Kattentopic #3

Oh dat is een goed idee! Ga ik ook proberen. zal een review geven erna. Maar heb net gister normaal geschrobd dus zal ff duren voor ik weer zin heb om het schoon te maken

2 likes

Volgens mijn man (die maakt de fontein schoon) is schoonmaakazijn hierbij een wondermiddel. Op keukenrol gieten, dat papiertje op de fontein leggen en even laten weken. Daarna goed afspoelen en de fontein is weer kalkvrij. (nu ik dit zo typ moet hij het ook maar eens toepassen op de badkamer!)

4 likes

omg waar koop je dit haha
ik wil dit ook

3 likes

Ja bij ons ook erge kalkaanslag. En ik vond het echt een drama om schoon te maken (deed wel met de hand, niet in de vaatwasser), vooral die plaklaag aan de binnenkant… heb nu deze en die vind ik echt top. Super makkelijk schoon te maken, maakt ook geen geluid (wel met filter). Sowieso drinken onze katten veeeel beter sinds we een fonteintje hebben!

image

1 like

Ergens op een bepaalde webshop, weet eigenlijk niet waar! Maar pap kennende bij de eerste google hit en dat is pet printed haha

1 like

Net geprobeerd en dat werkt best goed!

1 like

Ik had ook die dure waterfontein. Misschien is mijn poes wel gewoon vervelend maar ze pleurde al-tijd sie bakjes om (omdat ze dus los in het water staan) en was 1 groot water ballet elke ochtend in de keuken. Geen waterfontein meer voor Bobbie dus, kans verkeken

Ik heb die fontein ook gehad maar dat pompje ging elke keer kapot :joy: en de kalkaanslag was niet normaal (ik had een zwarte). Heb dat ding uit ellende maar bij mijn ex gelaten, die mag lekker dealen met dat kut pompje en de kalkaanslag. Mijn katten drinken nu vooral het liefst uit zo’n grote etensbak voor honden die in de tuin staat, helemaal prima.

1 like

Een aantal maand geleden hebben wij een kat geadopteerd (voor context: het is een 4jarige ragdoll kater die zich heel snel heel erg aan mij heeft gehecht) en hij HAAT het als ik mij douche. Is al zo van in het begin maar het wordt steeds erger. Zo erg dat hij helemaal hysterisch begint te miauwen van zodra hij ziet dat ik mij uitkleed in de badkamer en hij gaat echt bizar luid. Dit gaat door totdat ik mij na het douchen weer heb aangekleed. Met een bad nemen heeft hij dan weer geen probleem, dan komt hij er gewoon gezellig bijliggen. En bij mijn vriend doet hij dit ook wel, alleen in veel mindere mate.

Ik vroeg mij dus af of iemand tips heeft om hem wat te kalmeren. Ik weet dat het niet heel abnormaal is voor een kat om dit te doen, maar ik vind het zo zielig om te horen hoe angstig dit hem maakt.

3 likes

Ik heb altijd alleen de deur dicht terwijl ik douche, met afdrogen en aankleden gelijk weer de deur open. Maar mijn kat vindt het ook niet leuk. Vooral volgens mij omdat hij water interessant vindt en er niet bij mag, niet zozeer omdat hij mij mist :rofl:

Ik heb beide al geprobeerd, zowel deur dicht als open en het is iets beter met de deur open maar alsnog…

De mijne houdt helemaal niet van water, de douche is zowat het enige waar hij niet nieuwsgierig naar is, dus ik denk dat het echt het wateraspect is. Heb ook het idee dat het erger is als mijn vriend niet thuis is, alsof hij harder om hulp moet roepen ofzo. :smiling_face_with_tear:

Is er iemand die een kattenbak in een kast heeft gemaakt? Ik wil dit gaan doen, maar twijfel of mijn katten dat zouden gebruiken. Al denk ik het eigenlijk wel want het interesseert ze echt niet wat voor kattenbak/vulling ze hebben en ze zijn verder heel makkelijk met alles.

Ja, in een inbouwkast. Werkt hier heel goed!
Ik heb geen grote woning, en zo staat het uit het zicht en ruikt het niet. Ik heb de eerste dag het flapje open gelaten, maar het ging eigenlijk al gelijk goed.

Wat voor kast zit je aan te denken?

foto's

1 like

Wat voor luikje zit er in de deur?

