Kattentopic #2 (Deel 1)

Nou winning voor @Marsepein zou ik niet zeggen, zij mag nu boven elke drol gaan hangen om te kijken of dat ding er tussen zit :joy:

3 likes

Gelukkig is het m’n moeders kat en zal ik de drol niet onder ogen hoeven komen :joy:

1 like

Hahaha misschien heeft ie het met voorbedachten rade gedaan. Meeeerr koekjes en natvoer!

1 like

M’n moeder kan echt geen foto’s maken, maar hij ligt er nu wel relaxt bij. Hopelijk kan ie snel poepen.

16 likes

Wat een schatje, hopelijk poept hij het snel uit.

1 like

Ik wil ergens deze dagen beginnen met m’n kat naar buiten te laten maar ik vind het zo spannend.
Ze heeft het wel echt nodig, ze springt letterlijk tegen de muren op.
Ze kan eerst achter de tuinen in, die zijn afgesloten door huizen. Ze reageert goed op dr snoepjes dus daar zou ik haar mee kunnen lokken indien nodig. Maar alsnog, zet je dan gewoon de deur open en succes? Ze is het wel gewend om naar buiten te gaan, ze is nu 5 weken bij mij.

Wij zijn ermee begonnen toen onze katten 2 of 3 maanden bij ons waren geloof ik. Ik heb inderdaad de deur open gezet en de eerste dagen gewoon om de zoveel tijd teruggeroepen met een snoepje. De eerste keer al na 5 minuten, dan na een kwartier etc. Gewoon om er zeker van te zijn dat ze terug kwamen haha en dat er ook iets ‘leuks’ voor ze was om naar terug te komen (dat snoepje). Dat heb ik een paar dagen gedaan en daarna had ik er wel vertrouwen in dat ze terugkwamen!

2 likes

@Flippie @Botsautobob dank voor de snelle reacties!
Ja ik zou ook super zenuwachtig blijven kijken haha ellende dit, ik weet dat het het beste is voor haar maar vind het wel eng. Ze is de afgelopen dagen ook echt vervelend dus ik heb zoiets van “doei, ren het er buiten maar ff uit”, maar ik werk op maandag en woensdag op kantoor dus misschien start ik er donderdag mee, dan ben ik 4 dagen achter elkaar thuis om haar te kunnen laten wennen.
Ik heb nog (heel leuk) contact met haar vorige eigenaars dus dat vind ik wel fijn in dit geval, even dubbel checken hoe of wat

2 likes

Een van mijn katten moet medicijnen hebben. Een medicijn is vloeistof. Eerste dag nam ze het gewoon met yoghurt. Gisteren wilde ze het niet.
Dwangvoeren gaat hem met haar niet worden. Dan krijgt ze zoveel stress.

Haar zus wilde gisteren wel de yoghurt met medicijnen eten. Alleen is het niet voor haar…

Gatver ja dit doen die van mij ook wel eens. Maar dan is t vaak juist van die plakpoep die ze niet van de anus afkrijgen :face_with_monocle: echt viez maar ook zo sneu

1 like

Het is weer weekend geweest, dus tijd voor nieuwe asielkatten!!

53 likes

Wat een droppies :heart: Zo heeft zondag toch een goede afsluiting

ohhh :inlove: :inlove: :inlove:

Het lijkt me zoo leuk om later pleegkatten op te vangen :sparkling_heart:

3 likes

Ja mij ook maar ik zou ze dan nooit meer weg kunnen doen haha. Kan echt al huilen bij het idee :pleading_face:

Jaa dat heb ik ook!! Maar ik hoop dat ik me te zijner tijd vast kan houden aan het idee dat ik ook geen nieuwe diertjes kan opvangen als ik ze niet daarna afsta :pleading_face::pleading_face:

1 like

Zou het helpen om de vloeistof door natvoer te doen, eventueel met wat extra water erbij? Dat is hier het enige wat werkt…

@Sjern OMG IK WIL ZE ALLEMAAL

Dank voor de tip. Natvoer lukt helaas ook niet. Ben bang dat het de geur is.

Ah, shit! Katten kunnen hierin zo lastig zijn…

1 like

Ze kan zooo lekker (en vreemd) liggen

16 likes

Ik krijg al rugpijn als ik er naar kijk

1 like