Misschien beginnen om haar rug te aaien met een vochtig washandje? Dan kun je kijken wat hij/zij daarvan vindt. Als dat oké is kun je misschien uitbreiden naar oortjes, een pootje… enzovoort. Vooral niet te nat maken.
PS wat een snoepie
Misschien beginnen om haar rug te aaien met een vochtig washandje? Dan kun je kijken wat hij/zij daarvan vindt. Als dat oké is kun je misschien uitbreiden naar oortjes, een pootje… enzovoort. Vooral niet te nat maken.
PS wat een snoepie
Pizzaaa
Vanillevla en -ijs, kaas en… ik durf het bijna niet te zeggen… kipnuggets zonder korstje. Mijn man had haar een tijd geleden een stukje nugget gegeven en ze werd helemaal wild. Sindsdien krijgt ze af en toe een nugget zonder korst. Dit klinkt echt bizar maar ze is nogal mager en kieskeurig, dus het is fijn om haar soms even uit haar dak te zien gaan met eten.
Ze is ook altijd erg geïnteresseerd in mijn vegetarische broodbeleg maar dat krijgt ze niet
Zou een dierenarts(assistent) dat niet kunnen doen? Neem aan dat je d’r laat checken bij de dierenarts, misschien hebben die sowieso wel goede tips.
Toen ik een ranzige boerderijkat in huis nam heb ik hem gedouched, ging niet zo verschrikkelijk als ik verwachtte maar heeft onze beginnende relatie niet veel goeds gedaan
Wat een lieverd! Hoop dat het je lukt, ik heb de liefste kat ter wereld maar hij bijt ook, zou hem voor geen goud durven wassen haha. Maar zou het inderdaad rustig proberen en je hebt van die speciale vochtige wasdoekjes voor huisdieren.
We gaan (voor mij) vanmiddag naar de dierenarts met haar inderdaad maar zij hebben het mega druk, we hebben al een paar dagen moeten wachten tot we uberhaupt langs konden dus zij wassen niet.
Ik weet niet of vochtige doekjes voldoen want ze is wel echt vies maar dat is wel een goed begin. Zal het inderdaad ook even vragen bij de dierenarts.
We weten niet of ze gesteriliseerd is dus misschien als ze geopereerd moet worden dat ze dan gelijk ook ff een doekje over haar kunnen halen.
O, ja, dit doen de mijne ook! En ze likken het douchegordijn af, de tegels na het douchen, aan radiatorfolie.
Gedragsvraagje: mijn katjes zijn nu bijna 1,5 en sinds geboorte al de beste maatjes. Ze liggen vaak bij elkaar te slapen en likken elkaar dan, en ze spelen ook op dagelijkse basis met elkaar waarbij ze zonder geluid stoeien en achter elkaar aan rennen door het huis.
De laatste tijd hebben ze echter steeds vaker een dikke staart als ze elkaar aankijken. Ze doen het allebei afwisselend en het lijkt wel samen te gaan met het spel. Maar de ene probeert dan te spelen (vanuit een hoek van de kamer in “de aanval” gaan zitten, zo’n wiebelkontje, enz) en de ander kijkt dan zo verschrikt en krijgt een dikke staart en opgezette rug. Dan rent die met de dikke staart ook altijd direct weg als de “aanval” begint. Het oogt helemaal niet vijandig allemaal, er wordt niet geblasen, gesist, geschreeuwd of gemiauwd maar het is echt die dikke staart en ik weet nou niet of ze elkaar langzaam gaan haten haha
Oke TLDR: mijn katten krijgen soms met spelen met elkaar een dikke staart, kan dit bij het spel horen of is het altijd boosheid/angst/agressie?
Hou wel in de gaten dat het geen (lang) staren wordt, want dan kan het dus wel uitlopen op vechten. Moesten wij toen met de kattengedragstherapeut goed op letten.
Goeie tip! Het duurt niet lang geloof ik, maar wat is lang? En wat moet je er dan aan doen?
Nou ja als ik zie dat mijn katten naar elkaar beginnen te staren, grijp ik na even kijken toch wel in, gezien het hier echt goed mis ging. Inmiddels zijn ze gelukkig weer zoals voor de periode van het vechten. Je moet dan afleiden door bijvoorbeeld een te roepen of met spelen.
Als onze katten spelen krijgen ze soms ook een dikkere staart.
@the.rebel.club Ik wil je trouwens niet onnodig ongerust maken hoor, maar met mijn katten was dat vechten ook zo plotseling terwijl er voorgaande jaren nooit problemen waren, vandaar dat ik het toch even benoem!
Mijn katten hebben ook wel eens een dikke staart met spelen of ze springen alsof ze bezeten zijn met dikke staart en haren omhoog opzij. Nja ze blazen ook wel eens naar elkaar maar 5 min daarna liggen ze weer naast elkaar te chillen dus maak me niet zo druk.
Deze foto stuurde mijn vriend vanochtend door
Als je gaat eten aan de eettafel, gaat ze of tegen over je zitten op een stoel, of op de vensterbank zitten.
Hahahah lunatic cat
Die tong!
Mijn kleine mini krijgt nu een hartecho omdat de dierenarts de laatste keer een licht ruisje dacht te horen. En vanwege de maatregelen mogen we haar alleen bij de balie afgeven en niet mee naar binnen😭 Hopen dat het niks is, kan het me bijna niet voorstellen met haar energie, maar toch
Als bonus nog even deze hilarische foto😂
Te cute ik duim dat het goed gaat!