Kattentopic #2 (Deel 1)

Bij ons helpt spelen voordat wij gaan slapen ook. We laten ze dan lekker rennen (favoriet hier in een schoenveter).

We merken en voornamelijk als het regent en niet naar buiten kunnen, dan rennen ze door het hele huis. En is spelen ook echt nodig.

Mijn kat maakt zo’n teringherrie in de kattenbak, hij gaat dan tegen zijkant zitten “graven”, ofja gewoon slaan eigenlijk, en eerst dacht ik joh boeie, maar nu word ik er wakker van. Ben aan het uitzoeken waar het door komt, of dat hij de bak dan vies vind (schep elke avond maar misschien hangt er dan toch een geur, ververs de korrels om de week) of hij is gewoon een irritant kereltje :joy: Doen jullie katten dit ook?

Joh hier houden ze hele verbouwingen in de kattenbak. Niet te doen wat een lawaai ze dan kunnen maken.

Nee zij is niet doof :slight_smile:
Maar dat met planten herken ik, wij hebben er nu 1 in de keuken en ook alleen omdat die deur overdag/nacht dicht is (overdag als we er niet zijn) want zij vreet die dan misschien op.

‐-----------------------------------------
Elke ochtend staat mijn man eerder op dan ik en gaat douchen. Onze kat slaapt meestal bij mij, bij mijn benen. Als mijn wekker gaat, blijf ik nog even liggen. Meestal staat ons meisje dan op en gaat voor de badkamerdeur miauwen en mn man laat ze dan naar binnen. Als hij klaar is, komt hij altijd even de slaapkamer in met haar over een schouder.
De afgelopen dagen gaat ze niet meer naar de badkamer maar blijft bij mij liggen en komt zelfs tot aan het kussen bij mij knuffelen. Maar zodra ik mijn man roep en hij de slaapkamer binnenloopt, springt ze op en strekt haar voorpoten naar hem uit :ok_woman:, zo zeg maar maar dan met de pootjes langgestrekt. Hij tilt haar dan op, legt haar over zijn schouder en dan gaan ze ontbijten… ben altijd n beetje jaloers dat ze zo op hem gefocust is :joy:

3 likes

Herkenbaar :joy:

Maar die van mij vindt het gewoon sowieso verschrikkelijk als hij niet in dezelfde ruimte is als ik. Hij is sowieso blijkbaar nogal geobsedeerd door mij. Als ik weg ben (boodschappen doen, wandelingetje maken, wat dan ook) trekt hij zich terug in een hoekje en laat zich niet meer zien. Terwijl als ik erbij ben hij wel heel veel met mijn vriend knuffelt en speelt :woman_shrugging:t3:

1 like

Hier hebben ze daar ook een handje van sinds ze hier allebei wonen. Eerst was mijn moeder het slachtoffer, nu ik. Kan zelfs niet meer naar de wc of douchen zonder kat.

1 like

En tijdens videocalls :confounded:

1 like

Goed nieuws! Mijn opvangkatje is geadopteerd! Over 2 weken breng ik haar naar haar nieuwe thuis!
Ze gaat naar een iets oudere lieve man. Hij heeft al veel katten gehad en zoekt nu gewoon een speelkameraadje voor zijn jong kattinetje. Hij vond het helemaal niet erg dat ze misschien nooit aaibaar is. Ze is al sinds augustus bij mij, gaat zo raar doen! Ik had nooit verwacht dat het zo snel ging gaan, ze stond pas een weekje online ter adoptie! Zo blij voor haar.

50 likes

Wat fijn dat het zo snel is gegaan!

1 like

M’n kat zat op de afzuigkap en met het licht moest ik meteen aan die meme denken haha

43 likes

25 likes

Mijn kat strekt zich sinds deze week vaak uit tegen mijn eetkamerstoelen om dan vervolgens zijn nagels in de leuning te zetten. Heel irritant, ik dacht eerst dat het aandacht vragen was, maar aaien, op schoot pakken of spelen helpt niet. En hij kan ook gewoon zelf op de stoelen/op schoot springen dus dat is het ook niet. Nu spuit ik steeds met de plantenspuit, maar dat vind ik ook stom, want ben bang dat hij dan uiteindelijk helemaal niet meer bij me komt als ik aan de keukentafel zit :weary:

1 like

Heeft he kat een andere plek waar hij dit kan doen? Zoals een lange krabpaal.

2 likes

Dat pootje ook :heart_eyes:

@Bakkes ik weet niet of ik het precies begrijp maar het klinkt best logisch die combi van je lekker uitrekken en dan je nagels ergens in zetten, volgens mij is dat gewoon lekker? Althans ik zie het bij mijn kat ook in bijv dr mandje gewoon tijdens het slapen als ze zich uitrekt dat ze ook d’r teentjes strekt en d’r nagels in het dichtstbijzijnde oppervlak zet, en soms is dat mijn been haha :blush: maar ik heb het idee dat het gewoon een natuurlijke behoefte is en dan is het niet fijn om ervoor gestraft te worden. Maar kan het mis hebben hoor!

1 like

Ja helemaal leuk, maar niet in mijn eetkamerstoelen.

@Nox misschien is een extra krabpaal beneden idd wel een optie

1 like

Haha nee dat snap ik, maar kennelijk heeft hij op die plek die behoefte :stuck_out_tongue:

Twee asielkatjes van vandaag! Het is op het moment wat rustiger!

38 likes

Hij is dol op voeten, en dus ook op de stinksloffen van mijn vriend :joy:

Hij gaat elke keer met zijn kop zo ver mogelijk in die slof.

31 likes

Mijne doet dit ook :heart: Zo cute. Verstopt er ook kleine speelgoedjes in.

1 like

Onze ene kat houd totaal niet van kou, maar vind sneeuw helemaal geweldig. Springt er in en probeert het met de voorpoten te pakken. Ze komt wel ook om de paar minuten binnen en gaat dan weer naar buiten.

Onze andere kat heeft er niets mee, maar blijft wel lang buiten om rond te scharrelen.

2 likes