Ja dat dacht ik eerst ook, maar lijkt me sterk dat ze beide tegelijk blaasontsteking hebben en ze vaak gewoon wel in de bak plassen? Kan het altijd opvangen en laten nakijken natuurlijk, dan is alleen wel de vraag van welke kat de urine is
Hahaha alsof je een gesprek met de meester van je kind hebt haha.
Nee joh dokter, thuis is hij niet zo, duh, want hij voelt zich thuis veilig en hij ondergaat er geen ongemakkelijke onderzoekjes en krijgt er doorgaans geen prikken.
Mijn kat is zo’n lief mopje bij de dierenarts, doodstil en laat alles toe, maar wel supernerveus getuige de natte zweetpootjes op de behandeltafel En als ze het echt niet meer chill vindt kruipt ze in m’n armen awww ‘neem me mee snel snel!’
Haha ja precies dat! Wil me dan altijd bewijzen en filmpjes laten zien van kijk hij is ECHT HEEL LIEF (normaal). Mijn andere kat is net zoals die van jou. Die laat het maar ondergaan ondanks dat hij best bang is.
Het was weer drama. Maar kwam gelukkig niet uit zijn mandje, ik mocht dierenartsassistente spelen (vasthouden voor het prikje om hem rustig te krijgen). En mag over half uurtje weer die kant op. En hij plaste deze keer op de tafel ipv de hele mand onder dus dat is al vooruitgang.
Aidskatjes kunnen net zo oud worden als katten zonder aids! Het is alleen belangrijk dat ze niet buiten komen en dus niet in contact komen met andere vreemde katten (zo risico beperken op ziektes).
Er is geen medicatie, ze zijn eigenlijk alleen gevoeliger voor bepaalde zaken zoals tandvleesontsteking. Als je ze goed in de gaten houdt, kunnen ze een super gezond en lang leven hebben.
Ik had ooit een opvangkatje met aids. Ze was zo leuk en lief, heb echt een traan gelaten toen ze geadopteerd werd.
Alles was goed gelukkig en de dierenarts vond het filmpje waarin hij gewoon normaal doet ‘verwonderlijk!’
O, wat een schatje! ‘Mijne’ was ook zo leuk, maar helaas heb ik er al 2.
@Leverworst Fijn dat alles goed was!
Jeetje kijk nou wat een práchtig schatje deze is
Ik kan hier nog aan toevoegen dat ondanks dat katten aids wel besmettelijk is het niet zo is dat je per definitie een kat met aids alleen moet houden. Ze kunnen elkaar niet besmetten door elkaar te likken, uit hetzelfde bakje te eten of dezelfde kattenbak te gebruiken. Verspreiding gebeurt vaak door een gevecht waarbij de andere kat gebeten wordt (daarom moet je een kat met aids binnen houden). Maar als de 2 katten rustig zijn en goed met elkaar samen kunnen kan het wel
Jezus sorry hoor ff katten spam van mijn kant maar ik heb een glas water op tafel en daar ging mijn kater uit drinken. Dus ik het glas veder gevuld en op de grond gezet zodat hij daar kon drinken, gebeurde niks. Nieuw glas water voor mezelf gepakt, zie ik 2 sec later dit:
Haha ja het beste kattenwater komt uit glazen die voor mij bedoeld zijn.
Daarom drink ik bijna altijd uit een flesje of zo’n afgesloten drinkbeker met rietje
Mijn baby’s zijn 2 maanden oud vandaag!
Ze zijn afgelopen zaterdag nog voor controle en vaccinatie geweest en ze zitten goed op gewicht en zijn gezond. Ze hebben toen ook een microchip gehad. Ze kunnen vanaf volgende week gesteriliseerd/gecastreerd worden en ze zullen dus binnenkort bij me weg gaan.
Ze zijn zo gegroeid, ben echt trots op ze. Maar kan wel janken als ik eraan denk dat ik ze moet weggeven.
Orange:
Banana:
Blue:
Ik heb me vooral heel erg aan Blue gehecht, ik had zelfs een vision board voor 2021 gemaakt waar een zwarte kitten opstaat dus het voelt alsof het meant to be is. Maar ik heb niet echt plek voor een 3e kat op dit moment…
Orange & Banana in de doos toen ik ze net opgehaald had vs nu!
Even delen hoor! Onze jongste kat (1,5) is helemaal geen knuffel kat. Komt nooit op schoot en is niet echt aanhankelijk. Wel komt ie vaak op kopjes geven langs de benen of als ik m’n hand uitsteek. En hij is vaak ook onrustig, altijd druk en ligt weinig stil haha. Hij wil eigenlijk ook nooit echt geaaid worden. Af en toe een klein kriebeltje maar hij hapt vaak van zich af. Afgezien van dat is het wel echt een schatje en is onze andere kat van 5 jaar gelukkig wel een schootkat haha.
Maar ineens, hij klimt net op schoot en zit al een halfuur rustig
Nahhh ben helemaal verbaasd! Zo lief haha
Zijn jullie katten aanhankelijk of zijn het ook wat afstandelijkere katten?
Ahh wat lief!
Mijn kat is in de winter heel aanhankelijk en in de zomer allesbehalve hahah.
Onze kat laat zich graag aaien, maar komt niet op schoot zitten. Ze gaat wel soms op je borst zitten als je op bed ligt, of in de holte van je benen liggen als je op je zij ligt.
Ze is veel aanhankelijker dan we hadden gedacht. Ze was een straatkat en het duurt even voordat ze mensen vertrouwd. Ze heeft wel ook echt tijd voor zichzelf nodig. Als ze de hele dag buiten is geweest, komt ze 's nachts bij ons op bed liggen, als ze vooral binnen was en al naast ons op de bank heeft gelegen, dan gaat ze op haar eigen bed liggen
Wat een mooierd!
Onze kat zit overdag bij mijn man (meestal tegen hem aan, soms op schoot) en ‘s nachts ligt ze uren op mij (alleen niet als het warm is).
Wat een mooierd!
Mijn kat zit bijna nooit op schoot , terwijl ik dat zo gewend was van mijn vorige kat. Hij zitgelukkig wel graag tegen ons aan, en hij houdt heel erg van kroelen. 's nachts slaapt hij ook altijd tegen mij aan