Kattentopic #2 (Deel 1)

Ik wilde het eerste deel van je post citeren omdat 1 van de katten hier exact dat doet, en de andere al weg is als ik nog maar te hard adem, en ik me dan bij allebei schuldig voel als ik beweeg :stuck_out_tongue: .

Maar toen las ik de rest en dacht ik ‘JA’. Mijn vriend vindt ook dat ik overdrijf, maar die katten waren hier voor de baby en ik vind het niet eerlijk tegenover hen dat zij nu alles moeten ‘afgeven’ omdat er een baby komt. Katten zijn al zo gevoelig aan verandering en zo’n baby erbij is al niet niks, laat staan dat ze dan nog hun slaapplekjes moeten afstaan enzo.

Edit: baby is, die baby komt niet, die is er al.

2 likes

Heeft een van jullie een kat met een allergie? De dierenarts en ik denken dat een van de mijne allergisch is voor iets. We gaan beginnen met een eliminatiedieet en ik hoop dat het zo opgelost raakt. Hoe ging het proces bij jullie?

Ja onze kat is allergisch aan rund (denken we). Dom verhaal maar hij kreeg op een bepaald moment uitslag en wondjes aan zijn kopje. Speciale brokken (eliminatievoer) gekregen bij de dierenarts.

De wondjes trokken heel snel weg met dat voer, dus we wisten dat er waarschijnlijk een allergie in het spel was. Tegen het einde van de eliminatieperiode heeft hij echter de pot waarin we stoofvlees hadden gemaakt uitgelikt :upside_down_face: en de volgende dag had hij meteen weer uitslag.

Nu vermijden we voer met rund en dat gaat goed, hij heeft sindsdien geen uitslag meer gehad. Maar goed dit is dus niet de methode die ik zou aanbevelen :upside_down_face:

1 like

Mijn 13 jaar oude opvangkatje is geadopteerd! Volgend weekend vertrekt hij naar 2 hele lieve mensen. Was echt meteen een klik, hun bezoekje duurde bijna een uur en ze waren echt meteen verliefd op hem.
Zo blij!!

47 likes

Nou dat snap ik wel dat ze meteen verliefd waren, wat een prachtig schatje is het! :smiling_face_with_three_hearts:

3 likes

Ja, Dave doet dit heel soms en Dolly vrijwel altijd! Als zij 't doet, doet 't ook wel pijn, dan heeft ze net een velletje te pakken ofzo. Schijnen lovebites te zijn volgens Google.

2 likes

Yesss ook hier bekend als apenliefde :grimacing:

1 like

Ik noem hem zelf ook altijd liefdesbeetjes hahaha. Als ze je te pakken krijgt met haar kiezen of hoektanden doet het echt wel pijn. 🥲 Liefde doet pijn, denk ik dan maar hahaha

Haha moest er wel om lachen dat hij de pan uitgelikt heeft. Fijn dat het nu goed met hem gaat!

Mijn poes gaat morgen beginnen met het dieet, hopelijk trekt het bij haar ook snel weg en dan kan ik na die periode gaan bepalen waar het nou aan ligt.

1 like

Ooh ik heb een hele slimme kat! Hij krabde aan mijn bank dus ik zei ‘hee, je hebt een krabpaal!’, en toen ging hij daar aan krabben :pleading_face::pleading_face::pleading_face:. Ik heb goedzo gezegd terwijl ik mijn duim op stak dus ik ga er vanuit dat dit nu in zijn repertoire zit

15 likes

Ik heb vandaag gehoord dat mijn kittens klaar zijn voor adoptie. Ik hoef geen adoptie gezin voor ze te vinden maar het mag wel. Als ik niemand vind gaan ze naar een adoptie centrum en komen ze online te staan en kunnen mensen naar ze komen kijken. Ik kan gewoon wel janken want ik wil ze niet weg doen en dat ze dan in een hokje moeten voordat ze een familie hebben is al helemaal erg.

