Ik heb deze kattenbak en na een paar maanden gaat de onderkant kapot, onderop zitten een soort van mini pootjes en dat scheurt dan bij 1 poot open zeg maar. Is dat een teken dat mijn katten te zwaar zijn voor deze bak (wegen beide rond 5,5kg dus niet heel zwaar?) of zijn dit gewoon slechte bakken. Heb op zolder ook zo’n bak staan, die staat op vloerbedekking ipv tegels, en daar gebeurt het ook bij dus het ligt dan niet aan de grond lijkt me. Echt irritant want kan elk half jaar een nieuwe bak gaan kopen, vind dat ook een beetje zonde eigenlijk.
Deze van IKEA. Werkt voor die van mij perfect en kun je opgevouwen bewaren. En Dolly HAAT het, maarja het ding is groot dus ik krijg haar hier makkelijker in dan in zo’n harde kunststof reismand.
Ik dacht even dat er stond: ‘om je kat erin op te bergen’.
Mijn kat ontsnapt uit die tasachtige reismanden helaas.
Dus heb nu zo’n mand maar wel een die een stuk kleiner is. Maar voelt voor mij een stuk veiliger aan ook. Maar nu is mijn kat ook wel een geval apart. De andere gaat in een ander mandje mee.
Maar zelfs mijn zachtaardige kat die het allemaal maar ondergaat wist te ontsnappen uit Draagtas | zooplus dus die raad ik aan niemand aan.
M’n kat is blijkbaar dol op eierkoeken, ze wordt er echt helemaal gek van. Nu had ik eentje in een plastic zakje in een dichtgeritste tas zitten, ging nog ff tandenpoetsen, kom ik terug… overal eierkoekkruimels en mevrouw die als een bezetene zoveel mogelijk naar binnen zit te werken
Ik heb trouwens deze maar achteraf vind ik m best lelijk. Maar hier komt ze niet uit in ieder geval. Ik zie op Instagram bij van die mensen die tnt doen dat ze vaak een doek over de mand doen om de katten rustig te houden maar heb dat zelf nog niet geprobeerd
Katten (en zeker kittens!) hebben echt onwijs veel aan elkaar. Ja, er zal misschien altijd wel iemand thuis zijn, maar je hebt echt (believe me) geen zin om uren achtereen te spelen. En een mens kan toch niet zo leuk spelen als een broertje of zusje. Die van mij zijn nu 2 jaar en zitten dagelijks nog boven op, onder en achter elkaar aan en ben elke dag zo blij dat we ze samen hebben gehouden. Het is trouwens nauwelijks extra gedoe, want eten geven en de kattenbak moet je toch doen, dat is voor een tweede niet veel meer werk.
Edit; een eenzame kat zal zich veel sneller vervelen en kattenkwaad uithalen, zoals in de gordijnen hangen, plantenpotten uitgraven, breekbare spullen van tafel gooien, ect.
De meeste asiels waar ik ben geweest mocht je een kitten zelfs niet alleen adopteren. En zie nu @the.rebel.club 's reactie waar ik het volledig mee eens ben.
Ik heb voor mijn kat juist eentje erbij genomen omdat ik het zielig vond dat hij geen maatje had. En ik heb er echt geen spijt van, ik merk dat ze veel aan elkaar hebben. Mijn kat mauwde soms heel klaaglijk als die zich verveelde, dat is nu ook gestopt. Meer werk vind ik het ook niet, misschien zelfs wel minder omdat ze elkaar hebben. Mijn appartement is trouwens ook rond de 50m2 en ze komen ook niet buiten, enkel op het balkon. Ik wil wel wat groters, maar voor nu is dit prima. Ze mogen wel overal komen.
Dit heb ik ook gedaan. Ik heb mijn kat met ongeveer 1 uit het asiel gehaald en ging toen ineens vrij veel werken. En merkte dat hij eenzaam was. Met de andere kat erbij is hij veel rustiger maar ook energieker want er moet vaker gespeeld worden. Nu liggen ze samen een snurkwedstrijd te houden maar goed.
Ik ga straks ook weer meer werken, dus ik ben ook blij dat ze dan niet helemaal alleen zijn. Dat geeft me ook een stuk geruster gevoel als ik weg ben
Ik heb ook 1 kitten genomen anderhalf jaar geleden, volgens mij heeft die heeft het prima naar zijn zin en ik ben ook nog steeds blij met die keuze
Ik wil niet die persoon zijn maar een dier kost altijd geld.
Waarom kittens altijd samen? | Stichting Poezensnuitjes deze organisatie vangt allerlei katten op en leggen het beter uit dan ik kan.
@anon4775214 Ik zou misschien voor een volwassen kat gaan i.p.v. kitten. Een asiel kan op basis van hun achtergrond goed voorspellen of ze gelukkig zouden zijn alleen of een maatje nodig hebben. Vooral als de kat niet naar buiten kan, dan zou ik kijken naar dove/blinde/aids katjes aangezien die sowieso niet buiten mogen.
Edit: ik snap goed dat 2 kittens heftig lijkt, maar asielen hebben dit echt niet zomaar besloten. Ze verliezen juist veel mogelijke adoptanten door mensen verplicht 2 kittens te laten adopteren. In België is dit bij heel veel opvangen verplicht en blijkbaar haken enorm veel mensen dan af en gaan ze via andere wegen kittens zoeken.
Jaa echt dit @anon4775214 er zijn juist zoo veel lieve volwassen kittens* in de asielen die niet meer slopen, niet meer in je gordijnen klimmen, wiens persoonlijkheid de opvang goed kent, en die uit ervaring juist graag de enige kat thuis willen zijn
*
Jaaaa mijn 1e echte eigen kat was een dame van 11 uit het asiel. Ze zat daar al lang en had een hekel aan andere katten dus liet ze zichzelf niet van haar beste kant zien. Ze was zo grappig en eenkennig maar bleek snel een enorme knuffelkont. Helaas bleek ze heel erg ziek en is ze maar 7 maanden bij mij geweest maar ben blij dat ik haar nog even een fijne tijd heb kunnen geven.
Ik woon op 51 vierkante meter met 2 katten (ze komen van zo’n 76 m) en dat gaat eigenlijk prima. Ik vind het niet per se te klein voor 2 katten, maar 2 vind ik wel de max.
Ik noem er zo maar even een: Kat uit dierenasiel te Ede - Mama Yfke - Kortharig - Ikzoekbaas
Yfke
Gut als ik niet al een kat had was ik haar nu op gaan halen <333333
@anon4775214 je noemt nu ook al twee keer toilettraining (al dan niet grappend) maar dat is echt echt echt geen goed idee. Katten hebben het instinct om hoopjes te begraven, dat is integraal deel van hun welzijn.
Ze zullen uiteindelijk wel op de wc gaan omdat ze niet anders kunnen en het ergens in huis doen nog vervelender vinden, maar het is typisch een mensenuitvinding om niet te moeten dealen met een dier en de natuurlijke behoeftes van een dier.
Jackson Galaxy heeft hier op YouTube goede video’s over. Ook over je andere bekommernissen kan je van hem video’s vinden, bv. over waarom kittens altijd per twee moeten worden geadopteerd. Je haalt een dier in huis, daarbij komen een aantal quid pro quo’s.
Als het je kan geruststellen, ik ben ook gesteld op netheid en heb sinds januari een kat. Gaat helemaal goed, mits enkele aanpassingen zoals vaker stofzuigen en kledingrollers in de aanslag hebben.