Kattentopic #2 (Deel 1)

Ja en schrok me helemaal rot!
Was ineens echt een bloedbad in me bed dus schrok me wezenloos :see_no_evil:

Oh jeetje, dat klinkt niet fijn nee…
Bij ons lijken ze er geen last van te hebben. Weet ook niet van wie het tandje is. Het tandje lag op de bank maar er lag geen kat naast haha.

Ik probeerde te yoga-en maar meneer was het niet met me eens :thumbsup:

34 likes

Hij lijkt echt megagroot door de hoek van de foto icm je hand :smile: Wat een mooierd :heart_eyes_cat:!

1 like

Haha nou moet wel eerlijk zeggen dat hij ook echt wel groot is. Niet zo buitenproportioneel als hij nu lijkt, maar hij ligt graag op mijn borst en dan is hij gewoon net zo lang als mijn hele bovenlijf, bizar. En ja hij is knap he! Heb ā€˜m nu acht jaar en ben nog steeds verliefd. :smiling_face_with_three_hearts:

2 likes

Wat een leukerd! Met bruin! En die blauwe ogen! :heart::heart_eyes:

1 like

Ik heb (nog steeds, heb er al eerder over gepost haha) een te dikke kat. De andere was al niet dik maar die blijkt zelfs afgevallen. De dierenarts gaf me als tip dat er kattenvoerbakken bestaan die op de chip van de kat werken en dan opengaan. Heb er gelijk 1 besteld (wel duur, bijna 100 euro) en de dunne kat geregistreerd met het apparaat. Hij gaat dan alleen voor haar open en niet voor de dikke kat. Maar hij staat nu nog gewoon open om de dunne kat te laten wennen, maar ze vindt het eng dus eet er niet uit… iemand hier ervaring mee?

Onze kat gaat in de vroege ochtend vaak op pad. Als ze dan binnenkomt nestelt ze zich lekker op het voeteneinde en begint aan een uitgebreide dut, net als ik probeer op te staan. Dan ben ik ook altijd jaloers.

2 likes

Ben zo trots op hoe mijn eigen kat (zwarte) flink omgaat met het opvangkatje (rosse). Ze zitten soms echt uren bij elkaar, zo leuk. Hier is hij nog wel een beetje groggy van zijn gebitsreiniging.

13 likes

Ja wij hebben het programma dat aangeraden werd gevolgd en toen wenden ze langzaam. De een vond het meteen prima, de ander duurde wat langer. Denk dat het in totaal een week duurde voor ze gewend genoeg waren en de bak zelf open deden voor het eten. Ze hebben er hier allebei een eigen.

1 like

Mooie ogen :heart_eyes:

1 like

Is het opvangkatje dat vermist was al terecht?

Oh top! Ja de mijne staat nu idd ook in de trainingsstand en doe het zoals het boekje zegt idd. Staat er nu 2 dagen en ook al zit er lekkerder eten in dan in de gewone voerbak, toch eten ze er niet uit… maar ik wacht het dan gewoon nog even af!

Toen m’n oudere kat uit de krabpaal donderde verloor ze een hoektand. Hij ligt hier nog steeds en overweeg soms er een oorbel/ketting van te maken, wie weet ooit :sweat_smile:

1 like

Nee jammer genoeg niet :pensive:

Gezeur over eigenares

Het probleem is ook dat de eigenares absoluut geen moeite doet om haar terug te vinden. Ze heeft alleen een vermist post geplaatst op een lokale facebook site en that’s it.
Ik de heb de lokale zwerfkattenopvang gecontacteerd, de opvang vanwaar ze komt, vermiste katten site + facebook, nog een andere vermiste kattengroep.
De opvang had ook voorgesteld om vangkooien te komen plaatsen maar ze wilde niet. Ze heeft blijkbaar gezegd: ā€œals ze terugkomt goed, maar ik ga niet actief zoeken.ā€ :sob:
Ik hoop dat ze via haar chip teruggevonden wordt, maar vrees er een beetje voor aangezien ze zeer schuw is.

Neee ik word hier echt verdrietig van joh, hoe kan je zo reageren, ik hoop stiekem dat de kat nu zelf op zoek is naar een leuker baasje :cry:

Edit: wÔÔrom kiezen mensen überhaupt om een dier in huis te nemen als je vervolgens niet alles op alles zet om ze veilig en gelukkig te houden? :angry::cry:

Ik vermoed dat de eigenares dacht dat een kat lekker makkelijk was en ze is puur gevallen op haar uiterlijk (ze was best een knappe kattin haha). Ze had er ook helemaal geen band mee omdat ze nog steeds heel bang was en zich altijd verstopte. Maar ja wat wil je, als je mijn tips niet opvolgt en je bovenverdieping renoveert met een bange kat in huis. Bij mij was ze na 3 weken echt al vrij sociaal en het was echt een schatje dus ik vermoed dat de eigenares echt geen moeite heeft gedaan. Zo jammer hoe het gelopen is.

Ik laat mensen in de toekomst gewoon een motivatiebrief schrijven als ze een kat willen adopteren van mij.

7 likes

Ah bij ons stond er natuurlijk niet meer de voerbak die ze gewend waren waardoor ze wel moesten. Omdat ze allebei een eigen bak kregen. Ik kan me voorstellen dat het dan misschien iets langer duurt.
Een hele tijd geleden heb ik dit filmpje gekeken, daar gebruiken ze het ook voor 1van de katten. Ik weet niet meer of er specifiek tips in zitten, alleen dat ik het een leuk filmpje vond. Maar wie weet ook nog tips: https://youtu.be/Oqtmf5r-PN8

1 like

Ah heel leuk filmpje idd! De katten zijn wel gelijk veel nieuwsgieriger naar de bak dan de mijne. Misschien moet ik ook maar de andere bak weghalen, maar vind dat ook weer zielig plus de dikke hoeft er niet perse uit te leren eten. Maar dat zou dan slechts tijdelijk zijn. Hoop echt dat het gaat lukken!

Ach, ik hoopte zo dat ze inmiddels terecht was :worried:

1 like