Kattentopic #3

De discussie wordt voortgezet vanaf Kattentopic #2 (Deel 1) - #5103 door Kaaskroketje.

Eerdere discussies:

2 likes

Wajooo al 5000 poezenposts gehad :heart_eyes:

11 likes

@anon4775214 soms heb je gewoon iets door. Ik had het idee ook maar niet vanwege 1 specifiek iets maar gewoon het geheel aan posts bij elkaar in meerdere topics.

2 likes

Mij valt t op omdat je vaak een topic overneemt met allemaal vragen. En als mensen je dan helpen dan blijf je terug komen met vragen en negeer je een beetje de adviezen die je hebt gehad.

16 likes

@anon4775214 bij mij was het vooral het advies vragen maar het dan toch beter weten.

7 likes

ik geef mijn kat altijd gewoon brokjes en ze drinkt er genoeg water bij.
eens in de zoveel tijd koop ik zo’n kuipje kattenpaté en als dat dan op is blijft ze daaaagen zeuren en gaat ze naast haar bakje vól met brokjes staan en me aankijken en miauwen.
is ze gewoon irritant aan het doen of heeft ze misschien echt meer natvoer nodig?

2 likes

Ik heb de kat van mn vriend 1x tonijn gegeven. Nu blijft hij mauwen als hij mij ziet . Ik denk dat hij zeurt haha.

6 likes

Ik vermoed ook gewoon zeuren. Wij geven onze kat een paar keer in de week een snoepstokje, deze liggen bij ons in de trappenkast. Op de dagen dat we het niet geven gaat hij heel dramatisch voor de deur van de trappenkast zitten mauwen.

5 likes

hahahah ja daar ga je

als hun trouwe baas 3 maanden op vakantie is geweest geven ze geen fuck als je terug komt maar als je ze 1 keer wat lekker hebt gegeven herinneren ze je for life

@Friemel @Jeccat argh ja opzich wel beter maar echt super irritant want het is echt 2 dagen dat ook elke keer als ik van de bank opsta ze meteen mauwen naar haar voerbak rent. vind het ook wel lullig voor haar dat ze zo gefocust blijft dus twijfel nu of ik dan maar helemaal geen natvoer moet geven of consequent elke dag.
lijkt ook erger te zijn geworden nu mn andere poes er niet is, terwijl ze daar verder heel chill onder lijkt.

1 like

Hahaha, dramaqueens/opportunisten zijn het.
Mijn vorige kat, die nu bij mijn schoonouders woont, mag daar niet boven komen en werd naar beneden gelokt met een snoepje. Dus nu glipt ie de trap op en gaat dan luidkeels zitten mauwen, zo van ‘ik ga naar boven hé, heb je me gezien?!’ :sweat_smile:.

6 likes

Je hebt binnen een jaar twee huisdieren waar je niet mee om kon gaan gehad en nu wil je in zeer korte tijd een kat. Ik ben geen kattenexpert, maar ik weet van @Hippe_kikker dat dat behoorlijk veel energie kan kosten. Het is niet iets wat je zomaar kiest. Je bent nog steeds niet met je vriend uit wat het moet worden qua kat dus maak nog ff geen beslissingen waar je spijt van gaat krijgen.

14 likes

Ook een hamster toch. En een aquarium.

6 likes

Hier ook een oranje drama kat voor de trapkast. En waar je dan plots over struikelt als je dacht dat hij boven was en je nietsvermoedend de kast open doet. Nee vriend, je krijgt niet elke keer een stokje als ik wcrol pak.

3 likes

Ja maar veeeeeel te weinig foto’s

3 likes

Hahah ja zo snugger zijn ze wel. Je leert eigenlijk de verkeerde gewoonte aan zo😆

Ik heb een jaar nagedacht en alle scenario’s overwogen en voorgesteld, met meerdere asielen gemaild en van gedachten gewisseld voordat ik mijn kat adopteerde. Twee maanden is niet “pas”, dat is best kort als het om een dierenleven gaat!

5 likes

Oké dat kan? Een week ofzo geleden schreef je nog dat je vriend dacht dat katten uit het asiel “slecht gedrag gaan vertonen”, supergoed als jullie je sindsdien beter hebben ingelezen maar het lijkt puur op de posts gebaseerd wel een beetje van hot naar her te gaan met de voorbereiding en kennis.

6 likes

Onze kat heeft zich gerealiseerd dat de baby niet van plan is om zijn domein te verlaten. Hij zit altijd van een afstandje (jaloers) te kijken wanneer we de baby op schoot of vast hebben en springt op schoot zodra die vrij is. Maar nu likt hij zichzelf kaal :pleading_face:

2 likes

Aaaw arm ding :frowning: het is ook zo ingrijpend hè! Hoop dat het snel goedkomt :pleading_face:

Ja, heb in overleg met de dierenarts chill-pillen voor hen gehaald. Volgens de dierenarts zat hij nu in een vicieuze cirkel want hij troost zich door te likken en dan komen ook gelukshormonen vrij. Maar het is zo sneu want hij is echt mijn eerste baby hoor!

7 likes