1 like

Wat is dat voor emmer? Die witte bedoel ik, dat ziet er handig uit!

@Strawberry Petsafe aluminium
@FrozenFlame Litterlocker, erg handig. Alleen nadeel dat je de vuilniszak cassettes erbij moet kopen en die zijn best prijzig.

2 likes

Deze poes is bij ons logeren voor 2 weekjes. Hij heeft de eerste paar dagen onder het bed gezeten en dan was hij alleen s’nachts actief maar nu komt hij overdag ook gezellig bij ons chillen! Zo gezellig weer even een poes in huis :heart_eyes:

27 likes

Ik maak me zorgen om mijn kat, maar ik kan me nogal snel zorgen maken dus wil graag even jullie inzichten.

Als het zo blijft, ga ik overigens sowieso maandag de dierenarts bellen.
Als achtergrond, mijn kat is niet mega actief, slaapt veel maar is wel gek op alles wat eten betreft.

Anderhalve week of wat geleden deed hij af en toe na het eten kuchen/kokhalsen. Vonden mijn vriend en ik al vreemd, maar dachten aan een haarbal. Dus heb ik hem van die pasta daarvoor gegeven en daarna leek t prima te zijn. Al deed ie af en toe nog dat kuchen/kokken, maar niet meer zo veel en lang.

Nu vanmiddag deed hij weer een paar keer kuchen/kokken toen hij wakker werd uit zn slaapje, dus niet na het eten. Hij heeft vanavond van zn favoriete eten wel wat gegeten, maar zeker niet wat ik van hem gewend ben. Het was natvoer en hij heeft vooral het vocht/gelei ertussen uit gelikt. Nu ligt hij al de hele avond boven (op bed, niet verstopt ofzo), wat opzich niet gek is maar met snoep ofzo komt hij niet naar beneden. Net ben ik zelf naar boven gegaan met snoep, heeft ie wel op maar ook niet mega enthousiast… Ik heb het gevoel alsof er iets klem/vast zit in zijn keel/maag ofzo waardoor het gewoon moeizamer is of misschien wel pijn doet?
Hij deed ook best lelijk toen ik hem na het avondeten naar binnen wilde halen (vanuit de tuin, mag niet uit de tuin), wat hij eigenlijk nooit doet op deze manier.
Net toen ik boven was met dat snoep heb ik hem ook nog geknuffeld. Dat accepteerde hij gewoon. Maar wat vreemd was, ik ging een beetje over hem heen hangen wat hij meestal te dichtbij vindt, maar ook toen bleef hij liggen. Ook viel me op dat hij vaak zijn bekje likt.

Al die tijd plast en poept hij wel nog goed. Drinken doet hij ook.
Al met al heb ik er een beetje een naar gevoel bij.

Wat zouden jullie hiernee doen?

Ik snap je helemaal, ik zou me ook zorgen maken. Mijn kat heeft ook een keer zoiets gehad, geen kuchen/kokhalzen of overgeven weliswaar maar ze at opeens maar heel weinig, maar ook weer niet helemaal niks, maar ze likte vooral een beetje aan haar voer en liet verder het grootste deel liggen. Dat was heel onkarakteristiek voor haar. Ben meerdere keren bij de dierenarts geweest, eerst kreeg ze een eetlustopwekkend medicijn, dat hielp toen enorm maar zodra dat uitgewerkt was was ze terug bij af, we hebben eens bloed geprikt, we hebben een echo gemaakt, uiteindelijk kwam daar een ontsteking uit en kreeg ze daar een medicijn en speciaal voer voor. Soms lastig om uit te leggen wanneer het niet duidelijk aantoonbaar is zoals diarree of overgeven, maar je weet gewoon wanneer je kat niet zichzelf is. Hopelijk vind je gauw wat het probleem is en voelt ie zich snel weer goed :heart::heart::heart:

1 like

Ah echt blij met je reactie, dank je! Fijn dat je het bij jouw kat uitiendelijk hebt gevonden. Bedacht me net dat het misschien ook iets met zijn tanden kan zijn, maar goed het kan zoveel zijn.

Zo lang hij nog wel iets eet, drinkt, plast en poept. Dan is maandag vroeg genoeg om naar de dokter te gaan toch? Is nit spoed waar ik mogen voor moet bellen?

1 like