Kattentopic #2 (Deel 1)

Kan zijn dat het gras ergens blijft steken. Ik zou nogmaals dierenarts bellen.
En zeker aangeven dat de kat gras heeft gegeten

2 likes

Nog een keer bellen! Succes en beterschap voor je katje :heart:

1 like

Ja we hebben inderdaad even gebeld. Onze eigen DA konden we niet meer voor 18:00 terecht, dus DA in ons dorp gebeld. Die had ook geen plek dus dienstdoende arts gebeld.

Toen verhaal uitgelegd, weet je wat die assistente zei toen ze het uitlegde aan de dierenarts (ze had niet op mute gedrukt): ā€œIk heb een meneer aan de lijn (m’n vriend belde) maar ik wil van hem af, kan hem niet overtuigenā€ :sweat_smile::fearful:

Dus toen de DA van de avonddienst aan de lijn, die vond het ook allemaal niet zo spannend, dus hoefden niet te komen.
Nou goed, hij heeft nu ik dit typ al 1,5u niet gekotst maar wil niet eten of spelen.

2 likes

Ooh zo sneu een van mijn katten heeft zich weer bezeerd. Is iets met haar schouder volgens de dierenarts. Morgen terug om foto’s te maken :pensive:

4 likes

Jemig die reactie? Kan echt niet, zou daar wel een klacht over indienen. Naar mijn weten is veel braken en niet willen eten een goede spoed reden, maar ja… is er verderop niet een dierenarts bereikbaar?

Aw noo wat zielig dit. Weet je hoe t gebeurd is?

Nee, ze is een buitenkat met een kattenluikje dus soms een mysterie wat er allemaal gebeurd buiten. Ik vermoed dat ze gevochten heeft of te hoog ergens vanaf gesprongen…

1 like

Aaah nee wat zieligšŸ˜ž hopelijk valt het mee en rent ze snel weer soepel rond!

1 like

Nouja, het is een beetje lullig dat @Nebula ('s vriend) die opmerking hoorde, maar ik denk dat iedereen wel eens tegen collega’s zeurt over een klant of externe die iets niet van je aan wil nemen terwijl jij de expert bent.

Overigens hoop ik dat alles goed blijft gaan met de kat en dat het inderdaad gewoon een gevolg was van het gras eten

1 like

Dat zeker, maar het gaat hier om een levend wezen dat ziek is, daar heb ik dan toch een ander oordeel over. Dan vind ik dat je niet serieus (genoeg) genomen wordt.

1 like

Precies dit inderdaad. De ā€˜klant’ kun je vervelend vinden, maar geef je overwegingen aan en dat ze bij zorgen morgenochtend opnieuw contact op kunnen nemen, ik noem maar wat.

Ja ik vind het ook wel echt slecht dat ze ā€˜Ik wil van hem af’ zei. Het was al heel anders over gekomen als ze iets had gezegd als ā€˜Het lijkt mij niet ernstig genoeg om nu langs te hoeven komen, maar ik krijg hem daar niet van overtuigd’.

2 likes

@Nebula Soortgelijke klachten had mijn kat ook en die bleek een alvleesklierontsteking te hebben.

@Sundance @Yellow Het stomme is dat mijn vriend helemaal niet zeurde over dat we per se langs wilde komen. Is inderdaad niet netjes en dit zorgt er wel voor ik deze spoedarts niet meer zal benaderen.

M’n kat heeft vannacht wel brokjes gegeten en niet meer gebraakt. Hij is nog wel sloom vind en is verder nog niet zichzelf. Even aanzien vanochtend.

@LastYoungRenegade Ja dit las ik ook nog maar ook dat het moeilijk vast te stellen is?

1 like

Heb je een thermometer? Misschien heeft 'ie koorts, dit gedrag herken ik in elk geval van mijn kat die veel braakte met koorts.

Ja klopt. De kat heeft uiteindelijk bloedonderzoek, een fructose-test (geloof ik) en een echo gehad. Bij het bloed twijfelen ze, ook of het geen diabetes was en of het niet iets met de niertjes was. Er kwamen wel wat verhoogde waarden van de pancreas uit, maar op de echo zagen ze het pas echt.

Die oogjes :pleading_face::pleading_face:

40 likes

1 van onze katten moet wat afvallen. Nu wil ik graag een afgesloten voerbak kopen die per kat open gaat. Nu zag ik onderstaande voorbij komen op zooplus, iemand ervaring met deze voerbakken? Wij hebben al wel van dit merk het kattenluik met bijbehorende hub en app.

Ja en ik wacht met smart tot dat ding weer ergens op voorraad komt, omdat ik een tweede nodig heb. Heel fijn apparaat, werkt prima!

1 like

Nou opgelucht
Gelukkig niks ernstigs aan de hand. Ze heeft wat irritatie rondom spierweefsel in schouder. Vergelijkbaar met een mens die door de enkel is gegaan. Nu dus veel rust en pijnstilling!

11 likes