Kattentopic #3

Sterkte vanmiddag en komende tijd :heart:

3 likes

Sterkte :pensive:

1 like

Deze idioot had een koolmees vandaag?! Ik was op kantoor en mam kwam langs om voerautomaat te checken. Had dit dier ineens binnen een koolmees?! Dus die is of via de kiepraam (maar dat zou best speciaal zijn) naar binnen gekomen óf ze ving ‘m gisteravond toen ze voor het laatst buiten was. Vogeltje was al dood. Maar goed dat Doll geen tanden heeft :smiling_face_with_tear: wel overal veertjes nu…

11 likes

Ik sla even aan op dat kiepraam. Hopelijk weet je dit, maar dat is levensgevaarlijk voor katten! De Dierenambulance haalt regelmatig overleden katten tussen zo’n raam vandaan… Er is wel gelukkig wel beveiliging voor, hopelijk heb je dat?

Wel knap van Dolly, als semi-binnenkat zonder tanden een koolmees vangen…

Echt een klein jagertje is ze :upside_down_face: instincten!

Ja van die kiepramen weet ik dus in het begin was ik super streng op alleen ramen op de kiep als ik thuis en in de buurt ben. Maar Dolly could give zero fucks om die kiepramen ben ik inmiddels achter :speak_no_evil: dus die durf ik wel zo te laten als ik er niet ben.

1 like

Ik zou alsnog zo’n rekje ervoor kopen hoor, zeker nu je weet dat ze toch wel iets met vogeltjes doet. Straks zit er een vogeltje bij het raam en wil ze die proberen te vangen en springt ze zo in het raam. Mijn katten geven ook zero fucks om een kiepraam, maar heb toch van die rekjes erbij want zou het mezelf echt nooit vergeven als ze daarin vast komen te zitten.

12 likes

Sterkte :kissing_heart:

1 like

M’n kat komt de laatste tijd bijna nooit meer bij me op schoot liggen. Behalve nu het bloedheet is in huis en ik ook eigenlijk net wilde gaan douchen. Jullie begrijpen dat ik nu het komende uur natuurlijk nergens heen kan.

12 likes

Ugh een van mijn katten eet slecht (normaal de grootste vreetzak). Dierenarts gebeld en die hebben woensdag pas plek.

Mocht vandaag wel een pijnstiller halen en hij eet weer voor 10. Dus fijn dat we het daar even mee op kunnen vangen maar was het maar al woensdag. Dierenarts assistente gaf al aan dat als het verandert en hij toch ineens stopt met eten ze hem wel ergens tussen proppen maar hoop dat het niet nodig is.

2 likes

Heeft 'ie ook gespuugd recent toevallig? Wel fijn dat 'ie met medicatie in elk geval weer eet.

Hier heeft de zieke kat een bloedcheck en een echo gehad. De waardes zijn allemaal normaal tot iets verhoogd en de organen zien er ook netjes uit. Wel zit er een wit randje om de nieren dat kan duiden op een ontsteking. De dierenarts gaf aan dat 'ie dit vaker ziet en wil om zijn eigen nieuwsgierigheid over 4 weken nog eens kijken (echo is dan gratis, dus dat is netjes).

3 likes

Hij ging na de medicatie spugen (hij wordt er wel vaker misselijk van) om daarna zijn buik weer rond te eten :smiling_face_with_tear: hartstikke duur voer maar goed…Echt circle of life bij die jongen.

Wat fijn dat die echo dan gratis is! Begrijpelijk ook wel (als het ook uit eigen nieuwsgierigheid is), mijn dierenarts is ook heel erg van ‘heb het je niet gevraagd of een foto okay was dus is het gratis’.

1 like

Ah, dat is wel balen dat 'ie dat doet, ja.

En hier is het vooral de mannelijke dierenarts die dat gauw doet qua gratis dingen. Zijn vrouw (die ik meestal heb) is een stuk meer op het geld, haha. En hij maakt vooral echo’s bij andere praktijken en ziet dan nooit terug of zo’n rand om de nieren vanzelf oplost, dus daar is 'ie benieuwd naar.

1 like

Mijn vorige dierenarts was ook zo. Dan ging ik hem ophalen en hele lijst met wat er gedaan was en dan de rekening… Dat ik hem wegbracht met het idee ‘alleen even urine laten checken’. En ook vaak heb ik moeten betalen voor dingen die ze niet hadden kunnen uitvoeren omdat hij te wild was (ja hebben wel een poging gedaan maar lukte niet dus x procent betalen). Het was heeel bizar maar tijd lang geen andere optie voor dierenarts gehad ivm werk en deze was elke dag tot 22:00 open.

Dus sowieso ben ik al blij met een flexibelere baas en fijnere dierenarts om de hoek. Hier is het slaapuurtje eindelijk begonnen:

Samenvatting

14 likes

Ik wilde deze kat ontvoeren, maar hij wilde niet mee (grapje natuurlijk). :frowning:

37 likes

Soms zet ik 's avonds haar mandje tussen mij en m’n vriend in en dat vindt ze heel chill. Gisteren was ze zo moe dat ze er naast in slaap viel :sweat_smile:

47 likes

Wat zijn jullie tips voor raambekleding in de woonkamer, met vensterbank, wat catproof is en dus niet zomaar stuk gaat? Ik vind plisse gordijnen mooi, maar ben bang dat dat snel stuk gaat door nagels, hysterisch gedrag op de vensterbank etc :sweat_smile:
Voor een smal, hoog raam in de woonkamer hebben we houten Luxaflex (hing er al) en die kan wel tegen een stootje. Maar wil zoiets niet voor alle ramen hebben eigenlijk :no_mouth:

In ieder geval geen plisse gordijn als ze er makkelijk bij kunnen. Hier hebben ze er al een gesloopt, die stof is veel te fragiel. :sweat_smile:
Misschien gordijnen van een dikke stof? Ik heb hier velvet hangen en die doen het prima. De bamboe jaloezieën zijn hier wel het meest cat-proof, maar zoiets heb je dus al.

Ja ik dacht ik nog aan vouwgordijnen met top down bottom up systeem. Lijkt me wat sterker qua materiaal dan plissegordijnen :thinking:
Onze kat zit graag op de vensterbank en soms als er vogeltjes zijn, blaadjes waaien of er een andere kat loopt kan die nogal hysterisch en wild worden :rofl:

@Spaarlamp haha ja precies! Onze houten jaloezie heb ik ook altijd een stukje omhoog zodat hij er onderdoor kan kijken en er niet zomaar “in” kan gaan staan :stuck_out_tongue_closed_eyes: maar als hij dat een keer wel doet is het niet meteen stuk gelukkig

1 like

Ik heb gewone over gordijnen die ik in de winter alleen dicht doe en heb op het raam voor zo’n sticker zitten met strepen dat je niet super duidelijk naar binnen kunt kijken. Had eerst luxaflex maar dat was natuurlijk feest voor ze, dus die was vrij snel gesloopt. :smiling_face_with_tear:

Haha herkenbaar. Hier stappen ze er ook midden doorheen terwijl hij dicht zit 's nachts, maar gelukkig kunnen de bamboe jaloezieën er nog steeds tegen na 2 jaar.
Vouwgordijnen lijken me een betere optie dan plisse inderdaad. :slightly_smiling_face:

2 likes