Kattentopic #2 (Deel 1)

Mijn hart breekt ook echt als ik haar zo zie :frown:

(Ja ze ligt in een kussensloop, vindt ze fijn haha)

6 likes

Hoop dat je snel naar de dierenarts kunt!

Achhhh schatje toch :broken_heart::heart:

Ik heb nu vloeibare antibiotica gekregen in hoop dat dat makkelijker gaat. Koorts was er nog wel, 40.1, dus wel iets gezakt. Ze was niet verder afgevallen. Dat zijn beide goede tekenen dat de antibiotica toch een beetje aangeslagen is. Als het donderdag nog steeds niet beter gaat, gaat de dierenarts haar een roesje geven en bloed afnemen.

3 likes

Mijn kat was ook altijd zo slecht met antibiotica, ik moest altijd die retedure die ze niet proeven. Maar als het dan is aangeslagen dan deed’ie na 2 dagen of er niets gebeurd was. En ik zag ook aan zijn vacht dat het beter ging. Hopelijk ook voor jouw schatje!

De dierenarts zei ‘al schuif je er een heel buffet in, als ze maar eet’. Het enige wat er nu met gemak in gaat is deze liquid snack waar ze normaal gezien ook dol op is. Prima, krijgt ze die de hele dag :joy:

10 likes

Bericht gehad dat onze kattenverzekering ermee stopt. Nu op zoek naar een nieuwe verzekering. Welke verzekering hebben jullie? En wordt bijvoorbeeld preventieve zorg vergoed?

Ik zit bij reaal en die vergoeden dat! Ik declareer dat alleen eigenlijk nooit omdat ik een eigen risico van €150 heb en daar met preventieve zorg (alleen enten en vlooien/wormen pipetjes) niet aan kom. :sweat_smile:
Ik betaal per kat €17,91 per maand.

Ik kan niet in je portemonnee kijken, maar kun je dan niet beter een spaarpotje voor je kat maken van dat geld, ipv een verzekering nemen?
Als je elk jaar sowieso tot €150 zelf moet betalen, kom je met 17,91x12 al op €214 euro per jaar die je kunt sparen voor het geval er iets is. Na een paar jaar heb je dan een mooie buffer toch?

2 likes

Ja daar heb ik ook over nagedacht, maar stel dat ze nu geopereerd moeten worden dan kan ik dat niet betalen. Vind een verzekering super dubbel want heb het nog nooit nodig gehad dus het voelt als geld weggooien, zeker omdat ik idd €150 eigen risico heb, maar zonder verzekering vind ik nu een te groot risico.

1 like

Ik snap het, niet iedereen heeft de luxe om ook nog eens (soms duizenden euro’s) spaargeld achter de hand te hebben voor het geval er ineens een operatie nodig is. En op zo’n moment wil je ook niet moeten afwegen of je je beestje wel kan helpen vanwege geld…

Ik heb zelf 2 katten en zat ook met dit dilemma toen ze in huis kwamen. Maar dan zou de verzekering dus direct 2x zo duur worden… dus toen heb ik er voor gekozen (kunnen kiezen) om geen verzekering te nemen, maar voor ze te sparen. En in geval van nood kon ik nog wel van een andere spaarrekening geld ‘lenen’. Maar inmiddels zijn ze ruim 4 en hebben ze me toch een bankrekening :rofl: :stuck_out_tongue: Maar je weet nooit hoe het loopt, dus dit is zeker niet iets om risico mee te nemen :slight_smile:

1 like

Duivelse vraag : zouden jullie duizenden euro’s uitgeven om je kat beter te maken? Heb je een maximum? (Indien geen verzekering?)

Ik heb momenteel geen kat, maar ik weet niet of ik een operatie van 1000 euro zou doen? Net zoals ik mijn kat geen chemokuur en levensverlengende kankerbehandeling zou geven. Misschien dat jullie mij nu een monster vinden, maar ik vind dat er grenzen zitten aan medisch handelen bij een kat of hond.

Hoe denken jullie daar over?

