Ben het wel eens met alle argumenten die genoemd worden om niet 1 maar 2 kittens te nemen. Óf te gaan voor een oudere kat uit het asiel (kat van 1 jaar is ook heel leuk!)
Toch heb ik zelf ook de weloverwogen keuze voor 1 kitten gemaakt. Viel voor haar kopje toen ik haar zag, heel goed over nagedacht en er toch voor gegaan. Zou dus eigenlijk ook een oudere kat uit het asiel adopteren.
Toen afgelopen jaar mijn beide laatste katten overleden zou ik eigenlijk geen katten meer nemen, maar ja… Zo stil in huis! Heb hiervoor eigenlijk altijd 2 of 3 katten gehad.
Het gaat hier met Macy heel goed, maar mijn argumenten om tóch voor 1 kitten te gaan zijn als volgt geweest:
- Ben wat ouder (52) dus ga niet meer uit ofzo (tenminste, zelden…) en ben eigenlijk altijd 's avonds thuis.
- Ik werk 4 dagen, waarvan 1 dag thuis. Werk ma - wo - vrij op kantoor. Dinsdag werk ik thuis, en donderdag is mijn vrije dag. Dus ze is nooit langer dan 1 werkdag alleen.
- Ik ben me ervan bewust, nog voor ik Macy in huis nam, dat ik veel tijd moet besteden aan spelen met Macy, óók als ik even geen zin heb, of moe ben van een dag werken. Dat doe ik dan ook, speel zeker elke dag 1 uur met haar, en soms is ze na een werkdag wel 3 uur actief, tja, het zij zo, dat is de keuze die ik heb gemaakt.
- Zodra ze in mijn kuiten springt weet ik dat ze zich verveelt en ik tijd en aandacht aan haar moet besteden. Heb dat soms te laat in de gaten dus mijn benen zijn grote gatenkazen geworden, vol met krassen, tot bloedens toe. Het is tijdelijk, gaat straks wel voorbij, als ze ouder is.
En zo niet dan niet, dan blijf ik intensief met haar spelen.
- In het weekend ben ik ook vaak thuis, 's ochtends ga ik vaak even wandelen, en dan ben ik 's middags en 's avonds voor haar thuis. Laatst een dag naar DM in Duitsland geweest, dan weet ik van te voren dat ik niet kan chillen op de bank als ik terug kom maar een heel actief kitten thuis aantref en daar dus nog de nodige energie in moet steken. Geeft niet, leuk juist.
- Ze mag overal komen, woon niet groot, maar ze mag ook in de slaapkamer en slaapt 's nachts op bed (lees: in mijn nek, en sabbelt aan mijn oorlellen terwijl ze trappelt, dus vaak 3 a 4 keer per nacht wakker
)
Heb nog geen seconde spijt gehad van deze beslissing, het gaat supergoed met haar, is intens tevreden, en komt heerlijk op schoot liggen, dat is dan weer een voordeel van 1 kat hebben.