Kattentopic #3

Haha nee, zou niet goed zijn voor m’n mentale toestand ben ik bang, zou me de hele tijd zorgen maken en doodbang zijn dat ie wat te kort komt. Aandacht, uitdaging, maar ook vrijheid want woon op een appartement 3 hoog dus naar buiten is lastig. Heb twee superlieve buurtkatten die bijna altijd in zijn voor een partijtje kroelen dus mijn katten hart is zo toch een beetje gevuld :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Aww ik snap je wel en zorgeloos word je nooit meer, maar over het algemeen kan je heel goed zien of je kat tevreden is :smiling_face_with_three_hearts: en er zijn echt katten die niet naar buiten hoeven en gewoon binnen in je appartement geliefd willen worden. Maar snap het wel goed, ik heb echt zo lang getwijfeld.

Ik lees hier al heel lang mee, want love alle katten. Zelf heb ik nog nooit een kat gehad, maar binnenkort ga ik een paar weken op de kat van een vriendin passen. De kat komt bij mij in huis. Andere jaren is de kat bij iemand anders ondergebracht, en dat is ook gewoon goed gegaan (met het oog op wat hier in het topic eerder is verteld, dat je een kat beter in zijn eigen huis kan laten).

Heeft iemand nog tips? Ik heb er echt heel veel zin in, maar ben ook bang dat ik wat fout doe. Waar de kat normaal woont heeft ze toegang tot het hele huis, is dat dan verstandig om hier ook te doen? Nog andere dingen waar ik aan moet denken?

3 likes

Komt vast goed!! :hugs: Ik denk dat het belangrijkste is dat je even checkt dat je geen planten/bloemen in huis hebt die giftig zijn voor katten (zijn er best wel wat) en dat je nooit ramen op kiep zet in een ruimte waar je zelf niet bij bent. Als de kat het gewoon is bij anderen te verblijven zal ze het vast ook snel bij jou gewend zijn, maar verschiet er niet van als ze in het begin zich veel verstopt of op andere plaatsen plast dan de kattenbak. Als je het ziet zitten zou ik ze gewoon overal laten verkennen, dan vindt ze wel haar plaatsjes waar ze zich comfortabel voelt, maar lijkt me ook geen probleem als je ze liever niet in bepaalde ruimtes toelaat. Veel plezier!

3 likes

Ja idd checken of je planten niet giftig zijn en geen kiepramen open, ik zou de kat de eerste dag alleen in je woonkamer laten (of een andere kamer, net wat je wil) zodat je haar gewoon even in de gaten kan houden, maarja katten zijn wat dat betreft rare beesten dus zou ook vooral proberen aan te houden wat ze gewend is qua ruimte. En ik zou zorgen dat je een doos hebt, dan word je sowieso vrienden met dr.

3 likes

Oh wat goed! Die van mij lag met 36+ graden op zolder te bakken en dan maak ik me toch telkens zorgen :sweat_smile: ze zal het wel lekker vinden

en @Spaarlamp Bedankt voor jullie reacties!

Ik zie dat ik wel een paar planten heb staan die giftig zijn voor katten… Heb daar eigenlijk nooit over nagedacht. Kan ik het beste kijken of ik die ergens anders neer kan zetten, of zou het ook voldoende zijn om op te letten of ze er niet aan gaat likken/knagen?

Ik heb er in ieder geval veel zin in! Een doos neerzetten is inderdaad ook een goede tip.

1 like

Als ik jou was zou ik een kamer niet toegankelijk voor de poes maken en daar je planten zetten. Het zou mij zoveel stress geven dat het kan gebeuren als je niet oplet en bij een oppaspoes ook nog enorm veel schuldgevoel als het misgaat. (Ook bij mijn eigen kat natuurlijk)

2 likes

Daar heb je helemaal gelijk in! Goede tip, dankjewel!

Ik heb vaker een kat (wel die mij goed kende) te logeren gehad. Ik begon dan in mijn logeerkamer waar de kat even uit zijn carrier mocht, er wat eten stond en de kattenbak. En dan liet ik die een of twee uur even met rust. En dan deed ik de deur open en mocht de kat op eigen tempo de ruimte ontdekken. Ik merkte dat het meestal 24 uur duurde, voor de kat rust vond.

5 likes

Ik ben verliefd :heart_eyes:

43 likes

Mijn kat komt altijd bij me liggen als ik aan het werk ben en dan doet ie z’n pootjes zo om m’n pols :pleading_face:

En vaak zo opgekruld tegen me aan :pleading_face::pleading_face:

52 likes

Te lief :smiling_face_with_three_hearts::smiling_face_with_three_hearts::smiling_face_with_three_hearts:

4 likes

Welk kattenluikje hebben jullie? Ik zie door de bomen het bos niet meer. Het luikje komt uiteindelijk door een muur heen naar buiten, dus ik zoek iets met een tunnelstuk. Maar bijna alles wat ik kijk heeft slechte reviews, bijvoorbeeld dat de regen naar binnen loopt of de kat er alsnog door kan als het luikje dicht is. Pff lastig zeg

Kreeg laatst een boeket van werk. Zat een nog geheel dichte lelie in en heb die meteen weggetiefd

2 likes

Wij hebben deze: SureFlap Microchip Kattenluik | zooplus

Ben daar wel erg tevreden over, we hebben deze nu 4 jaar en het slot draaide niet helemaal lekker meer. Maar hebben na contact gratis een nieuw onderdeel gekregen en werkt weer prima! Ik weet niet of je ook graag met een chiplezer wilt, maar is wel aan te raden als je een buurt hebt waar veel katten zijn. Wel belangrijk dat je 'm schoonhoudt, er komt veel haar in de rand en het kan zijn dat die niet goed meer de chip kan lezen als dat te vies is.

1 like

Wij hebben het huisdierenluik van SureFlap met de hub er bij. Zijn erg tevreden, luik is water groter zodat ze er makkelijk door heen kunnen ook als ze iets ouder zijn. Staat in verbinding met een app, kan je altijd zien wie er binnen of buiten is en op afstand het luik sluiten of openen. Enige nadeel is dat het oogje van het luik af en toe schoongemaakt moet worden, voornamelijk in de herfst en winter. Anders kan het luik moeite hebben met herkennen van de kat.

1 like

Aaaah hoe schattig! Hier nog een, zo gezellig met thuiswerken. :smiling_face_with_three_hearts:

53 likes

Wat een prachtige vacht :heart_eyes:

3 likes

Aaah, heerlijk he :smiling_face_with_three_hearts: en wat een fluff!!

1 like