Ik heb vorig jaar een kitten genomen en ik zou er eigenlijk wel eentje bij willen. M’n kat is echt super speels en ik heb gewoon niet altijd de tijd om met hem te spelen. In verband met thuiswerken zijn we veel thuis en hij krijgt dus genoeg aandacht, maar denk wel dat hij een speelmaatje leuk zou vinden. Ik zou hem dan ook makkelijker een dagje alleen laten, nu vind ik het toch vaak zielig als we een hele dag weg zijn.
Helaas is mijn vriend niet te vermurwen, hij is gek op de kat maar vindt 1 echt genoeg. Hij vindt twee kattenbakken ook teveel in ons kleine appartement en is bang dat ze dan juist de hele dag samen het appartement door gaan crossen. Nou lijkt het me in het begin misschien ook wel een uitdaging, want onze kat slaapt bijvoorbeeld altijd in de keuken omdat ie anders ons de hele nacht wakker houdt met aan de slaapkamerdeur rammelen en ik kan niet goed slapen met de kat op bed. De keuken is alleen best wel klein dus ik weet niet of je daar twee katten kan laten slapen en zeker in het begin niet als ze nog niet aan elkaar gewend zijn. En wat als ze toch niet goed blijken te klikken, dan moet de ander ‘s nachts in de badkamer ofzo en moet daar ook een kattenbak en we zouden het wel echt vooral voor onze huidige kat doen, dus dat het mogelijk niet klikt vind ik ook wel een risico. Kortom m’n vriend ziet nog wat beren op de weg en deels begrijp ik dat wel. Achteraf had ik dus liever twee kittens tegelijk geadopteerd.