is er verderop niet een dierenarts bereikbaar?

Aw noo wat zielig dit. Weet je hoe t gebeurd is?

Nee, ze is een buitenkat met een kattenluikje dus soms een mysterie wat er allemaal gebeurd buiten. Ik vermoed dat ze gevochten heeft of te hoog ergens vanaf gesprongen…

1 like

Aaah nee wat zielig😞 hopelijk valt het mee en rent ze snel weer soepel rond!

1 like

Nouja, het is een beetje lullig dat @Nebula ('s vriend) die opmerking hoorde, maar ik denk dat iedereen wel eens tegen collega’s zeurt over een klant of externe die iets niet van je aan wil nemen terwijl jij de expert bent.

Overigens hoop ik dat alles goed blijft gaan met de kat en dat het inderdaad gewoon een gevolg was van het gras eten

1 like