Heeft een van jullie ervaring met het gebruiken van een luierafvalbak voor kattenbakspul? Mijn kat maakt de kattenbak wel vol in een dag en ik mag geen losse dingen in de gezamenlijke vuilnisbakken gooien (ook niet in een boterhamzakje oid). En om nu steeds een echte vuilniszak te gebruiken vind ik ook zo wat. Houdt zo’n bak de geur een beetje tegen? Ik woon alleen, dus zonder kat kan een normale zak wel een week mee eigenlijk.
Ik doe nu hetgeen ik uit de kattenbak vis in een pedaalemmerzak en die doe ik er dan 3x om heen en knoop ‘m dan dicht en stop ‘m in de prullenbak. Moet zeggen dat dit best werkt, maar is alsnog niet echt plastic minded . Zat eerst ook over een luieremmer te denken, maar ik vraag me af of dat echt helpt. Je moet er sowieso een zak omheen doen lijkt me.
Ok als ik nu ‘s nachts naar de wc ga dan blijft de kat daarna echt rond mijn benen lopen en wil echt mee de slaapkamer op. Duurt steeds een kwartier ofzo voordat ik weer mijn kamer op kan . Gaat ze dit ooit afleren, vast niet he HAHA
Ja, klopt! Maar voor zover ik het begrijp gebeurt dat in de emmer? Dus als je hem opent dan staat het zakje open en als je hem sluit, dan sluit het mechanisme het zakje. Ben helemaal niet thuis in deze wereld :’) dus kan dat dit niet klopt
Bijvoorbeeld (Bekijk Tommee Tippee Twist & Click Starterpack Luieremmer - Met 6 navulcassettes - Wit op: https://www.bol.com/nl/p/tommee-tippee-twist-click-starterpack-luieremmer-met-6-navulcassettes-wit/9200000110451667?referrer=socialshare_pdp_iphoneapp)
Jawel, als je haar binnen laat
Hebben jullie wezenlijk verschil gemerkt toen jullie gecastreerd werd en hij daarna rustig werd? Ik heb onze oudste kater pas met een halfjaar in huis gehaald, en toen direct laten helpen dus hij er rustiger van is geworden weet ik niet.
Maar onze kitten (bijna 17 weken dacht ik) laten we over 2 maanden ook helpen. Hij is nu ZO druk haha. Als we weggaan laten we hem in zijn kamertje, anders is alles stuk in huis. En onze oudste (4 jaar) heeft dan ook geen rust. Ben echt benieuwd of een castratie iets doet/helpt in het rustiger worden.
Ik had gehoopt dat mijn kater wat rustiger zou worden na de castratie, maar ik merk eerlijk gezegd echt geen enkel verschil… Verschilt echt per kat is mij destijds ook verteld.
Mijn ouders hebben zo’n ding voor hun katten, na een paar dagen ga je hem echt wel ruiken vind ik!
Ik heb bij beide (kater is met 6 maanden en poes met 3 jaar geholpen) echt geen verschil gemerkt. Ja poes was een week boos omdat ze een romper aan moest maarja dat gedrag had ze ook al toen ze nog wel een baarmoeder had.
Ah jammer! Dan is het het net niet echt waard denk ik. Leek zo’n life hack haha
Nee precies niks, waren een halfjaar toen ze gecastreerd werden maar ze zijn daarna echt niet rustiger geworden. Enige wat ze neer meer deden was elkaar misbruiken
Ik had ook die hoop niet dat ze rustiger zouden worden, ging mij om het voorkomen van sproeien en dat ze bij een uitje in de buurt geen nieuwe gezinnen stichten.
Ze zijn nu wel rustiger maar we zijn ook alweer 2 jaar verder inmiddels.
Onze kat is geholpen zodra het mocht. Dus met 6 maanden geloof ik? Ik merkte toen niet per se verschil dat hij minder druk was haha!
