Eén van onze katten heeft diarree. Moeilijk om te achterhalen welke van de twee het is… ik vermoed het kereltje want die is sinds 2 dagen een stuk rustiger (speelt nog wel) en veel minder gefixeerd op eten (normaal vreet hij echt ALLES en constant aan t zoeken en vragen), dus die is niet helemaal zichzelf. Wat moet ik doen? Is 1 dag diarree een reden om de DA te bellen of kan ik t ff aankijken? Ze hebben geen koorts en allebei soepel buikje, mag er gewoon aankomen.
Mijn kat heeft ook wel eens diarree en dat is dan na een dag weer weg, zou het in de gaten houden en als het morgenmiddag nog steeds is even bellen. Of als hij ineens niet/weinig eet en drinkt. Of als je er geen goed gevoel over hebt natuurlijk!
Mijn kitten had laatst ook diarree (had ik hier nog geplaatst haha), ik had na drie/vier dagen de DA gebeld en zij gaven aan een ontworming pilletje te geven omdat ze verder wel speels was. Toen was het binnen een dag over. Misschien het proberen waard!
Ja, een hoektandje!
Als je vandaag nog diarree vindt, zou ik de DA bellen. Hoeft op zich zeker niet alarmerend of ernstig te zijn (kan bv van een parasiet/worminfectie komen) maar toch niet laten aanslepen!
Mijn kat is beginnend nierpatiënt en de dierenarts zei dat we hem best warm houden met kouder weer. Dus ik heb hem een kersenpitkussen gegeven.
Oh mijn god wat schattig!! Ik wil ook zo’n kussen! (Voor m’n kat uiteraard. Stiekem voor mezelf)
Awww kijk hem lekker liggen
Mijn kat heeft iets nieuws bedacht. Als ik niet meteen reageer op haar miauw, komt ze bij me liggen alsof ze wil knuffelen om vervolgens in mijn oor te miauwen. Want de enige reden dat ik niet onmiddellijk aan haar wensen voldoe, moet zijn dat ik haar niet heb gehoord, toch?
Ok ik zet ‘t even in een spoiler voor emetofobie.
de kat heeft nu 2x gekotst (op het tapijt ). Beide keren stinkt het niet echt en is het ook niet vloeibaar, zijn eigenlijk gewoon onverteerde brokjes! Die herken ik ook gewoon. Verder eet ze helemaal normaal, drinken normaal en stoelgang normaal. Is ze gewoon (net als ik HAHA) een schrokop en moet ik brokjes iets beter doseren? Of moet ik hier wel naar laten kijken? Ze is ook gewoon actief, wast zich goed en stinkt niet uit haar bekje oid.
En ze wil zo graag bij mij op de slaapkamer. Nou, not gonna happen op deze manier heur poezel…
Oh dat doet de mijne ook wel eens, dan heeft ie volgens mij idd gewoon te snel zitten eten.
Ok, thanks! Ja de vorige keer had ze net gegeten en joeg ik haar van het aanrecht af en daar kwam ze met best een flinke sprong af. Dus toen zal het haar dwars hebben gezeten denk ik. En nu echt precies hetzelfde, ze krijgt snachts natvoer zodat ik daarna weer rustig naar de slaapkamer kan (omkoping) en heeft daarna de halve bak brokken op zitten schrokken in 2,5 uur tijd!
Jeetje wat rot. Ik heb ook eens een kat gehad die gestresst was en op mijn bed pieste ik heb toen idd schoongemaakt met biotex maar ook bij de gamma een spray gekocht: ecodor UF2000 4 pets urinegeurverwijderaar. Werkte echt als een raket!
Waarschijnlijk heb je hier al aan gedacht, maar kan je geen plek in de hoogte maken voor de kat? Wij hebben bijvoorbeeld een mandje op een kast liggen, en dan een plankje halverwege de muur zodat ie er op kan springen.
Ik vind dit zo schattig hè. Ze liggen altijd op dit kleedje op de bank, maar ik heb nu dus kussens in die hoek gelegd dus kunnen ze er niet zo goed liggen. Toch proberen zo met z’n tweetjes op t randje van de bank
Ik heb deze voerbakken ook: voor elke kat 1: want 1 te dunne kat (nu niet meer ) en 1 te dikke blaasgruiskat (nu ook niet meer te dik
). Dunne kat moest altijd voldoende eten hebben, maar mag niet eten van het speciale (afgemeten) voer van de andere kat wat hij wel heel lekker vindt.
Ben er heel tevreden mee, heb ze al jaren. Batterijen gaan lang mee (denk een jaar ofzo), bakjes gaan niet stuk en katten zijn nu beide op gewicht en geen blaasgruis meer
Anyway: hier wenden ze er ook denk ik binnen een week aan. Maar ik had er dus ook 2, dus er was dan geen normale voerbak meer. De ene kat wende wel veel sneller dan de andere, maar uiteindelijk helemaal goed gekomen bij beide.
Misschien kan je de dunne kat even apart bij jou zetten met de nieuwe voerbak en wat snoepjes erin om te oefenen? En dan elke dag 1 of 2 keer? Het gaat er vooral om dat ze niet meer schrikt van het opengaan volgens mij.
Succes!
Edit: o en ik heb er 2 ‘kappen’ bij gekocht, want mijn katten pikten gewoon het eten van de ander via de achterkant eruit als de ander aan het eten was. Maar zou eerst gewoon even kijken of dat bij jou ook gebeurt.
Oh wat een succesverhaal!! Hopelijk wordt het bij mij ook zo’n succes. Het probleem is dat de dunne kat überhaupt niet zo gek is op eten, dus lokken is lastig. Maar ze is gek op vers water dus heb nu in 1 helft water gedaan, dat vond ze gelijk heel interessant. Heb m nu op t matje gezet en er wordt uitgegeten, denk ook door de dunne maar die heb ik het nog niet zien doen. Volgende stap is erin zetten. En dan heeft ze überhaupt nog niet gezien dat het kan bewegen… lastig met een kat die niet zo op eten is. Maar ik heb geduld en probeer het in kleine stapjes, hopelijk leert ze het dan en kan ik m zsm dicht doen voor de ander!
Ik krijg vanavond twee kittens en ik vind het heel leuk maar ook heel spannend haha
Die van mij doen dit ook wel eens als ze eerst zitten vreten en daarna even lekker gaan hollen. Laatst had de ene ook net gegeten en moest toen hard hoesten, zo hoppa een golf er achteraan.
Test altijd of ze zich goed voelen door ze dan nog even een snoepje aan te bieden, als ze die willen eten is er niks aan de hand (mits ze verder ook gewoon actief zijn etc.).
En inderdaad aaaaaaaaaaaaltijd op een tapijt, deurmat, stoel oid kotsen en nooit op het laminaat ofzo.
Dan is in de hoogte gaan geen optie inderdaad. Wel vervelend voor jullie ook, dat een tijdelijk iets zo lang blijkt te duren. Hopelijk vindt de kat - en jullie - toch snel wat rust!