Kattentopic #3

Aah thanks! maar wel een gek idee ofzo, want ik kan ze er niet uitscheppen, hoef je dus alleen de poepjes weg te halen? scheelt wel weer werk haha. en even goed bepalen wanneer het vervangen moet worden.

Ik had altijd de blue signal of klontvormende van AH (volgens mij alleen te bestellen)

Kon ik ook veel langer mee doen omdat die klontjes veel beter vormden en het blijft veel langer fris dan deze;

Die vond ik persoonlijk niet zo, plakt ook helemaal vast aan de bodem die klei.

1 like

Mijn ene kat krijgt altijd allemaal wondjes als ie een paar vlooien heeft. Dus net zo’n vlooienmiddeltje gegeven en nu is ie zo boos op me :pleading_face:. Hij wil niet eens meer met zijn favo speeltje spelen.

2 likes

Het scheelt dagelijks wel werk met scheppen maar ik verving de silica kattenbakvulling wel vaker dan de klont vormende omdat alle plas er intrekt en op een gegeven moment is het dan gewoon vies en verzadigd met plas.

Ik gebruik het nu niet meer want mijn katten verspreiden het door het hele huis, ik denk omdat het zo licht is :sweat_smile:

Ik ben biria tacos aan t maken. En had net t vlees uit elkaar gehaald.
Dus ik ga zitten worden de katten wakker en gaan keihard miauwen. Dus ik dacht oh die hebben honger en ik geef ze eten. Staan ze ineens weer bij me. Het eten hoeven ze niet ze willen liever dat vlees :joy:

7 likes

Wat verdrietig zeg! HCM kan idd ook juist in die jonkies heel plots verslechteren… hoe is t nu met haar?

3 likes

:smiling_face_with_three_hearts::smiling_face_with_three_hearts::smiling_face_with_three_hearts:

33 likes

Er zat zo’n mooi poesje in het pension bij mijn vrijwilligerswerk :smiling_face_with_three_hearts:

59 likes

Weet niet of je er al uit bent, maar mijn kat van 6,5 kg gebruikt de onderste krabpaal al een halfjaar als springplank en de paal ziet er nog heel goed uit!

Knapperd!

Over asielpoesjes gesproken: sinds wij onze kat hebben moeten laten inslapen (ongeveer 1 maand geleden) is ons andere katje in rouw. heel logisch, en het wordt wel beter, maar ze blijft ontzettend ‘klagerig’, onwijs vocaal (dat was ze altijd al maar 't is nu echt hysterisch soms) en bizar veel affectie zoeken. We kunnen haar het beste 24uur per dag aaien, en dan is t nog niet genoeg voor haar lijkt wel.

Hebben jullie hier ervaring mee? Is dit iets wat gewoon echt veel tijd nodig heeft? Wordt dit beter? En heeft ze hier zelf last van? Ik hoef niet per se een nieuwe kat er bij, maar als het voor haar beter is dan natuurlijk wel met liefde. Maar hoe maak ik het verschil tussen normaal verdriet/rouw, eenzaamheid/stress of dat ze misschien juist haar karakter nu floreert doordat ze niet meer overruled wordt door haar broer?

1 like

Mijn foster kittens tot dinsdag. Ze zijn echt belachelijk schattig :smiling_face_with_three_hearts:

68 likes

Even een vraag :slightly_smiling_face:

Mijn kitten Saartje van bijna 14 weken drinkt niet veel. Gewoon water uit een bakje raakt niet leeg. Ik meng het nu met wat kattenmelk, hier drinkt ze ook niet veel van. Ook lust ze geen natvoer (verschillende merken geprobeerd). Dus daar krijgt ze ook geen vocht uit. Wel vind ze het lekker wanneer ik haar brokjes meng met water, dan drinkt ze het vocht gelijk op. En de brokjes eet ze ook goed. Ze krijgt zo’n 2x per dag verse brokjes. Ze krijgt dus wel wat vocht maar ik vraag mij af of het wel genoeg is? Nu ik dit typ bedenk ik mij dat ik haar ook 4x per dag kleinere porties brokken in water kan geven. Zodat ze hopelijk meer drinkt haha.

