Kattentopic #3

Gelukkig maar.

Werd nogal veroordelend gereageerd op onze keuze terwijl wij niemand verantwoording hoeven af te leggen.

We gaan na overleg inderdaad voor 2 kittens :slight_smile:
Hebben dit advies van meerdere mensen gehad :+1:

9 likes

Snap wat je zegt, echter zou een ieder ook iemands keuze kunnen respecteren. Ongeacht als je’t ermee eens bent ja/nee.

Dankjewel.

4 likes

Een paar dagen geleden vroeg ik hier hoe om te gaan met een logeerpoes. Ze is er nu een aantal dagen, en ik merk dat ze al steeds meer los komt. Ze gaat wat vaker in de buurt liggen, of ze stort zich op haar zij om gekroeld of geborsteld te worden (dat laatste vindt ze normaal heel fijn).

Dat lijkt elke keer goed te gaan, ze gaat spinnen, lijkt relaxed maar dan vaak in een split second verandert ze ineens naar uithalen met haar pootjes of blazen… iemand die dit herkend? Wat doe ik verkeerd? Ben zo onzeker over alles met dat beestje…

6 likes

Je doet niks verkeerd. Kan haar jacht instinct zijm of een bitchy manier om te vertellen dat ze nu wel klaar is met dat geaai.

4 likes

Je doet niets verkeerd, denk ik. Deze poes is gewoon ā€œhard to getā€. Het duurt gewoon langer voor je een plekje in haar hart krijgt. Maar je hebt al wat bereikt, want ze geeft wel aan dat ze iets dichterbij wilt zijn. Om dan na een minuut te schrikken van zichzelf, want ze wilde toch afstand houden? Echt, het komt goed, met tijd.

1 like

En @TanteBetje bedankt voor jullie snelle reacties! Toch lastig zo’n beestje in huis, maar wel ook heel gezellig!

1 like

Je doet niks fout! Dit is wat katten doen, die zijn heel eigenzinnig en als t klaar is dan is t ook METEEN klaar. Ik heb bij mijn katje wel geleerd de ā€˜early warningsigns’ te herkennen. Zo gaan haar oortjes eerst wat naar achteren; of gaat ze ineens haar achterpoot gebruiken om tegen mijn hand te zetten. Dat wordt eigenlijk altijd gevolgd door een trap of knauw naar mijn hand. Dus als ze haar achterpoot gaat neerzetten stop ik altijd en dan gaat het goed. Maargoed ik ken haar wel al sinds kitten, is wel anders dan een logeer poes

3 likes

Ik dacht slim te zijn en mijn bed aan de onderkant dicht te maken zodat het niet zo’n strijd is naar de woonkamer elke avond (daar slaapt hij) krijgt hij net die lade open en zat hij alsnog onder mijn bed :sob: waarom zijn katten zo slim?!

3 likes

Dit, echt precies!

1 like

Ik zou aanraden om als ze bijvoorbeeld na 5x aaien gaat blazen het dan bij 3-4 te houden zodat je niet over haar drempel gaat :slight_smile: en dan kijken of je het kan opbouwen!

Merk je ook dat ze dit alleen bij bepaalde plekjes doet of overal waar je haar aait? Mijn kat is namelijk overgevoelig op haar rug en dan reageert ze ook zo. Ik aai nu alleen haar koppie en dan is er niks aan de hand!

3 likes

Goed om te kijken of je iets ziet veranderen! Mijn kat zn oren gaat iets naar achteren en hij gaat met het puntje van zijn staart ā€˜zwiepen’, dat wordt snel erger en dan mept hij. Ik stop dus vaak al als ik zijn oren naar achteren zie gaan of als zijn staart gaat bewegen!

2 likes

Het wordt na 8 jaar absoluut tijd voor een nieuwe krabpaal. Mijn budget is ongeveer 200 euro.

Ik heb een ragdoll van bijna 9, dus de paal moet wel stevig genoeg zijn met genoeg ruimte voor een grotere kat. Verder wil ik hem in een lichte kleur/van natuurlijke materialen.
Belangrijkste vind ik dus een stevige paal, niet tƩ groot want dat past niet.
Heeft iemand ervaring met een van deze palen op de foto?

2 likes

Geen ervaring met die van de foto, maar ik heb deze

Heb wel 2 htk katten, maar na 2,5 jaar is de paal nog super stevig, met vorige was dat na een half jaar vaak al wankel.

2 likes

Ik heb de onderste. Is stevig, mandjes zijn niet te klein en is na bijna 4 jaar nog heel mooi. Mandjes kan je ook verwijderen en wassen.

1 like

ā€˜Lekker slapen’, zegt m’n dochtertje haha

35 likes

Nieuwe favoriete plek: in de wasmand

Dolly zit eerst op d’r speeltje voor ze ermee gaat spelen

21 likes

Echt niet normaal, ik heb al een sprinkhaan en zo’n enge grote mot in huis gehad vandaag. En ik kon ze niet redden :sob:

1 like

Ik heb vanavond een wandeling gemaakt en daarbij 9 katten gezien waarvan ik er vijf heb geaaid, de ƩƩn nog leuker dan de ander :smiling_face_with_three_hearts:

20 likes

Ik heb meer katten maar eentje samen met mijn ex.
Zij is de jongste van 3,5 en had van de week een tia. Ik was er bij en zag direct dat het mis was dus ging ik snel filmen. Ze kon niet opstaan en viel steeds om en keek raar om zich heen, was ook onbereikbaar, reageerde niet op mijn stem.
Nu lijkt ze de ene keer wel goed te zien en de andere niet.
Er is een harde ruis aan beide kanten van het hart.
Volgende week een echo in kliniek waar ik er al twee heb gebracht en die kwamen er niet levend weer vandaan.
Alsof het allemaal al niet klote genoeg was.
Al 2 jaar maak ik me zorgen over mijn oudjes van 15+ met kwalen maar deze zag ik niet aankomen.
Ik probeer wel mezelf te zeggen niet zo negatief te denken, maar het lijkt op hcm en de beelden van de andere 2 staan helaas na 6 en 9 jaar nog heel duidelijk op mijn netvlies.
En nu zou ik zo graag met mijn ex zijn en steun vinden :weary:

6 likes

Ik heb van die cristallen gekocht voor in de kattenbak om te proberen, ik denk dat vormt klonten en en dan kan je er lang mee doen, maar de plas verdwijnt gewoon? wordt zeg maar helemaal geel en opgenomen door die korrels waardoor je het er niet uit kunt scheppen. Hoort dat zo? Wie heeft er ervaring mee en kan me wat meer uitleggen? De poepjes schep ik er opzich wel handig uit.