Kattentopic #3

Aaaah hoe schattig! Hier nog een, zo gezellig met thuiswerken. :smiling_face_with_three_hearts:

53 likes

Wat een prachtige vacht :heart_eyes:

3 likes

Aaah, heerlijk he :smiling_face_with_three_hearts: en wat een fluff!!

1 like

Wat een knapperd :heart_eyes:

Onze kat gaat volgende week naar de dierenarts voor zn jaarlijkse vaccinaties. We hebben zo’n fijne dierenartspraktijk. We waren er 3 weken geleden omdat hij niet fit was en de assistente vroeg meteen hoe het nu met hem ging enz. Las ze natuurlijk in de computer, maar toch lief dat ze er nog even weer naar vraagt vind ik :blush:

5 likes

Hoofdloze Dolly en Dave op zn vaste plek, in de tas van de 3 Graefjes.

28 likes

Ahhw wat een lieve fluffy!

1 like

Mijn kat heeft deze week weer last van haar hooikoorts - ik had een afspraak gemaakt voor de dierenarts volgende week maar toch maar even gebeld vanochtend en kon vandaag toevallig terecht! Gelukkig is nog niks ontstoken maar tussen haar teentjes is het wel geĆÆrriteerde huid dus nu moeten we paar dagen deppen met betadine. Hopelijk is het daarna weer even rustig.

Zijn er hier meer mensen met katten met hooikoorts/seizoensgebonden allergieƫn? Wat doen jullie om het zoveel mogelijk te voorkomen dat de kat er last van heeft?

18 likes

Mijn Siberische kat is in mei ergens 1 jaar geworden en het begint nu echt een grote meid te worden :pleading_face: :sob: En ondanks dat ze nu nog suuuuperveel haar verliest, wordt ze wel steeds meer fluffy en ze krijgt ook echt zo’n volwassen kopje ook. Ben benieuwd hoe fluffy ze in de winter wordt. Ik had tot voor kort ook een andere Sibeer (bij mijn ex, waar ik hier vgm wel eens foto’s van heb gepost) die in de zomer een normale HTK-kat was en in de winter 1 grote bol met fluff was. Zo benieuwd!

Verzadigd

29 likes

Wat doen jullie met de poezels tijdens jullie eigen vakantie? Ik heb in principe iemand gevonden die waarschijnlijk in m’n appartement wil catsitten! Ergens super fijn, maar de kat heeft weleens dat ze sommige mensen niet zo leuk vindt… geen idee hoe dat bij deze (onbekende) persoon gaat uitpakken. Maar dat idee vind ik ook zo sneu, dat de kat in haar eigen woning dan zich niet fijn voelt. Dus zat te denken, moet ik toch niet voor een pension gaan? Maar ze komt dus uit een asiel en daar zat ze met meerdere katten samen (wat ook in het pensioen zou zijn), maar dat vond ze destijds niks in ieder geval. Toen was ze liever op zichzelf. Sowieso is het een rustige poes. Allebei dus z’n voors en tegens en ik twijfel echt! Ga 3,5 week weg, dus best lang ook

1 like

Ik zou haar die 3.5 week thuis laten. Misschien vind ze die persoon wel prima. Ik vind zon pension zo sneu. Mn hond kwam er vroeger niet leuker van terug.

2 likes

Eens met @Soy.peor . We laten onze katten altijd thuis als we weg zijn en regelen een oppas die elke dag langs komt.

1 like

Wij doen onze kat wel in een pension. Wij kennen helaas geen mensen die in ons huis kunnen/willen logeren en onze kat heeft teveel aandacht nodig voor het feit dat er maar 1 keer per dag iemand langskomt. Mijn kat kan niet met andere katten samen, dus ben op zoek gegaan naar een pension waar hij een eigen kamer heeft en heb er uiteindelijk eentje gevonden met een ā€œVIP roomā€, best groot met een binnen- en buitenruimte. Dan krijgt hij in ieder geval meerdere keren per dag aandacht en dat voelt voor ons toch wat fijner. Na thuiskomst is hij blij ons te zien en is hij wat aanhankelijker, maar dat is weer normaal na 2 dagen. Voor ons is dit in ieder geval de beste oplossing!

7 likes

Hoe lang zouden jullie dit max doen? Ik heb vorig jaar voor 4 of 5 dagen iemand elke dag laten langskomen. Zouden jullie dit bv ook voor 2 weken doen? Voelt voor mij heel lang, maar mss kan het gewoon.

@Twijfelkont ik zou zelf het liefst de katten thuis laten! Maar er zijn ook pensions waar ze een ruimte alleen kunnen krijgen, als het je echt niet lekker zit zou je dat kunnen checken.

