Heeft iemand wel eens zo’n net, dat je voor een balkon kunt gebruiken, gebruikt voor een open raam? Is dat veilig voor een raam op de eerste verdieping? Kun je dat zo strak spannen dat ze er eigenlijk niks mee kunnen en niet kunnen ontsnappen?
Onze kat glipte ook eigenlijk uit alle tuigjes, die jij hebt @DikkeKip, maar ook die jij nu hebt @FrozenFlame. Hij vindt naar buiten gaan echt heel erg leuk, maar doordat ie doof is schrikt ie supersnel (bv van zijn eigen staart, want het beweegt haha). Wij hebben nu deze van Trixie https://www.zooplus.nl/shop/katten/transport/kattentuig/trixie/504381
Door die band over zijn borst zit het wat steviger.
Ik vind dit een fijne lijst:
https://www.plantsome.nl/blogs/blog/7-planten-die-veilig-zijn-voor-jouw-kat-of-hond. Ik heb een heel aantal van deze planten al jaren in huis en dat gaat goed!
Ik heb zelf tuigjes van Tre Ponti. Die hebben een soort ‘harmonica-systeem’ wat het tuigje strakker maakt zodra de kat er hard aan trekt. Hierdoor is het een stuk lastiger voor de kat om zich eruit te wurmen. Is bij ons iig nog nooit gebeurd (maar mijn katten zijn ook niet echte Houdinies).
P.S. ik heb trouwens de 2 tuigjes (maat 1) op de foto ‘over’. Mijn katten hebben inmiddels een grotere maat. Mocht iemand interesse hebben? PM me maar!
Misschien ben ik een loederpoezenmoeder, maar ik geloof er altijd wel in dat een kat (voor een groot deel) zelf weet wat goed voor m is. Als hij er zelfstandig op is gaan liggen zou ik me geen zorgen maken.
Maar ik zou m bijv niet pro-actief nat gaan maken, want dat is volgens mij idd niet goed…
Ik las laatst een bericht over dat je een hond niet nat mag maken met koud water omdat de organen dan een schok krijgen en bloedvaten samen trekken waardoor de hond kan overlijden. Mijn kat ging daarna ook op een natte handdoek liggen en toen dacht ik Omg nee niet doen!!! Heb m er toen af gehaald en de handdoek over de badrand gehangen, maar toen maakte hij de badkamerdeur open (hij maakt alles open😒) en ging toen weer op de handdoek liggen. Zo lang het geen ijskoude handdoek is vind ik het nu wel prima. En zoals @Kaasvlinder zegt, ze zoeken zelf wel de beste plek voor zichzelf uit. Mijn andere kat ligt in de vensterbank in de zon terwijl het 300 graden is, nja al zij dat fijn vindt en verder gewoon goed eet en drinkt…
Hè maar (veel) honden gaan toch ook het water in om te zwemmen?
Over katten las ik vooral dat een lauwe handdoek tegen de buik wel prima is, dus als ie dat fijn vindt is dat alleen maar goed:)
M’n moeder heeft een kitten en hij is zo leuk. Gelukkig heb ik nog m’n oude kamer hier en kan ik een paar nachtjes blijven logeren. Ik ga hem trainen om op de wc te gaan en hij ziet gelukkig het wcbrilsysteem wel als z’n kattenbak.
Bruno💕
Ah wat zielig is ze weer een beetje opgeknapt?
Vandaag is onze 13 weken oude kitten gebracht. Ze doet het zo goed. Na 1 minuut het reismandje uit de de beneden verdieping verkend, in de auto geslapen (2 uur in de auto), gegeten, gedronken, gespeeld. Ze komt al bij me. Aaien vindt ze nog wel spannend (vind ik meer dan logisch), maar net even gekroeld en was heerlijk aan het spinnen. Het onweer ging goed te keer en lag gewoon te chillen op de bank. Nu ligt ze naast mij te slapen. Nu al een trotse kattenmama.
Edit: typfouten
Ikzelf heb oa pannenkoekplantjes en die zijn in elk geval veilig. Maar mijn katten gaan daar niet aan, alleen aan planten met sprieten zoals graslelies.
Aan graslelie mogen katten ook eten!
Ik heb heel veel planten die denk ik (licht) giftig zijn, maar zolang ik kattengras/graslelie heb staan dan blijven ze overal vanaf en kijken ze niet eens naar andere planten.
En bromelia’s zijn ook oke. En de meeste peperomia’s dacht ik ook wel?
Zonnebloemen, asters ook. Hertshoornvaren, hoya’s. Oja en veel vetplanten zijn ook geschikt (maar aloe vera niet!)
Mijne blijven eigenlijk van alles af. Al vinden ze mijn Alocasia Zebrina wel interessant, maar die heeft sprieten.
@Spaarlamp Wij hadden altijd kattengras, maar 1 van de 2 mag niet echt meer spugen ivm zijn suikerziekte, dus dat hebben we niet meer. Het is nogal een gedoe als de suikerspinner spuugt namelijk . Maar ze kijken dan inderdaad niet echt om naar andere planten.
Oja klopt idd! Ikzelf word niet blij van orchideeën want bij mij gaan ze altijd dood terwijl ik ze wel mooi vind.
Mijne zijn ook echt totaal niet intelligent, haha. Nog nooit zulke domme katten gezien
Heftig, arm dier. Hoop dat het meevalt
Deze tip wil ik even met jullie delen . Ik zag vandaag een tiktok waarop ze een kat met een tandenborstel aaide en die kat vond het fantastisch.
Nu heb ik het net bij mijn eigen kat uitgeprobeerd en hij kwam helemaal tot rust, ging luid spinnen en viel haast in slaap.
Misschien vinden jullie katten het ook wel mega fijn!
Huh zijn pannenkoekplanten niet giftig? Mijn vriendin heeft me dr helemaal panisch voor gemaakt waardoor ik de planten op drie meter hoogte heb gezet. Fijn om te weten!