1 like

Ik vertrouw op de dierenarts en zou doen wat zij me aanraadt. Alles wat kwaliteit van leven kan verbeteren zou ik zonder aarzelen al m’n geld aan uitgeven, geen maximum.

1 like

Het ligt een beetje aan de kwaliteit van leven en leeftijd van het beestje. Mijn oudste katten zijn nu rond de 11 en dan vind ik het nog wel de moeite waard. Een van m’n katten heeft tot nu toe aan behandelingen zo’n 2000 euro gekost en daar heb ik niet eens over na hoeven denken. Maar als de kat al 17 is en het vooral voor mezelf zou zijn in plaats van voor hem zou ik het niet meer doen. Ik weet nu niet wat mijn maximum is, maar ik denk dat ik een paar duizend euro erbovenop nog steeds zou overwegen. Ik ben ook een extreme spaarder voor juist dit soort situaties

2 likes

M’n moeder krijgt de 15e een kitten en ik woon in de buurt, dus ik ga denk ik weer thuis wonen:’)
Ik ga 'm ophalen voor haar en ik heb hier gelezen dat er iemand was die z’n kat heeft geleerd om op de wc te gaan. Dat wil ik eigenlijk ook proberen.
Wie was dat ook alweer? Ik zou wat dingetjes willen vragen.

Ligt heel erg aan de leeftijd en geschiedenis denk ik. Als je kat al wat ouder is en al veel problemen heeft gehad dan zou ik wel nadenken of het voor de kat zelf nog zo fijn is, maar ik vertrouw wel blind op mijn dierenarts dus als hij zegt dat een operatie het leven echt beter kan maken, dan zou ik dat doen.

Voor mijn eigen gevoel maakt dat minder uit denk ik, ben sowieso heart broken als een van mijn katten overlijdt, of dat dan een natuurlijke dood of door ziekte is. Hoop nu gewoon heel erg dat ze de komende 10/12 jaar geen problemen krijgen, maar pas als ze een oud beestje zijn.

Moet deze maand weer naar de dierenarts voor de jaarlijkse enting en ben dan toch altijd zenuwachtig terwijl er niks aan de hand is haha.

1 like

Heel herkenbaar! Ik had dit paar weken geleden, mocht ook niet mee de spreekkamer in vanwege corona-maatregelen. En het duurde veel langer dan normaal dus ik begon me echt zorgen te maken. Zegt mijn man opeens: oja, ze hebben een stagaire en die kijkt even mee met onze katten omdat ze zo makkelijk en lief zijn. Dus het kon inderdaad wat langer duren. Dat zegt hij dan ook niet direct even tegen me :cry:

2 likes

Aaah haha snap dat je je helemaal zorgen maakte! Dan zit je jezelf echt op te vreten in de wachtkamer terwijl er niks aan de hand is.

De eerste keer was mijn poes heel lief bij de dierenarts, kwam ook helemaal in mijn nek zitten terwijl ze dat normaal niet doet en was heel rustig, en dat hadden ze dus in het systeem gezet. Vroegen ze de vorige keer of er een stagiaire mee mocht kijken omdat ze zo lief was, nouja prima hoor. Ik vroeg toen of ze haar nagels wilden knippen want dat lukt mij niet zo goed(ze bijt me dan), zeiden ze nog “ja tuurlijk, is vast zo gedaan bij haar!” Hebben ze haar met 4 mensen vast moeten houden om haar nagels te knippen en nog beet ze de stagiaire. :joy: Uiteindelijk hebben ze maar uit het systeem gehaald dat ze zo rustig is hahaha.

6 likes

Ze eet sinds gisterenavond/vanochtend beduidend beter :smiling_face_with_three_hearts: en vannacht heeft ze een kwartiertje tegen me aan gelegen en luid gespind, minder teruggetrokken dus. Hopelijk blijft het de goede kant op gaan!


Groetjes !

41 likes

Wij zitten nu ook bij Reaal inderdaad maar dit is overgedragen naar OHRA…

1 like