Kattentopic #2 (Deel 1)

Oh arm beestje, zo’n koorts! Hopelijk werkt de koortsverlaging.
Een collega van mij heeft ook een kitten + 2 oudere katten en dat gaat pas nu na ongeveer 6 maanden oke. Ik weet niet van waar je kitten komt, maar je kan zeker ook altijd advies/tips vragen aan het asiel/opvang. Die plaatsen wel 100 kittens per jaar dus die hebben super veel ervaring.

Ik vind twee maand nog helemaal niet zo lang. Ik denk dat je de introductie prima aanpakt zo, (sommige) katten hebben echt er behoorlijke tijd nodig voor ze weer een beetje normaal gaan doen.
Wat rot dat ie koorts heeft, ik hoop dat ie snel opknapt!

Hij is aan het kamperen. Hij ligt nu een half uur helemaal onder de dekens en hoor af en toe een miauw.

29 likes

Inmiddels bij onze Guus ook de diagnose HCM gesteld. Nu 2x per dag een kwart dosis atenolol. Nu ook net een jaar oud! Wij merken nog helemaal niks aan hem gelukkig, en de dierenarts kon idd ook geen levensverwachting geven. Kan jaren goed gaan maar kan ook heel snel verslechteren…

1 like

Ah wat fijn dat je niks merkt! Ik merk wel verbetering met 1x per dag een kwart. Maar denk dat het na overleg met de dierenarts beter is om ook 2x per dag een kwartje te geven. Ik hoop dat het nog jaren goed gaat!

Hoeveel weegt die van jou? Guus weegt bijna 5 kilo en denk dat het misschien op gewicht gedoseerd wordt?

Wanneer je kat bij je plaid matcht :see_no_evil:

30 likes

Ik geloof dat hij rond de 4,7 kilo is. Ik weet eigenlijk niet of het op gewicht gaat, dat zou heel goed kunnen. De dierenarts zei wel dat als ik weinig verschil zat dat ze naar de dosering gingen kijken, dus ik ben benieuwd straks!

Genieten :smiling_face_with_three_hearts::smiling_face_with_three_hearts:

30 likes

Slechte foto’s, maar mijn kat kan high fiven en het is heel schattig :heart_eyes_cat:

42 likes

Omg hoe heb je dit geleerd :smiling_face_with_three_hearts:

Koekjes in de aanslag en hand omhoog houden in high five (ik zeg erbij ook “high five” maar weet niet of dat per se helpt/nodig is). Wanneer ze het hand aanraakt meteen een koekje geven. Gaat uiteraard niet per se van de eerste keer, maar zij wilt een koekje, ziet het hand en zal uiteindelijk wel een link leggen.
En dit dan herhaal, herhaal, herhaal. Zo heb ik haar ook “zit” geleerd :sweat_smile:

2 likes

Aaaah ik probeer dit ook al tijden te leren maar mijn kat duwt haar neusje tegen mijn hand in plaats van d’r pootje. Wel heel schattig ook

3 likes

Blijven volhouden! Misschien dat ze je hand ooit wel met haar pootje (al dan niet per ongeluk) aanraakt, en dat echt meteen koekje geven. Vanaf dat de link gelegd is, gaat het snel.

1 like

23 likes

Lekker in het zonnetje

30 likes

Iemand is kwaad omdat hij niet buiten mag (moet naar DA)

29 likes

Hahaha echt een boos kopje heeft hij

Ja echt! Zo grappig (maar ook zielig, sewens in zo’n kooitje - arme beesie)

1 like

Oh man, onze poes wordt volgende week gesteriliseerd en dan mag ze daarna 10 dagen niet naar buiten, totdat de wond volledig is genezen. Dat vindt ze als voormalig zwervertje NIET leuk en dat zal ze laten weten ook (veel miauwen). Ik kijk er nu al tegenop.

1 like