Ik ben nog steeds zo blij met mijn baby, kon gisteren bijna huilen van schattigheid toen hij weer eens in mijn armen lag te slapen
Jouw baby doet me nog altijd zooo aan mijn kat denken, heb ik al eens eerder gezegd.
Ik voel alvast met je mee! Deze is ook een voormalig zwervertje, vindt het idd niet leuk om niet op stap te kunnen.
Het leukste van onze vakantie vond ik het moment dat ik de kat weer zag.
Hey dacht weer ff dat je die van mij op je schoot had liggen, haha! Twins!!
Edit: zo schattig, ben vandaag voor de verandering de hele dag thuis/binnen geweest en zie nu pas hoe lief mijn katjes voor elkaar zijn. Zitten elkaar steeds om en om te likken enzo
Heeft iemand nog tips voor leuke planten die catproof zijn? Wat basics zoals graslelies, bananenplant etc. heb ik al. Heb er een aantal weggezet omdat ze giftig zijn, maar wil er toch iets voor in de plaats! Vind op internet steeds dezelfde basic lijstjes…
Calathea, pannenkoekplant, pachira, hertshoornvaren, oliftantenpoot, de meeste palmen (Kentia, kokospalm etc), de meeste vetplanten (niet aloe Vera), bromelia, orchidee, maranta, Hoya
Heb je ze weggezet uit voorzorg of omdat je kat er echt aan eet? (Want in het geval van het eerste: mijn katten hebben geen interesse in de planten dus ik heb ook niets weggezet.)
Alle soorten calathea!
Voorzorg! Dieffenbachia’s en schefflera worden op internet wel echt giftig genoemd. De planten die ze loopt te mollen zijn tradescantia’s, die zijn iig veilig volgens mij.
@EllaFitzgerald ik las juist dat hoya’s giftig zijn! Terwijl daar dus wel 102848 soorten van zijn.
Ga nog maar eens op zoek naar calathea’s, de vorige zijn dood…
Aargh ik vind het zo frustrerend dat honderdenéén bronnen van elkaar verschillen. Volgens de site van de ASPCA kunnen hoya’s wel, heb ook wel eens anders gelezen idd.
Dieffenbachia is idd zeer gevaarlijk, echt een dierenmoordenaar sommige andere planten geven wat irritatie of diarree maar zijn niet meteen levensgevaarlijk als ze er een keertje hun tanden inzetten, zo kan een monstera in de meeste gevallen wel blijven staan
Ja die heb ik dus op de slaapkamer gezet en 2 zo hoog ergens dat ze er onmogelijk niet bij kan!
Vind het ook lastig in te schatten of ze in giftige planten zou happen, want sommige zeggen: doen ze echt niet. Maarja dit dier is sowieso een aardappel. Heb nu ergens een epipremnum neergezet en daar heeft ze nog niet aan gezeten iig.
Oei, dan komt ze er wel echt aan, jammer :s
AHHHH dat is echt zielig! Ja dat durf ik ook echt niet aan.
Inderdaad vrij lastig googlen wat wel kan, dat lijstje lijkt ook superkort tov de lijst met planten die niet kunnen… Ik ga eens langs de lokale plantenwinkel!
Aaaaach die foto
Ik durf het ook niet aan met planten en bloemen. Mijn katten vreten letterlijk alles op wat ze tegenkomen, planten overleven het dus ook gewoon niet
Sorry kan t niet laten deze cuteness te delen
Lekker hé. In de zomer dacht ik ff dat ze me niet leuk meer vonden maar de liefde is back!