Oh echt een leukerd
Een grote ijsklont haha
In september verwelkomen wij een rag doll kitten
Iemand tips wat betreft de aanschaf van een krabpaal? En is een krabton wellicht beter?
Oh wat leuk dat je zo lief bent voor een buurtkat! Mijn directe buurvrouw houd niet van katten en het wordt steeds erger, ze begon met zo’n vreselijk piep apparaat (eerst in de achtertuin maar dat hoorden wij elke keer als we buiten waren, nu staat ie voorthuis en horen we het elke keer als we ons huis in of uit gaan ). Laatst heeft ze een soort spijkermatje in haar plantenbak gedaan en sinds vandaag lijkt ze een soort watersproeier die op beweging reageert te hebben. Volgens m’n vriend kwam onze kat gisteren helemaal zeiknat en met een dicht oog binnen omdat ie niet snel genoeg weg kon komen. Omg ik ben zo pissig. Je weet dat je in een super katrijke buurt woont, accepteer die dieren dan ook gewoon. Vind het zo zielig en kut. Ik vond het altijd een aardige vrouw maar dat word snel minder
Reageren jullie katten goed op catnip? Ik heb het idee dat mijn kat er te wild van wordt en dan gek van zichzelf (uitend in krabben, bijten etc). Is dit voor iemand herkenbaar?
Haha nee! Geef maar een beetje aan mijn kat dan is ‘t mooi in balans. Deze hier doet ‘t helemaal niks. Als er een speeltje is met dan snuffelt ze eens en dat is het
Ja die van mij wordt ook helemaal hyped en overenthousiast tegen t agressieve aan, doe t echt maar heeeel soms want de high is een beetje te high voor haar geloof ik haha
Ja zo komt het op mij ook over alsof hij echt geen raad met zijn enthousiasme weet. 3 blikjes red bull ofzo, lekker opgefokt.
Bedankt voor je antwoord
Zal me eens gaan oriënteren.
Nouu ik moet zeggen dat ik het niet met alle katten in de buurt zo goed kan vinden hoor, er zijn er ook een aantal die vaak in m’n tuin poepen dus als ik die zie jaag ik ze weg. Maar deze kat heb ik daar nog nooit op kunnen betrappen haha. Hij komt gewoon naar me toe lopen en kopjes geven en ploft dan ergens naast me neer, dus vandaar dat ik ‘m zo leuk vind
Let er bij een krabpaal goed op dat je kat zich helemaal kan uitrekken als hij krabt, dat is het beste. Sommige katten krabben trouwens liever horizontaal, maar ja dat weet je pas als je kitten er is haha.
Hier hebben we één grote, hoge krabpaal met plankjes, huisje etc waar ze lekker hoog in kunnen chillen, één lange paal zodat ze zich kunnen uitrekken met krabben en zo’n krabkarton ding van de Kruidvat omdat mijn ene kat daar helemaal fan van is.
Dat snap ik ook wel hoor! Ik jaag ook weleens een andere kat weg, omdat de mijne zo’n bangerd is en het zelf niet durft haha. Maar ik vind het wel wat anders als je dat doet door bijv in je handen te klappen (ik) of met allerlei terror oplossingen (buurvrouw).
Ah ja goed om te weten.
We nemen dit mee in ons besluit.
We gaan wat af op de recensies maar deze zijn best wisselend.
Zooplus heeft de voorkeur omdat we hier goede ervaringen mee hebben.
Wij hebben deze krabpaal, ik heb twee Noorse Boskatten en voor hun is 'ie prima. Hij begint wel wat wankel te worden nu na een 3/4 jaar, maar de poezen zijn ook wat rustiger dus ze rauzen niet meer zo die paal in haha. Zo wel graag een andere willen, van Petrebels, maar die zijn wel flink duurder.
Die van petrebels kwam ik ook tegen maar zijn inderdaad nogal aan de prijs.
Zoveel keus!
Dit is naast de grote torens mijn favoriet:
Deze staat op verschillende plekken in huis, ze kunnen zich er goed tegen strekken en hij staat niet heel erg in de weg
Ze heeft letterlijk 2 kleine plantenbakken dus niet echt een tuin maar het is geen klein beetje water, meer een soort kanon, we schrokken zelf gewoon ook van het geluid en het water gaat door onze schutting heen dus echt heel krachtig. Maarja de kat leert het vanzelf af zo
Hebben jullie een idee om een krabmat te bevestigen aan zo’n vierkante paal van de trap? Heb daar nu krabmatten van de ikea omheen zitten, gewoon vast met de klittenband die aan die mat vast zit, maar de zakken naar beneden omdat mijn katten er echt in gaan hangen. Wil liever niet lijmen want het is gewoon een huurwoning.
Mag je spijkeren?
Die kleine rotzakjes hebben een manier om naar boven te klimmen en dan verstoppen ze zich in kasten. Het zijn net kinderen als je denkt t is wel heel stil moet je dr achter aan.