Ik wou graag een oudere kat uit het asiel. Ben geëindigd met twee raskat kittens 
De enige harde eis die ik had, was dat de kat niet naar buiten mocht. Dat vond ik best lastig bij het asiel, heel veel volwassen katten waren boerderijkatten of katten die wel naar buiten moesten kunnen. En ik wou geen kittens, dus daar heb ik niet naar gekeken. Was ook midden in de winter en dan zijn er sowieso minder nestjes geloof ik? Woonde toen op een appartement zonder buiten midden in een drukke stad met wegen waar mensen veel te hard reden. Toen ben ik naar een herplaats raskat gaan kijken (meestal omdat raskatten sowieso niet echt naar buiten mogen), maar daar zag ik alleen rassen die me niet aanstonden. Op die site kun je ook nestjes bekijken, eerst bij Maine Coons gekeken (daar ben ik mee opgegroeid), maar niks sprak me aan. Toen voor de grap bij de Noorse Boskat gekeken. Ik wou helemaal geen Noor, vond die rechte neuzen echt drie keer niks. Maargoed, opeens zag ik een foto van een kitten van 4 weken oud en ik was op slag verliefd. Meteen gebeld en ze was nog beschikbaar.
Ik ben iedere dag nog ontzettend blij met haar, ze is zo ontzettend lief, sociaal, knuffelig, echt een kat uit duizenden. Al onze vorige katten (ook htk-katten) waren lief, maar Skadi is echt mijn alles. Ben uiteraard ook blij met Emma haha.
Ben me ervan bewust dat het een egoïstische keuze is om voor twee raskatten te gaan. Ik vond het leuk om een keer kittens mee te maken (en ook het meerdere keren kijken bij de fokker, de ouderdieren ontmoeten, de gezondheidsonderzoeken inzien, stamboom uitpluizen). Als de meisjes er niet meer zijn (wat hopelijk nog heel lang duurt!) hoef ik niet perse een raskat meer.