1 like

Heb je al een drinkfontein geprobeerd? Een van mijn katten drinkt ook niet uit een waterbakje maar wel uit zoiets. Katten drinken in de natuur niet graag uit stilstaand water dus als je dan zo’n stromend fonteintje hebt dan drinken ze vaak meer! En het kan ook helpen om het op een andere plek te zetten, uit de buurt van het voerbakje.

Ik vind het zo mooi hoe katten ook lekker gaan op structuur. Mijn kat heeft me een aantal keer op random momenten in de nacht en ochtend wakker gemaakt om te knorren/melken, en dan hield ik dat af omdat ik wilde slapen (:pleading_face: voel ik me nog steeds een beetje schuldig over haha). Maar nu weet ze zodra mijn wekker af gaat, ik wakker moet worden dus zij kan komen kroelen

2 likes

Ruim 2 jaar geleden heb ik hier gedeeld dat mijn lieve poes was doodgereden. En ik kan het gewoon niet geloven, maar mijn andere kat is vorige week ook aangereden. Op precies dezelfde plek als de poes 2 jaar geleden. En ook nu is degene die het heeft gedaan doorgereden :sob:

Mijn kat heeft het wel overleefd, maar hij is waarschijnlijk blind. Hij is enkele dagen bij de dierenarts geweest en nu enkele dagen thuis. We moeten hem dwangvoeren vier keer per dag, en allerlei medicijnen geven en oogdruppels. Hij heeft tot nu toe nog geen interesse om zelf te eten of drinken.

We hebben het een kans gegeven, omdat de mogelijkheid er in zat (zit?) dat hij wel weer wat zou gaan zien (als de zwelling minder werd) en zelf zou gaan eten. Maar inmiddels hebben we die hoop eigenlijk niet meer. We gaan vandaag terug naar de dierenarts, ben benieuwd wat zij zegt. Maar we hebben ons er inmiddels al op ingesteld dat we hem moeten laten gaan.

Ik ben ergens zo boos op mezelf dat we hem gewoon nog buiten lieten. Maar ik weet ook dat hij niet gelukkig zou zijn met een binnenleven, het is echt een buitenkat in hart en nieren. Maar ik voel me zo schuldig :sob:

11 likes

Wat verschrikkelijk. Sterkte bij de dierenarts straks :bouquet:

1 like

Heel veel sterkte zo. En het klinkt alsof je echt het allerbeste doet voor je kat, ook door hem naar buiten te laten gaan. Een buitenkat zal binnen toch ook doodongelukkig zijn geworden, dan is het misschien wel ‘veilig’ maar niet het beste voor je kat. Dus voel je daarom niet schuldig :hugs:

1 like

Heel erg veel sterkte, wat een verschrikking!!!

1 like

Oh wat verschrikkelijk, veel sterkte :kissing_heart:.
Ik snap je schuldgevoel heel goed maar wat je zelf zegt, hem binnen houden was eigenlijk ook geen optie als hij echt een buitenkat was. Blijft desondanks een rotgevoel. Nu maar goed voor je beestje zorgen en hopelijk komen jullie met elkaar eruit wat het beste voor hem is

2 likes

Misschien een vreemde tip, maar mijn katten drinken het liefst uit een vaas :sweat_smile: Er staan hier geen bloemen in (wel een plant). En de katten van een vriendin van me drinken ook het liefst uit vazen haha.

Drinkfontein vonden ze ook fijn, alleen ik wat minder vanwege het geluid dus die heb ik momenteel niet.

Misschien even experimenteren met de plek van het water? Onze kat drinkt veel meer sinds het op de vensterbank staat. Blijkbaar vindt ze dat fijn, zo van de grond.