Na zn eerste verjaardag kon ik wel langzaam merken dat hij wat rustiger begon te worden. Hij is nu 1,5. Natuurlijk nog steeds wel z’n drukke momenten dat ie hier de hele kamer door vliegt, maar niet zo intens en lang achter elkaar als toen hij echt kitten was. Dus denk dat het ook wel echt te maken heeft met de speelsheid van het kitten-zijn
Awww wij zitten bij de dierenarts. Ben altijd zo trots als ze t zo goed doen, wel bang maar niet in paniek en hij zit heeeel rustig te wachten in t mandje
Beetje late reactie, maar ik heb een eerdere versie van deze https://zooplus.page.link/9hyt
Ik ruik het niet en gebruik hem meestal iets van 3 weken voor de zak vol is. Nou staat hij bij mij naast de kattenbak, dus kan ook zijn dat ik het daardoor niet extra ruik. Ik vind het vooral heel fijn om daar even snel de poepjes in te scheppen en dat het niet in losse zakjes hoeft. Als de zak vol is snij ik hem af (zit aan de binnenkant wat voor) en gooi ik het weg met het kattengrit als ik toch al de bak verschoon.
Ah zo zielig, ik ontdekte vanmorgen ineens een soort schaafwond aan de zijkant van het voorpootje van mijn kat. Geen idee hoe hij eraan kwam, zal wel ergens buiten zijn gebeurd. Zodra ik er bij in de buurt kom wordt ie giftig dus hij heeft er wel een beetje last van. Hij is ook de hele dag niet weggeweest en hij zit ineens een beetje verstopt op de zolder
Edit: het is een abces. Het is inmiddels ook een beetje open ik bel zo de dierenarts maar even voor overleg, zij zouden het dan verder moeten openen. Hij eet en drinkt gelukkig wel nog steeds en komt weer wat meer knuffelen. Denk dat de druk er nu een beetje af is.
Ik word zo moe van 1 van mijn katten. Meneer is zo kieskeurig qua eten en heeft vaak gewoon geen zin. Op zich niet erg, maar hij is een suikerpatiënt en moet dus gewoon op bepaalde tijden eten, omdat 'ie dan insuline krijgt. En deze week is het echt hopeloos, hij wil steeds niet op de momenten dat 'ie insuline krijgt. En helaas vindt hij niets echt lekker Kittenvoer werkte een paar dagen, maar nu ook al niet meer. Ik heb wel een probeerpakket van Royal Canin besteld, dus ik hoop echt dat dat werkt en blijft werken.
Overigens eet 'ie daarna wel, hoor. Het is niet zo dat hij de hele week niet gegeten heeft. En hij is ook altijd kieskeurig geweest, maar het wordt erger naarmate hij ouder wordt.
Ik herken dit zo!
Al heeft mijn kat geen suikerziekte
Had 1 kat die nu een nieuw baasje heeft die helemaal een ‘zeikerd’ was met eten
Het duurste ‘beste’ voer liet hij staan en het meest goedkope at hij natuurlijk wel
Of hij at bv een klein zakje leeg. Maar als ik dan een grote zak kocht moest hij het niet meer😼
Nu begint me andere kat dus ook die normaal alles eet
Had nieuw voer gekocht gister van Edgar & cooper. Nou hij eet met geluk 3 brokjes en dan loopt ie weg
Het zijn ook wel echt van die bizar mini brokjes
Ja, dit dus precies zo! Zijn broer eet alles, maar hij niet. Hij is altijd al wel kieskeurig geweest, maar de laatste week is het echt een drama.
Hij eet overigens wel regelmatig oud eten (Als zijn broer het heeft laten staan).
Vanaf welke leeftijd lieten jullie je kitte voor wat langere tijd alleen? Ik heb sinds een maand een katje en hij is nu iets ouder dan drie maanden. Hij is wel eens een paar uurtjes alleen geweest maar meer nog niet aangezien ik thuis werk. Nu komt het volgende week beter uit voor mij om een nachtje bij mijn ouders te slapen, maar ik twijfel heel erg om hem nu al een hele nacht alleen te laten. Hij heeft normaal gesproken ‘s nachts wel toegang tot mijn slaapkamer maar hij ligt meestal dan op een stoel in mijn kamer te slapen, dus wel bij mij in de buurt. Ik zou dan ongeveer rond 20:00 weg gaan en de volgende dag weer vroeg terug naar huis gaan voor hem. Wat denken jullie?