Kattentopic #2 (Deel 1)

Wat schrikken! Hopelijk hebben jullie de uitslag.

Sterkte!!

Oh nee :worried: wat eng! Denk aan jullie :heart:

Oh noo wat zielig! En wat moet dat schrikken zijn voor jullie… hoe oud is je katje? Echt zielig epilepsie :slightly_frowning_face:

Jeetje wat heftig zeg. Kan me voorstellen dat je er kapot van bent. Sterkte! Ik hoop dat alles weer in orde komt en dat hij snel weer naar huis mag.

Wat fijn van de dierenarts en compleet logisch dat je er emotioneel over bent!
Is echt niet overdreven. (Toen mijn kat eens iets had kreeg ik zulke erge hartkloppingen dat ik flauwviel bij de dierenarts. Hij zei dat dat wel vaker gebeurt).

Veel sterkte! En gelukkig waren jullie thuis en hebben jullie meteen actie kunnen ondernemen!

Wat schrikken zeg! Je emoties zijn volkomen normaal hoor, denk dat de meeste mensen met huisdieren dat wel hebben.
Knap dat jullie zo snel konden reageren/actie ondernemen. Hopelijk hebben jullie snel de uitslag.

Heb zelf (gelukkig) geen ervaring met epilepsie bij katten, maar zag dat er hier op het forum al eerder over gesproken was. Wellicht heb je er iets aan.

1 like

Geen ervaring met katten, maar onze hond had in het laatste jaar van zijn leven epileptische aanvallen (waarschijnlijk veroorzaakt door een hersentumor, hij was heel oud).

Je kunt inderdaad niet ingrijpen, wat heel moeilijk is. Het enige wat je kunt doen is meubels en andere dingen waaraan hij zich kan verwonden aan de kant trekken en afwachten. Wij filmden het in het begin ook, zodat de dierenarts het kon zien. En we zetten een timer aan zodat we wisten hoe lang de aanval had geduurd (het voelt al snel als heel erg lang, dus inschatten is heel lastig).

Ik hoop dat je kat er snel weer bovenop is en dat de aanval een onschuldige reden had. Het is heel naar om ze zo te zien, snap helemaal dat je er stuk van bent.

1 like

Oh wat zal dat schrikken geweest zijn. Hopelijk krijg je snel goed bericht.

1 like

Mijn kat heeft verder nooit meer aanvallen gehad en was volgens mijn dierenarts een soort paniek aanval inplaats van epilepsie. Hopelijk is het bij jou ook eenmalig.

1 like

Wat naar, sterkte.

We gaan wel iedere dag met de kat meerdere keren naar buiten om in de tuin te spelen en chillen. (In de zomer vaker, dan in de winter)

1 like

@Calypso Wat heftig zeg! Hopelijk valt de uitslag mee uiteindelijk.

En bij die ‘Slaapt je kat wel eens op bed?’ moest ik een beetje grinniken. Ik lig sinds ik hier woon elke nacht met 2 kerels in bed. Beetje jammer dat 1 vaak op mijn voeten gaat liggen. Het beest is 8 kilo ofzo. En anders zit 'ie keihard in mijn oor te spinnen.

3 likes

Mogen heel af en toe boven slapen. Wij slapen zelf namelijk niet goed met die 2 boven. Rond een uur of 4 gaan ze op bed spelen, of rennen over het bed heen. Daarom slapen ze altijd beneden.

Vind het wel heerlijk als ik vrij ben en mijn vriend naar zijn werk is, dat ze dan de laatste uurtjes bij mij op bed liggen.

Meestal schrokt ze d’r eten supersnel op maar soms laat ze een beetje liggen voor later. Dolly mag overal komen behalve op de slaapkamer!

Mijn kat heeft nog nooit al zijn brokjes in een keer opgegeten, maar op een gegeven moment werd hij wel te dik. Nu hebben we al een tijdje de food tree (moet hij zelf met zijn pootje de brokjes naar beneden schuiven) en sindsdien is hij weer goed op gewicht :relaxed:

Ja mijne heeft ook buitenspeeltijd onder toezicht :heart:

@Wonderland ik doe de brokjes in een speelbal, dus geen last van schrokken, maar ze eet het in meerdere keren, ‘ontbijt’ is wel tegen een uur of 3-4 ‘s middags op :sweat_smile: ik geef wel maaltijden apart ipv 1x per dag veel want ik denk niet dat ze het zó goed zou verdelen lol.

@Calypso heel veel beterschap :heart::heart::heart:

1 like

Ja beide katten liggen naast mijn hoofdkussen te snurken :smiling_face_with_three_hearts: Wordt wel wat als ik ooit weer een vriend krijg want voor hem is geen plek. Maarja, dat is zijn probleem.

3 likes

Ik zou willen dat ze iedere nacht bij me konden slapen. Maar lief slapen houden ze maar een paar uur vol. De rest van de nacht gaan ze met elkaar spelen, met elkaar vechten, op de kledingkast springen, over mijn hoofd lopen, mijn ochtendjas slopen, rondrennen, miauwen om eten enz.

Onze kat mag gewoon op de slaapkamer en ligt overdag en 's avonds wel eens op bed, maar niet 's nachts als wij er ook liggen haha. We hebben wel zo’n mandje aan de radiator in de slaapkamer waar hij vaak ligt 's nachts. Onze overleden poes deed dat wel, lag vaak tegen de benen van mijn man aan, zo lief.

De mijne eet rustig met die ‘food tree’, bakje eet hij wel in 1x leeg. Hij ligt as we speak te chillen op mijn zij/rug :smiling_face_with_three_hearts: