Goede tip ga ik eens proberen!
Haha ik zal eens kijken of ze dat wat vind
Dankje voor je tip
Ik heb altijd 2 bakjes water in huis staan. Eentje in de buurt van haar voerbakje in de keuken en eentje in de woonkamer. Die in de woonkamer drinkt ze elke dag leeg. Die in de keuken heb ik er meer voor reserve staan, en daar drinkt ze maar heel soms uit. Dus misschien proberen het water op verschillende plekken in huis te zetten?
Elke fontein moet schoongemaakt worden, maar de fontein van Miaustore kan in de vaatwasser, heeft geen filter (haar wordt opgevangen in het pompje, deze moet je af en toe even losschroeven).
Ik heb er zelf twee staan, die fontein is vanaf het begin al een dikke hit hier. Heb hem zelf toen gekocht, omdat de andere fontein omgegooid werd door mijn kat. Deze is keramisch (en dus zwaar). Ze verplaatsen zelf wel dat voorste torentje, want ze willen dan per se aan die kant drinken haha.
Als de fontein minder goed gaat werken of als is zelfs volledig stopt met lopen: pompje losschroeven, zit dan negen van de tien keer een propje haar in.
Ik zie er inderdaad kenmerken van een Ragdoll in, maar het gezichtje, de vacht en de oortjes doen mij ook aan een Maine Coon denken
Ja kan, maar dat gooi ik ook gewoon in de vaatwasser. Alleen de pomp zelf niet. Alles kan er verder in!
En ik vind de fontein niet duur, omdat je dus geen filters hoeft te kopen. Bij andere fonteinen moet dat wel (en vrij geregeld ook), dan zijn die fonteinen uiteindelijk duurder.
Ja natuurlijk alles wat water bevat en wordt afgelikt door je katten wordt toch vies haha. Maar wij hebben de Miaustore fontein ook en hij staat ook gewoon heel gezellig, hij gaat 1x per maand in de vaatwasser en dan inderdaad de rest in een sopje. Tip voor het buisje: ik maak het schoon met zo’n ding om herbruikbare rietjes mee schoon te maken en dat werkt supergoed!
Ik doe alle fonteinen (ik heb gewoon van plastic) in de vaatwasser! Behalve de pomp die doe ik ff in een glas water met azijn en dan ff goed spoelen.
Ja same! Eens in de zoveel maanden week ik m ff een nachtje in azijn, maar voor de rest gewoon vaatwasser want lazy catmom hier.
Ik moet op de kat van mijn zusje passen en die stond al voor het raam te kijken toen ik aankwam dus nu chillen we lekker buiten.
Dat klopt helaas, je zou andersom denken. Dankjewel
Ze is wel oke, behalve dat ik steeds haar zicht test en dat is slecht, maar 1 op de tig keer volgt ze wel weer mijn vinger, dat baart me echter nog meer zorgen.
Ik kan niet veel anders dan de echo afwachten, en ik heb wat meer hoop nu er verder niets ernstigs nieuw is voorgevallen, denk dat het flink wat medicatie gaat worden voor het hart, de bloeduitslag gaf een veel te hoge waarde daarvoor zoals ik al vermoedde, en denk ook door naar de neuroloog. mag denk ik heel blij zijn als ze met veel medicatie nog 2-3 jaar leeft.
Maar ik hou ook rekening met erger door mijn eerdere ervaringen.
Hoe is het gegaan bij de dierenarts?
Lief dat je het vraagt! De dierenarts vindt het juist wel goed gaan en we moeten gewoon wat geduld hebben nog.
Het oog waar hij geraakt is, is niet meer te redden. Dat zat dichtgenaaid ivm zwelling, die hechtingen zijn eruit. En je ziet gelijk dat ie daar blind is. Oog staat heel raar in de oogkas en lijkt wel op een nep oog. Dat oog gaan we alleen vochtig houden maar verder niks mee doen.
Ik had het idee dat ie met het andere oog ook niks zag, en dat is nu ook wel, maar dat komt omdat het nog helemaal troebel is van bloed en vocht. En dat heeft tijd nodig om beter te worden! De dierenarts acht de kans best groot dat ie met dat oog goed genoeg kan zien als al die viezigheid eruit is. Dus we gaan ons best doen voor dat oog met druppels en 2 verschillende zalfjes om het oog nog te redden.
Qua dwangvoeren kan het best even duren voordat hij zelf interesse krijgt in eten dus daar gaan we ook mee door. Hij is in ieder geval bijna niks afgevallen dus met dwangvoeren kunnen we hem goed op gewicht houden gelukkig.
Verder voelde zijn kop heel onstabiel door alle breuken, voelde heel naar om vast te houden, maar ook dat is al een stuk beter.
Het is mentaal echt zwaar om zo voor hem te zorgen, maar de dierenarts heeft ons gevraagd om toch nog een week te proberen met alles om te kijken hoe ver hij dan komt. En die kans verdient ie zeker, dus we gaan nog even door!
Hij is door alles wel een stuk suffer dan normaal. De dierenarts zei hij weet nu amper dat ie nog leeft door de klap en alle zwelling enzo. Het is normaal gesproken een hele bange en schrikachtige kat. Ik kan hem altijd aaien, mijn man soms maar verder niemand. Mijn schoonmoeder heeft hem gisteren voor het eerst sinds hij bij ons is (3,5 jaar) kunnen aaien
Och het arme diertje fijn dat jullie goed voor hem zorgen, ik hoop zo dat hij snel opknapt! Sterkte ermee.
Waar bestellen jullie je kattenvoer? Ik bestel normaal altijd op Zooplus (altijd droog- en natvoer van Applaws, goedkoopste daar) maar ik heb de laatste maanden alleen maar problemen met pakketten die niet geleverd worden en de klantendienst die 3x een verschillend dossier openen voor hetzelfde probleem. Ik zou graag een alternatief vinden!
Ik bestel bij poezenparadijs, die verkopen namelijk power of nature. Is altijd snel bezorgd. Enige ‘minpunt’ is het cadeautje dat er standaard bij zit dus ik zet er tegenwoordig bij dat m’n kat niet zo’n fan is zodat ik niet met een stapel onnodige plastic speeltjes zit.
Roxy is al bijna 9

Ik heb het hier al (te) vaak genoemd waarschijnlijk maar mijn ragdoll is ruim 19 en ondanks enkele senior-kwaaltjes doet ze het nog prima! Al weet je het uiteraard nooit, kan zomaar snel bergaf gaan zeker bij de mijne. Maar ze is nog steeds super sassy en ondertussen berucht bij de DA dus hopelijk blijft dat nog zo lang mogelijk goed gaan. De mijne ziet er ook echt nog een stuk ouder uit dan de jouwe haha (ok logisch).
Wel echt een cutie