Ik denk er sterk over na om 1 van de 3 te houden. Ik heb een speciale band met allemaal omdat ik ze zelf groot gebracht heb, melk heb gegeven, gewassen, medicijnen toegediend etc etc. Maar eentje is zo speciaal, die komt altijd als ik hem roep en loopt achter me aan en hij kijkt me altijd aan alsof hij mijn ziel kan zien ofzo. Ik kan me gewoon niet voorstellen hem weg te doen maar ik moet nog overleggen met mijn man. Hij wilt hem ook graag houden maar het is niet heel handig :pleading_face:

26 likes

Ach wat lief.
Ik zou zeggen, hou die ene speciale. En als het kan een thuis vinden voor die andere twee samen. Als er al plek is voor twee katten in jullie huis dan lukt drie ook nog wel.
Dat lijkt me wel het lastigste van fosteren, je wilt ze het liefst allemaal houden denk ik :crying_cat_face:

2 likes

Haha ja dat zei ik ook tegen mijzelf " wat is nou het verschil tussen 2 of 3?"

Maar het probleem is een beetje dat alle 3 de katten niet goed met elkaar om kunnen dus ik vind het niet echt een top idee. Mijn twee oudere katten zijn geen vrienden maar tolereren elkaar wel. Toch houden wij ze 's nachts bijvoorbeeld nog gescheiden en ze hebben iedereen hun eigen kamer waar ze zich kunnen terug trekken. De kitten vind de oudere katten leuk maar zij alle twee de kitten niet. Ik heb geen 3e kamer waar de kitten zich zou kunnen terug trekken dus ik moet er dan op vertrouwen dat het nog wel goed komt tussen hun 3en.

Mijn verstand zegt dus nee maar ik heb zo hard mijn hart verloren, echt erg :sob:

Awww dit lijkt mij dus ook supermoeilijk maar ik geloof wel heel erg in wat alle fosters en rescuers zeggen: ze zijn allemaal speciaal en er komen ook nieuwe extra speciale met wie je een extra speciale band krijgt en om nieuwe speciale op te kunnen vangen moet je de vorige speciale verder laten gaan :heartpulse:

Maar verder moet je maar gewoon snel verhuizen naar een iets grotere woning zodat alle 3 de katten met jullie kunnen wonen :heartbeat:

Ja dat is zeker waar! Alleen ga ik hierna voorlopig niet fosteren en we stonden open voor eventueel een derde kat.

Kijk, dit is een deel van mijn 2021 “moodboard” die ik begin dit jaar had gemaakt:

Links en rechts zijn mijn katten en ik wilde dus een zwarte kitten. Dus het voelt zo speciaal :sob:

Nja, we gaan het er nog over hebben, dit is hem:

32 likes

:laughing:

Ik hoef alleen maar te zeggen ‘kijk!’ en dan komt ie aangehold om heel verontwaardigd bij de deur te gaan kijken, want misschien zit er wel een andere kat in de tuin!

1 like

Heeft iemand tips voor katten die bang zijn voor vuurwerk voor straks met oud en nieuw?

Er wordt nu af en toe al wat afgestoken en ze zijn er echt heel bang voor, zo zielig :sob: maar ik verwacht dat het vuurwerkverbod hier net zo weinig uithaalt als vorig jaar dus dan is het constant vuurwerk

Die van mij zijn ook bang maar ik maak extra holletjes om te verstoppen, een kleedje over de bank zodat ze onder de bank echt beschut zitten, en de radio relatief hard aan om het een beetje te muten. Maar het is nog steeds blinde paniek hoor haha

2 likes

Mijn katten zitten de hele dag onder de bank/het bed met oud en nieuw en kan er weinig aan doen… Vind het echt sneu, heb wel de hele dag de gordijnen dicht en radio/tv wat harder aan, maar ze schrikken alsnog van alles en zelfs als je je glas dan te hard op tafel zetten schrikken ze. Ik geef ze dan maar extra lekker eten en wat meer snoepjes, meer kun je denk ik niet doen.

1 like

O God! Haha. Onze jongste kat komt wel buiten maar blijft sinds de 1e keer alleen maar in de tuin. Hij had tot nu niet door (ook al zag hij de oudere kat wel weggaan via schutting) hoe hij eruit moest.

Maar gister was hij ineens uit de tuin! In het donker! Gelukkig liep hij in de buurt te snuffelen. En nu is hij net weer vertrokken! Vind het zo spannend (net als met de 1e kat destijds) en hoop dat ie terug komt haha… ben hem niet gaan volgen (of zal ik dat wel doen?)… oh men :joy:

Straks weet je wel waar het is maar weet ie niet hoe terug de tuin in moet haha.

Edit: hij weet het hoor haha. Hij reageerde al snel op het tikken van een kommetje met nat voer en zijn naam.

1 like