Kattentopic #2 (Deel 1)

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met een automatische voerautomaat? En zo ja welke is aan te raden? :slight_smile:

4ai7ug 3

We hebben 1 van de katten leren apporteren! Ik ben nu echt een hele trotse kattenmoeder haha.

21 likes

Zoooooo cool!
Mijn kat heeft míj leren apporteren :joy:

14 likes

Zo leuk haha!

Mijn kat deed dit eerst ook met elastiekjes, maar inmiddels is ie daar te lui voor.

Ik heb deze en ben er erg tevreden over. Als de katten heel erg hun best doen kunnen ze het bakje doordraaien maar dat doen ze zelden.

Batterijen gaan ongeveer een jaar mee. Ze waren deze week op dus ik had 2 heel teleurgestelde katten toen ik opstond, hun brokjes hadden niet gedraaid :joy:. (Ze krijgen 4x per dag een portie. Zijn daarmee begonnen vanwege afvallen en kat 1 kon niet te lang zonder eten, ging hij kotsen.)

1 like

Thanks voor je reactie! Deze had ik ook op mijn lijstje met opties staan! Heb ook nog die van Trixie en CatMate in de overweging… Maar lees over alle drie zoveel verschillende ervaringen dus denk, ik vraag het ook nog even hier!

Ik heb er een gekocht van trixie, €20.- bij zooplus
Ben te lui om hem te testen maar moet ik vanavond echt wel even doen

1 like

Ah is dat er één met maar twee vakjes? Ik wil er eigenlijk een met minimaal vier namelijk, maar die zijn wel meteen een stuk duurder…

Ja! De mijne krijgt maar 2x per dag eten en als ik op vakantie ga komt er sowieso 1x per dag iemand. Dus dit leek me wel genoeg

1 like

Herkenbaar. Mijn buurman in mijn oude woonplaats was dierenarts. Ik heb een paar keer een week met hem mee mogen lopen. Zijn dierenartspraktijk is in de loop der jaren uitgegroeid tot een dierenziekenhuis. Compleet met MRI scan, IC, chemokuur en andere mogelijkheden. In die praktijk werd er advies gegeven op basis van vraag & aanbod. Als je mogelijkheden aanbiedt, worden ze door eigenaren genomen. Inclusief met afbetalingsregelingen en zo.

En daarom heb ik mijn dierenarts heel zorgvuldig gekozen. Kleine praktijk, met een dierenarts die het welzijn van dieren voorop stelt. Maar die niet kiest voor uitgebreide behandelmethoden. Hij weet ook heel goed hoe ik erin sta.

Ik besef heel goed dat het afhangt van hoe de situatie is. Maar toen een aantal jaar terug mijn kat werd gediagnostiseerd met darmkanker heb ik heel bewust gekozen om niets te doen, behalve dan het in de gaten houden, en toen het te pijnlijk werd (na een jaar) hem te laten inslapen. Hij was toen 14.

1 like

Had je er ook voor niet behandelen gekozen als je kat jong(er) was? Geen veroordeling hoor, lijkt me een verschrikkelijke keuze om te moeten maken en vroeg me dat af.

Nee, ik heb het er wel met de dierenarts over gehad. Hij had een kijkoperatie moeten doen om het zeker te weten, maar hij schatte in dat hij eerst een stuk darm zou moeten weghalen en dat er dan een chemokuur achteraan zou moeten. Los van de kosten, dat kan ik een kat die van zijn wandelingen door tuin en park houdt toch niet uitleggen? Dat hij maanden binnen zou moeten blijven en zich zo ziek zou voelen? Bij een jongere kat had ik het ook niet gedaan. Hoe moeilijk die beslissing ook.

2 likes

Die van Petsafe hebben wij ook! Die van mij is het nog niet gelukt om het bakje door te draaien haha, al sleept ie dat ding soms een heel eind de kamer in in zijn poging tot. Bij ons doen de batterijen het al meer dan een jaar, dus denk dat ie het binnenkort gaat begeven. Kan hem zeker aanraden, erg stevige bak!

1 like

Mn kitten is van de trap gevallen vandaag, sindsdien is ze een beetje suf maar ze eet/drinkt/plast/poept gelukkig wel. En ze heeft ook een ontstoken oogje dus ze is dubbel zielig :cry::cry::cry: (ontstoken oogje kan door de vaccinatie komen zei de dierenarts)

Hoop dat het morgen beter met dr gaat anders ga ik toch de DA maar even bellen. Wat een zorg zeg zo’n klein beestje, ben alleen maar in zorg/stress modus.
Angst/psychisch gezeik:

Durf ook eigenlijk niet te gaan slapen (ze slaapt beneden) omdat ik zo bang ben dat dr hartje ermee stopt. Ik weet ook wel dat daar eigenlijk helemaal geen reden toe is, maar die angst zit zo diep. Maak me zoveel/snel zorgen om dr.

Ahh nee wat sneu! @lightbox Hoe is het gegaan vannacht? Kunnen wel tegen een stootje hoor

Ik had dus die automatische voerbak uitgeprobeerd, hij is open maar ik heb denk ik verkeerd getimed want mijn kat heeft heel die bak op maar loopt te miauwen alsof hij een week geen eten op heeft :sob:. Zal ook een beetje gewoonte zijn, maar toch ingewikkeld haha. Ga hem nu voor vanavond timen en dan ben ik hopelijk thuis om te kijken of het tijdstip klopt

Ik heb haar uiteraard de hele avond niet gehoord en het gaat nu goed met dr. Dr oogjes waren ook open vanochtend gelukkig

Gelukkig!

Als ik zo naar de stand van de timer kijk heeft mijn kat zelf die bak geopend. Weg €20,- :sweat_smile::sob:

@August hoe gaat het met jouw kat?

1 like

Oh god je kat heeft een all you can eat menu gekozen

6 likes

Ah, gelukkig gaat het nu goed? Die van ons (10 weken) denderde ook van de zoldertrap (open trap) zo naar de andere trap. M’n hart stopte er bijna mee :joy: Hij speelt en rent nog steeds, dus niks aan het handje volgens mij.

Ze zijn nog zo klein en fragiel, veel te eng haha!

1 like

Nou ik heb de automatische voerbak van PetSafe gisteren maar besteld! Ben heel erg benieuwd of het goed werkt en of mijn kater slim genoeg is om alles zelf door te draaien (hope not)!

1 like