1 like

Ja precies daar ben ik dus ook bang voor, dat ze helemaal gestrest terugkomt. OkƩ catsitter it is, op hoop van zegen

1 like

Onze kat gaat ook uit logeren ondanks dat dit niet ā€˜volgens het boekje’ is. Hij is te aanhankelijk om alleen thuis te laten en het logeren bevalt echt prima. We doen dit wel al sinds ie kitten is en de eerste keer vond ie het wel een beetje spannend maar ik heb ook het idee dat ie het nu gewoon herkend daar.

2 likes

Kan de catsitter niet kennis komen maken vtv?

1 like

Ja dat heeft ze dus een tijdje terug gedaan. En de poes vond haar toen maar niks… ze reageerde echt heeeel terughoudend toen en ook niet echt nieuwsgierig naar haar van een afstandje oid. Echt bang eigenlijk. Maar toen was ik er dus zelf bij, dus ik hoop dat het anders is als ik weg ben, maar dit heeft ze bij m’n vriend ook weleens gehad en toen is dat niet verbeterd (nu ondertussen wel iets). Terwijl ze met andere mensen, die ze ook weinig ziet, dit toch in mindere mate heeft. Er is geen pijl op te trekken De andere keer dat ze dit met iemand had was een oude date. Toen durfde ze niet eens te eten. Achteraf bleek hij ook nog eens een ontzettende eikel te zijn, moet daar dan altijd aan denken haha

Welke voermachine voor brokjes hebben jullie? Ik wil graag 2 voermachines omdat 1 kat altijd alle brokjes opvreet, ook die van zijn broer (die altijd brokjes moet hebben staan ivm diabetes). Eventueel wil ik op termijn ook nog voor natvoer, maar ik weet niet hoe ideaal dat is. Dat lijkt me zo’n bende worden en vies enzo.

@Twijfelkont Mijn katten zijn in juni 5 dagen naar een pension geweest voor het eerst. Vond het zo zielig (1 moest ook in een hokje enzo), maar ik heb een diabeet, dus ga die niet alleen thuis laten met een oppas. Plus dat je moet weten wat je moet doen bij een diabeet. Hoe je insuline toe moet dienen, glucose in het bloed moet je kunnen meten, je moet weten wat je doet als ie een hypo krijgt etc.

Een pension zoeken was nog wel een gedoe, want niet veel durven het aan, maar uiteindelijk wel een plek gevonden, al had ik als back-up wel een vriend (die zelf diabeet is en dus weet wat hij moet doen). Overigens hebben mijn katten het er prima gedaan, maar als het kon zou ik ook voor een catsitter gaan en ze thuis laten.

Maar ik kreeg pas ook een verzoek of ik tweemaal daags voor iemands kat met diabetes wilde zorgen tijdens vakantie (kwam niet uit in dit geval), dus sommige mensen laten ze ook gewoon thuis.

In het asiel waar ik werk is ook een pensiondeel en daar zijn de meeste katten wel gewoon blij als ze er zijn, al zijn er ook genoeg die heel erg op zichzelf zijn. Merendeel mag daar overigens ook wel gewoon los. Helaas nemen zij geen katten met suikerziekte, anders gingen mijne daarheen.

Officieel was trouwens het plan dat mijn moeder voor mijn kat zou zorgen als ik weg was, maar die overleed helaas onverwacht een paar jaar terug, dus moest toen wat anders bedenken (en ook voor 2 katten, want officieel zou ik er maar 1 in huis nemen).

Een kennis van me heeft dus halve ragdoll kittens (ze heeft ook een cattery) en ze zijn zoooo leuk. Elke keer als ze foto’s stuurt denk ik: ik wil ook weer een kitten :heart_eyes: :pleading_face: Maar ik vind mijn huis (ongeveer 50 vierkante meter) eigenlijk al te klein voor twee senior katten, laat staan voor drie of vier.

2 likes

Dolly moet niks van m’n moeder hebben als ik er ben en verstopt zich maar als ik weg ben dan zijn ze de dikste maatjes. Dus dat kan best beter zijn als jij er niet bent!

Denk wel dat het de beste optie is als je 3,5 week weggaat. Pension zul je haar denk ik niet blij mee maken…

2 likes

Maar het wordt voor veel katten echt anders als die persoon ook eten geeft en continu in huis is. Ze weten heel goed wie hen verzorgt, en zijn daar misschien niet ā€œdolā€, maar kunnen dat echt wel waarderen. En in eigen huis, dit is echt een koninklijke oplossing hoor. Ik zou lekker op vakantie gaan, je geen zorgen maken en vragen of de oppas je af en toe een update geeft.

4 likes