Kattentopic #2 (Deel 1)

En die van jou sluit dus wel echt goed luchtdicht af? Zo ja, weet je welke je hebt?

Het is er eentje van Royal Canine zelf (geen idee meer hoe ik er aan kwam). Mijn katten zijn enorme zeikerds als eten niet meer vers of bijv nat is geworden dus hij doet wel goed zijn werk.

1 like

Wij hebben een blokken doos waar we de zak voer in bewaren,gaat prima! Ervoor hadden we net hetzelfde, wanneer ze de zak te pakken kreeg maakte ze haar eigen opening erin en gingen alle brokje in een keer op haha

1 like

Grote hersluitbare bakken van Ikea.

1 like

M’n schatjes

37 likes

Wij hebben een huis gekocht en krijgen daardoor een tuin waar onze 2 poezenbeesten lekker in kunnen spelen in plaats van op het balkon.

Nu wil ik als bezorgde poezenmoeder niet dat ze verder de straat op gaan maar gewoon in de tuin moeten blijven.

Ik ben nu allemaal tips aan het zoeken om de poezen in de tuin te houden. Maar hebben jullie misschien goede ideeën/ervaring hiermee?

1 like

Nou, in navolging hierop waarom ik ze niet vertrouw :sob:

Ze waren net buiten het gaas rondom het balkon. Ergens in een hoekje onderdoor gekropen. De overbuur riep het naar mij. Een liep op de onderrand van het balkon en kwam zelf weer terug, maar de ander was 1 verdieping lager op het balkon gevallen. Die mensen waren niet thuis maar ik zag hem daar zitten. Na een tijd kwam die mevrouw gelukkig terug en kon ik hem pakken. Was een vreselijke nachtmerrie was dit zeg. Nu zijn ze allebei binnen gelukkig. Bah

Mollengaas spannen tussen gebogen beugels van kattenintuin. Werkt hier heel goed! Er is ook een Facebook groep ‘afgeschermde tuin voor je katten’ waar je veel inspiratie en tips kunt opdoen.

Samenvatting

3 likes

Bedankt! Ik ga gelijk eens kijken :smiley: het gaas ziet er ook gewoon goed uit bij jullie! Ik kwam ook al allerlei rare spikes tegen en schrikdraad, maar dat wil je toch ook niet.

@Ceyina weet je toevallig nog welke maat beugels jij hebt gekocht? Ik denk dat we het ook op deze manier gaan doen!

1 like

Ik heb die van 60cm. In die groep werd aangeraden om ze niet kleiner te nemen, maar ligt eraan hoe avontuurlijk je katten zijn natuurlijk. :stuck_out_tongue_winking_eye:

Hier heb ik 1 boefje die er wel eens tegenop springt, maar hoger dan dit komt hij niet. De ander kijkt er niet naar om.

Samenvatting

5 likes

Zijn hier mensen die ervaring hebben met de peewee kattenbak? Of met het switchen van gewone kattenbakvulling naar pellets?

Onze kat wil wel plassen op de nieuwe pellets, maar daar blijft het ook bij. Hij gaat ook in de nieuwe bak om te ruiken en verkennen, maar daar blijft het ook bij.

Dit is ook nog maar de 1e dag dus misschien moeten we het nog wat langer aankijken?

Ben bang dat hij straks ergens in huis gaat kakken omdat hij die nieuwe vulling of bak niet fijn vindt.

:rofl: nu denk ik aan die vibing cat met die trommel op de achtergrond

2 likes

Heb jij last van andere katten in je tuin? Ik zou opzich ook wel zo’n gaas willen zodat mijn katten de tuin niet uit kunnen, maar de kat van mijn buren ligt heel vaak in mijn tuin te chillen (ik denk om mijn katten te pesten want die zitten dan boos voor het raam) en ik wil niet dat een vreemde kat mijn tuin dan niet meer uit kan. Want van buiten kun je wel op dit gaas staan en dan de tuin in springen toch?
En ik betwijfel of het wel werkt, want ik heb bijv een tafel die 1,5 meter ofzo van de schutting af staat, als ze vanaf die tafel dan op het gaas springen dan kunnen ze alsnog weg? Een van mijn katten is meteen weg als ze de kans krijgt. đŸ„Č

Ik heb het in van die plastic bewaarbakken van de action zitten, met van die zwarte clips waarmee je ze dichtmaakt.
En daarnaast ook een haak op de deur van de kast waar ze in staan want onze ene kant maakt alllllllllllllllle deuren open en krijgt zo’n bak ook prima open :+1:t2:

Wat een pestkop. :sweat_smile: Ik heb het zelf nog niet meegemaakt, maar heb het ook pas sinds April ophangen. Als het eens zou gebeuren ben ik vaak genoeg thuis om ze buiten te zetten, en mijn eigen katten komen alleen buiten als ik thuis ben.
En je moet inderdaad wel opletten dat je geen hoge opstapjes vlak naast je schutting zet.

Bij kattenbakproblemen best 2 kattenbakken zetten en liefst op een rustige plek.
Ook kan je proberen een open bak gebruiken, of zonder luikje of andere soort vulling.

Ik zit nu ook met een kat die likt, liefst recht in mijn gezicht :cry: probeer het af te leren maar lastig

1 like
hij neemt het er van als m'n vriend er niet is

36 likes

Wat heb je al geprobeerd ? Aluminiumfolie op de bank tot ie het afleert, een krabpaal?

Als het een kitten is komt het vast nog wel goed. Goed opvoeden! Dan heb je idd sprays, corrigeren als je het ziet, aluminiumfolie werkt ook echt als het lukt met je kinderen.

Ik heb verder niet veel ervaring, alleen aan de dichte slaapkamerdeur krabt hij niet meer door aluminiumfolie. Mijn kat is echt te braaf qua krabben, klimmen of eten stelen.

Als je kat nog zo jong is kan je hem echt nog wel wat leren. Maar bedenk in elk geval: hij doet het niet expres om jou te pesten, dus niet in de weer gaan met plantenspuiten, boos worden, hard roepen of iets dergelijks. Staat de krabpaal vlakbij de bank? Als je bijv merkt dat de krabpaal nooit gebruikt wordt en iets anders wel, kan dat ook betekenen dat de krabpaal gewoon niet op de plek staat waar hij het fijn vindt om z’n nagels te scherpen. Er zijn idd sprays die je op de krabpaal kan spuiten die ze aanlokkelijker schijnen te maken, en sprays die de bank minder aantrekkelijk zouden maken, geen idee of dat werkt. In elk geval kun je als hij z’n nagels in de bank zet, hem oppakken en bij de krabpaal zetten - dan kan hij die associatie leren.
En niet het antwoord dat je wilt horen: ook een beetje acceptatie en loslaten :stuck_out_tongue:

2 likes