Kattentopic #2 (Deel 1)

Ziet er heel goed uit! Ook met het soort hek dat je hebt, je hebt ons geinfluenced haha!
Hoe heb je het mollennet uiteindelijk aan het huis vastgemaakt? Of staat de laatste paal tegen het huis aan?

Bedankt voor de info!

Iemand zei het al maar een extra bak en alleen open bakken werkt heel goed. Mijn kat had eerst wel eens ongelukjes en nadat we het aangepast hadden nooit meer. Sindsdien heb ik al heel vaak verschillende kattenbakvullingen, waaronder pellets, uitgeprobeerd en dat gaat altijd zonder problemen.

1 like

Onze jongste kat krijgt in de ochtend om 5:00 en 7:00 altijd brokjes van het voerautomaat omdat hij ons anders wakker maakt. Nu sta ik meestal rond 6:15 op en als ik dan even bij hem ga kijken vlak voor 07:00 zie ik altijd dit, vind dit zo schattig haha:

Keurig wachten. Soms steekt ie zijn pootje ook in het gat waar de brokjes uitkomen :joy_cat:

(Let niet op die lelijke sloeber gordijntjes, ze waren ooit tijdelijk en te lang maar gewone gordijnen durf ik nu nog niet aan gezien hij het heerlijk vindt om in gordijnen te klimmen haha)

51 likes

Hahaha zo lief :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 like

Hier een paar tips:

• Katten krabben graag aan dingen waar jouw luchtje aan hangt, zoals de bank en stoelen. Probeer de krabpaal (of krabpalen) naast dit soort meubels te zetten.
  • Biedt een alternatief. Iedere keer dat je de kat het verkeerde ziet krabben (de bank), pak je 'm op en zet je 'm bij de krabpaal. Niet op een boze manier, gewoon oppakken en bij de paal zetten.
  • Positieve bevestiging. Geef de kat een snoepje als je ziet dat hij de paal gebruikt.
  • Soms is het een teken van verveling. Kijk of je wat meer met de kat kunt spelen (zeker als het nog een kitten is), zodat hij z’n energie kwijt kan.

Hopelijk heb je er iets aan!

3 likes

Dat doen de mijne ook :smiley:. Helemaal leuk op vakantie, kon ik via de camera van de voerautomaat ze allebei zien liggen, heel keurig naast elkaar.
(Beste aankoop ooit dat ding. Ze krijgen 4x per dag voer dus dan kon ik even zien dat ze er allebei nog waren. Naast de foto’s die de oppas stuurde. :blush:)

1 like

Dit vind ik wel echt heeeeel cute haha. Maar kan me voorstellen dat t arelaxed is als hij t altijd doet want die tong is zo rauw ook

Wel een lekkere scrub haha

1 like

Die aanloksprays met kattenkruid werken niet voor kittens! Pas als ze wat ouder zijn worden ze daar gevoelig voor. Maar je moet vooral heel consequent zijn. Dus zorgen dat je het krabben ANYTIME kan corrigeren. Dit betekent bij kittens (in het begin) dus ook nooit alleen in de woonkamer zijn: want als ze alleen zijn gaan ze krabben en dan hebben ze weer positieve ervaringen met krabben aan de bank, en dan worden ze maar 50/50 gecorrigeerd en da’s niet consequent.

Wij corrigeerden altijd door op te pakken, nee te zeggen op normale toon, en ze dan weg te zetten. Vaak vlak daarna naar de krabpaal lokken (niet ertegenaan zetten) door bijvoorbeeld met je eigen nagels over de krabpaal te gaan. Of met een speelgoedje erheen lokken. Dan leren ze dat die paal ook leuk en lekker is.

Is veel werk in t begin, maar dan heb je er als volwassen kat wel profijt van! Een kitten moet je echt opvoeden en dingen afleren. Succes!

Haha hij neemt ook echt twee keer zoveel plek in als jijzelf!

1 like

Haha, leuk om te horen. Er staat inderdaad een paal tegen het huis aan waar dan de beugel op zit. Er zit dus enkele cm open tussen de beugel en de muur, maar daar kunnen ze nooit langs.

1 like

@tijgerlelie ik heb bij mijn kitten zo’n anti krab spray geprobeerd maar het is een soort citronella geur en ik ben zelf echt twee dagen benauwd en misselijk geweest in m’n huis :joy: (had wsl ook veel teveel gedaan). Het werkte wel (even) maar je moet het elke twee weken vernieuwen, dus ik vond het erg duur en dus naar voor mijn eigen gezondheid. Consequent op de krabpaal zetten werkte bij mij beter. Ik heb als een idioot een paar keer zelf voorgedaan hoe de krabpaal werkte :rofl::rofl::rofl: maar het hielp wel!

Haha ja en dit was nog niet eens de volledige languit variant

1 like

Nou net nog even met mam gebeld. Dollebol lijkt helemaal aan haar gewend en steekt hele concerten af vlak voor ze voer krijgt :joy:. Doet deze poezenmoeder toch wel goed!

7 likes

Men ik heb echt zoveel fout gedaan als ik sommige berichtjes lees :sob: maar volgens mij is S best gelukkig. Dus dat hoop ik dan maar :heart: Hij is iig enorm knuffelig.

1 like

Haha hoezo? Als je kat gelukkig is en je meubels heel blijven doe je niks fout toch :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 like

Ah joh, ik ook hoor. Maar mijn katten doen het nog steeds goed na 14 jaar :relaxed:

1 like

Haha ik moest echt goed zoeken naar de derde

1 like

@Echo hoe is het met de baby’s?

1 like

Ze willen allebei op schoot maar er is geen plek haha

33 likes