Kattentopic #2 (Deel 1)

Nee al een tijdje. Ze is ook gewoon echt oud en dement. Mijn vader wil er morgen mee naar de dierenarts, mocht ze het overleven dan is een trimmer een goed idee

1 like

Mn kitten wordt morgen gesteriliseerd (HUILEN) en ze mag nu dus geen eten meer… Het idee dat ze straks naar dr bakje loopt en er geen eten is zoooo zielig :disappointed::disappointed::disappointed:

Mijn kat is totaal niet bang, schrikkerig(behalve met vuurwerk) en hij vindt nieuwe mensen altijd interessant maar hij ligt ook regelmatig in de kast gewoon te slapen. Maakt zelf de deur open en gaat er in liggen slapen, heb daar eigenlijk nooit bij nagedacht dat dat slecht zou zijn haha.

Net zo goed als dat ze onder de bank zitten, ja doen ze wel eens en vooral met vuurwerk doen ze dat, maar soms zitten ze daar ook gewoon terwijl er niks is om bang voor te zijn ofzo. Mensen vinden het soms toch ook fijn om zich terug te trekken, ik denk dat katten dat ook gewoon hebben?

1 like

1 van onze katten is wel bang aangelegd, alleen als er andere mensen in huis zijn. Maar zij vind het heerlijk om boven in de kleding kast te liggen. Of alleen maar even te kijken. Ze slaap ook vaak op zolder achter een luik. Heb niet het idee dat ze dan bang is. Komt ook vaak genoeg bij je liggen of staat weer tegen je aan te piepen.

Denk niet dat het erg is, denk dat ze rustig willen slapen.

1 like

Onze kat is echt helemaal niet bang aangelegd en kruipt zo bij iedereen op schoot, maar vind het ook heerlijk om in een kastje te gaan liggen slapen. Volgens mij vindt ie dat gewoon lekker beschut, net als dat ie ook graag in een doosje ligt waar ie amper in past en aan alle kanten uitpuilt. Ik heb echt helemaal niet het idee dat ie eigenlijk bang is of dat ie het niet leuk vindt.

1 like

Ik heb Jackson ook hoog zitten en ken het filmpje ook, maar ik denk dat hij inderdaad meer doelt op katten die heel veel/altijd verdekt liggen, en nooit/weinig ontspannen op open plekjes liggen.
Als ik deze kast zie snap ik trouwens helemaal waarom jouw kat daar regelmatig graag komt: zoveel om onder/over/achterlangs te kruipen, en waarsch veel geuren en texturen om te ontdekken :smiley_cat: mijn katten komen ook heel graag in de kelder en knieschotten omdat daar zoveel te ontdekken is :stuck_out_tongue:

4 likes

Vandaag weer bij de dierenarts geweest. Poes is een klein beetje afgevallen en de de temperatuur was weer verhoogd. De dierenarts maakte zich niet mega zorgen. Het belangrijkste blijft dat mijn meisje blijft eten en drinken en dat doet ze. Helaas gaat het met mij niet al te best door alles wat er gebeurd sta ik helemaal strak van de spanning en het lukt mij maar niet om te ontspannen. Word ‘s nachts ook continu wakker. Dus als iemand tips heeft hoor ik het graag.

Gelukkig eet en drinkt ze nog! Hopelijk knapt ze snel op.

Misschien een begeleide meditatie? Dat helpt bij mij om te ontspannen. Doe ik wel eens als ik in bed lig vlak voor het slapen gaan.

1 like

@Willem mijne is heeeeel huiverig voor bezoek, ál het bezoek ook. Dan vlucht ze een berghok in en gaat onder een kastje zitten. Anders verstopt ze zich niet vaak maar gaat soms wel net zo achter een plant zitten en dan schrik ik hahahaha. Maar het is supersneu wanneer ik het berghok sluit als ik bezoek krijg? Als ik dan naar haar toe ga kijkt ze me echt paniekerig aan :pleading_face:

Ik ga eens kijken of dat voor mij werkt. Heb net bij de drogist ook valeriaan gehaald want dat schijnt ook te werken.

1 like

Cute gaapje

28 likes

Ze zit klaar voor haar volgende patiënt. Ze zit echt altijd heel grappig! Ook op alle leuningen zit ze zo haha.

40 likes

Vandaag was een goede kattendag. Ik heb Dolly’s nageltjes kunnen knippen :tipping_hand_woman:, we hebben een uur geknuffeld, ze snapt hoe ze uit de catit bak met groene potjes moet eten en niemand heeft gespuugd.

Ik voel me dus wel echt een kattenvrouwtje sinds ik haar heb. Als ze dan ook komt knuffelen kan ik zo verdrietig worden, want hoe kun je zo’n beestje afstaan??? En anderzijds ben ik superblij ofc, want we passen supergoed bij elkaar. Bizar eigenlijk. 1 bezoekje aan het asiel (eerste ooit) en match made in heaven :tipping_hand_woman:

32 likes

Wat een leuk bericht :heart_eyes: slimme Dolly :heart:

Ik ben kattenvrouwtje in het kwadraat geworden & proud. Mijn lieve leuke poezenvriendin :heart_eyes_cat:

1 like

Één van onze katten miauwt ‘s nachts altijd heel hard voor onze slaapkamerdeur (appartement). Ze heeft ook inmiddels ontdekt hoe ze de deur open kan krijgen. Wij slapen daardoor erg slecht.

Nu sluiten we haar samen op met haar zusje in de woonkamer, maar vind het eigenlijk wel zielig dat ze dan ‘s nachts niet de andere kamers in kan. Hebben jullie nog magische tips tegen dat gemiauw?

Vervelend! Onze kat doet/deed dit ook altijd en dat ging soms echt door merg en been haha. Voor onze kat was het puur verveling.

Wij proberen voor het slapen gaan wat meer met hem te spelen, zodat hij moe wordt. Voor het slapengaan eten geven kan soms ook helpen. Bij ons heeft het eigenlijk vooral geholpen dat we hem meer mogelijkheden gaven om zijn energie 's nachts kwijt te kunnen. We hadden door onze hele woonkamer van die schilderij plankjes van de IKEA hangen (vlakbij het plafond), zodat hij daar overheen kon rennen. Hieronder hoe we het hadden. Sorry voor de slechte kwaliteit, het is een screenshot uit een filmpje haha

26 likes

Wow fantastisch! We hebben al een muur vol plankjes waar ze lekker kunnen klauteren, maar nu wil ik dit ook :heart_eyes_cat:

1 like

Ohh ziet eruit als onze kat! Maar wat een goed idee zeg! Echt een kattenparadijs!

Wat gaaf dit!

Ik heb ook van die mauwende katten, maar de mijne vinden het blijkbaar verschrikkelijk als de badkamerdeur (?) dicht is.

1 like

Ja die van jullie is ook doof toch? Weet nog een keer dat je een foto had gepost en even dacht dat ik onze kat zag haha.

We hebben ons hele appartement moeten inrichten op hem, omdat ie zó ontzettend veel energie heeft, maar helaas dus niet naar buiten kan. Hij heeft onze tv bijvoorbeeld stuk gemaakt en geen enkele plant/bloempot heeft dat huis overleefd haha. Nu we een (groter) woonhuis hebben en hij af en toe in de tuin naar buiten kan, is hij gelukkig een stuk rustiger geworden. We hebben zelfs een plant op de vensterbank staan :heart_eyes: