Welke voermachine voor brokjes hebben jullie? Ik wil graag 2 voermachines omdat 1 kat altijd alle brokjes opvreet, ook die van zijn broer (die altijd brokjes moet hebben staan ivm diabetes). Eventueel wil ik op termijn ook nog voor natvoer, maar ik weet niet hoe ideaal dat is. Dat lijkt me zoān bende worden en vies enzo.
@Twijfelkont Mijn katten zijn in juni 5 dagen naar een pension geweest voor het eerst. Vond het zo zielig (1 moest ook in een hokje enzo), maar ik heb een diabeet, dus ga die niet alleen thuis laten met een oppas. Plus dat je moet weten wat je moet doen bij een diabeet. Hoe je insuline toe moet dienen, glucose in het bloed moet je kunnen meten, je moet weten wat je doet als ie een hypo krijgt etc.
Een pension zoeken was nog wel een gedoe, want niet veel durven het aan, maar uiteindelijk wel een plek gevonden, al had ik als back-up wel een vriend (die zelf diabeet is en dus weet wat hij moet doen). Overigens hebben mijn katten het er prima gedaan, maar als het kon zou ik ook voor een catsitter gaan en ze thuis laten.
Maar ik kreeg pas ook een verzoek of ik tweemaal daags voor iemands kat met diabetes wilde zorgen tijdens vakantie (kwam niet uit in dit geval), dus sommige mensen laten ze ook gewoon thuis.
In het asiel waar ik werk is ook een pensiondeel en daar zijn de meeste katten wel gewoon blij als ze er zijn, al zijn er ook genoeg die heel erg op zichzelf zijn. Merendeel mag daar overigens ook wel gewoon los. Helaas nemen zij geen katten met suikerziekte, anders gingen mijne daarheen.
Officieel was trouwens het plan dat mijn moeder voor mijn kat zou zorgen als ik weg was, maar die overleed helaas onverwacht een paar jaar terug, dus moest toen wat anders bedenken (en ook voor 2 katten, want officieel zou ik er maar 1 in huis nemen).
Een kennis van me heeft dus halve ragdoll kittens (ze heeft ook een cattery) en ze zijn zoooo leuk. Elke keer als ze fotoās stuurt denk ik: ik wil ook weer een kitten
Maar ik vind mijn huis (ongeveer 50 vierkante meter) eigenlijk al te klein voor twee senior katten, laat staan voor drie of vier.