Kattentopic #2 (Deel 1)

Zou het gedrag van katten kunnen veranderen door ander voer? Sinds een maand ongeveer hebben ze ander voer (voorheen altijd Hills science sterilized en nu Iams sterilized) en ik heb het idee dat ze sindsdien meer vechten/heel lomp spelen. Voorheen renden ze elkaar ook al achterna door het hele huis, maar nu is het steeds vaker dat ze echt heel lomp spelen (of het is dus vechten, want soms blazen ze ook), maar ik weet niet zo goed of het aan het voer kan liggen. Hoop het niet want heb een zak van 10kg :joy:

Mijn duo doet aan synchroon slapen. Het gesnurk wat eruit komt moet je er maar even bijdenken.

62 likes

:heart_eyes: wat een schatjes!

2 likes

Welke gekke dingen eten jullie katten graag?
Die van mij staat altijd naast me te trappelen als ik een eierkoek aan het eten ben.

Paprikachips

Winegums :joy:

Broccoli

Alles wat maar in een ritselende verpakking zit

7 likes

Slagroom. Ik heb echt heel zelden (2/3 keer per jaar) slagroom uit zo’n spuitbus. Maar het geheugen van een is zo goed dat zodra hij dat geluid hoort hij mekkerend naast me staat.

1 like

Boter. En kaas, vooral parmezaanse

(Plantaardige) margarine

Die van mij eet dus niks anders? Soms snuffelt ze wel maar gewoon menseneten lijkt haar verder niet te interesseren.

4 likes

Alle toetjes/zuivelproducten. :upside_down_face:

Zuurkool.

1 like

Boter! Maar hij is ook gek op brood, is het eerste wat hij uit de boodschappentas vist wanneer ik die iets te lang onbeheerd laat staan.

Chipitos, maar eigenlijk alles. Cake, koek, chips, zuivel en hij likt altijd mijn bord af na het avondeten

Blijft toch altijd bijzonder, zo’n selectief kattengeheugen. Je kan ze 100x corrigeren als ze weer aan de bank krabben en een uur later doen ze het weer, maar geef ze 1x per jaar een beetje slagroom en dat onthouden ze. Bewijst maar weer dat je ze best dingen kan leren maar dat ze gewoon eigenwijs zijn.

11 likes

Ik geef mijn kat nooit eten van mijzelf, hij krijgt alleen zijn brokjes, natvoer en snoepjes. Mijn kat is wat te zwaar en een tijdje best gefixeerd op eten geweest en wilde niet dat 'ie zou gaan schooien ofzo. Hij blijft over het algemeen ook van ons eten af als er per ongeluk iets blijft liggen. Maar laatst had ik een bakje yoghurt waar nog een laagje in zat. Ik ging even douchen en kwam terug, bakje he-le-maal schoongelikt hahahaha.

5 likes

Kikkererwten en pompoenpitten.
En de ene Fons pikt croissants (of probeert dat toch).

1 like

Tape van een lege doos :woman_shrugging:t3:. Hij word er helemaal wild van en word boos als je het weg haalt.

3 likes