We hebben onze kitten bijna 3 week en onze oudste kat vind het echt niet leuk. Ze hebben elkaar denk nu 5-6x gezien (zeker niet vaak), er wordt wel geblazen en gegromd door de oudste (4 jaar) dan en heeft 2-3x een tik gegeven. Die kleine gaat er de hele tijd op af (spelen) maar die oudste wil dat nog niet, dus halen we ze nog maar uit elkaar.
Nu gaat die oudste (als hij al in huis is) op gekke plekken liggen, op de trap, onder het bed, in een deuropening, echt relaxed is hij niet. De kitten zit dan in zijn kamertje (wat de oudste wel hoort natuurlijk.)
Ben nu al beetje hopeloos, ik heb nu ook Feliway sinds een week. Probeer positieve momenten te creëren als ze in de woonkamer zijn allebei, spelen, knuffelen, snoepje geven. Ze ruiken dan wel aan elkaar, loopt de oudste daarna weg. Rent die kleine er weer achteraan, en dan blaast de oudste weer. Maar omdat die oudste op mooie dagen meestal de hele dag van huis is, is het bijna geforceerd als ik ze samen zet (want het enige moment dat de oudste in huis is).
Hoe zijn jullie ervaringen? Volgens mij moet ik meer geduld hebben. En zou het kunnen dat Feliway ook tegenstrijdig werkt?? Sinds die er hangt meen ik te merken dat de oudste zelfs angstiger is geworden??