@Twijfelkont ik weet niet of je dit al hebt geprobeerd maar het kan inderdaad heel veel schelen als jij er niet bent. Ik zou dat nog een keer van tevoren voor een paar uur/een middag proberen. Dat jij er niet bent en dat de oppas een snoepje of wat eten geeft, er gewoon is en niet de focus op kennismaken
Ik zou namelijk ook sowieso gaan voor de oppas thuis
Ik heb dat nu 2 keer 2 weken gedaan en is heel goed bevallen! Ik kreeg elke keer fotos van een ultiem chillende kat voor een paar dagen laat ik 2 keer per dag een oppas komen maar mijn kat gaat ook graag naar buiten en dat kan dan niet dus dit is max voor 2 nachten
Jullie hebben me overtuigd! Ik ga haar gewoon laten komen hier. Goeie idd dat ik een keer nog even wegga als ze er is, ze komt sowieso nog een keer langs dus kan mooi dan
Ja hoor, ook voor wat langere tijd. Maar meestal zijn we niet langer dan 10-14 dagen weg en we hebben al jaren dezelfde oppas. Dat scheelt denk ik ook. Je zou evt ook eerst een nachtje of weekendje kunnen proberen en als dat goed gaat, dan voor langere tijd. Als je die mogelijkheid hebt natuurlijk.
Mijn kat slaapt in de woonkamer 's nachts en hij heeft ineens voor de eerste keer in de woonkamer gepoept. Ik heb het opgeruimd en 2x allesreiniger op gedaan, kan ik verder nog iets doen? Iemand enig idee hoe het kan komen? Voer is niet veranderd, kattenbak was leeg geschept voordat hij daar kwam en hij kon er gewoon bij. Ik merk verder niets aan zijn gedrag oid.
Is hij langharig? Bij mijn kat blijft wel eens wat plakken als z’n haar bij z’n kont te lang is en dat valt er dan ergens in de kamer af.
Nee, of nou ja cypers met wel meer haar onder zijn lijf. En het was best groot dus ik kan me niet voorstellen dat het geplakt zat. Ik denk dat hij ergens van geschrokken is oid, maar geen idee waarvan. We gaan nu even kijken voor een schoonmaakmiddel voor katten om de plek op het laminaat te kunnen neutraliseren. Dat het niet zijn vaste nieuwe plek wordt
Je vloer dweilen met de groene biotex werkt ook goed!
De kat kreeg vandaag opeens last van zn oog, dierenarts gebeld maar die had vandaag geen tijd meer (is tot 13u open), maar ik mocht wel fotos sturen en dan zou ze advies geven. Volgens mij is ze het vergeten:(
Heeft iemand hier wel eens mee te maken gehad (ik doe het als spoiler want het ziet er viezig uit. Zo’n wit vliesje dat uit zn oog zit)
Is dat niet het derde ooglid wat niet inklapt?
Ja, lijkt er wel op! Het staat ook een beetje bol? Bijna alsof het opgeblazen is. Nu na zn dutje lijkt het wel weer wat weggetrokken
Mijn kat is afgelopen woensdag onverwachts geopereerd (niets ernstigs gelukkig en het gaat nu goed). Alleen hij lijkt zichzelf zo bijna obsessief te wassen. Herkent iemand dit? Of is hij nu vooral bezig de laatste restjes dierenarts geur nog van zichzelf af te krijgen . Hij heeft nu ook zo’n sneue raspige knor vanwege de beademing.
Ik neem mijn katten soms ‘uitwandelen’. Komt er op neer dat ze mij volgen en ik dan expres een paar rondjes loop in hun gebied.
Het is nogal een pechvogel en bij z’n laatste operaties leek hij daar niet zo mee bezig. Goed misschien komt het gewoon omdat de andere kat hem de vorige keer twee weken amper aankeek en hij het nu beter aanpakt😅
Mijn vorige fosters zijn naar een adoptie centrum in Oregon gegaan en ik miste ze echt. Ze waren echt perfect, zo lief en rustig! En omdat ik dit weekend zielig alleen thuis ben mocht ik de foster kittens van mij collega meenemen t/m dinsdag (maandag werk ik thuis). Zo gezellig!
Iemand had ze een aantal weken geleden gevonden en kwam ze naar mijn werk brengen maar ze zouden ingeslapen worden omdat ze er echt heel slecht aan toe waren. Maar mijn collega heeft ze mee naar huis genomen en nu gaat het heel goed met ze. Ze zijn wel flink ziek geweest en waren heel erg verhongerd dus ze zijn nog steeds echt veel te klein voor hun leeftijd. Het is wel grappig want ze zien er dus uit alsof ze 4 weken zijn maar ze zijn al 7 weken en ze hebben mega veel energie!
Toen en nu! Op die eerste foto lijken ze wel dood maar het ging toen al veel beter met ze, kan je nagaan!
We hebben nu twee weken geleden afscheid genomen van onze gezinskat (ik weet niet zo goed hoe ik het anders moet noemen, maar hij woonde dus bij mijn ouders, maar we adopteerde hem toen mijn zus en ik tieners waren en nog thuis woonde). Ben echt wel super dankbaar voor de lokale dierenartsenpraktijk, ze hebben er echt alles aan gedaan om het voor de kat en voor ons zo prettig mogelijk te maken. De dierenarts is langsgekomen en heeft hem met alle geduld op zijn favoriete plekje, met ons om hem heen, ingeslapen.
Ik zat daarna ruim 10 dagen bij mijn ouders vast vanwege een coronabesmetting, en ben nu dus voor het eerst weer thuis. Ik had een foto meegenomen die op mijn oude slaapkamer stond bij mijn ouders, en heb die net een plekje gegeven op mijn bureau hier. Nou huilbui gegarandeerd natuurlijk.
Ik ben er nu nog even niet klaar voor en ik begin bijna aan een nieuwe baan, maar ik heb wel met mijn vriend afgesproken dat we zelf een kat willen gaan adopteren over een tijdje. Dat troost wel een beetje, al weet ik natuurlijk dat het niet mijn vorige kat gaat zijn, maar dat is oke
Ik heb zelf geen kat maar de kat van mensen ergens uit m’n straat komt elke dag hier chillen, zo leuk
Het is echt zo’n snoepie

Wat zit er in jouw beker? Een plastic zakje ofzo haha
Ijsklontje