Kattentopic #3

Als hij wel nog eet en goed drinkt, komt hij morgen vast de dag wel goed door denk ik, als hij echt lethargisch is of niet goed ademt morgen zou ik bellen, anders is maandag vast goed genoeg. Zou ‘m maar te eten geven wat ie nog het meest wil, natvoer? Natvoersoep om te drinken? Liquid snack? Alles wat ie eet is mooi meegenomen dan.

Ik dacht toen ook nog aan tandpijn bij mijne maar ze had nog de minste weerstand tegen brokjes dus dat leek dan niet logisch. Konden ze maar praten hè! Of naar hun buik wijzen ofzo :disappointed:

Heel goed dat je naar de dierenarts gaat hoor. Veel beterschap! :yellow_heart:

1 like

Ja precies, dat ga ik gewoon aamhouden.

Ja qua eten, hij zit op een blaasgruis dieet maar wij geven hem af en toe wel een snoepje/liquid snack wat niet bij dat dieet hoort. Maar ik durf dat niet zo goed veel meer te geven, voor het geval hij opnieuw blaasgruis krijgt (nu 4jr geleden). Ga wel zijn brokjes nat maken enzo, dat vindt hij lekker. Denk namelijk dat grotere, droge stukken het probleem zijn.

Haal morgen misschien ook nog een kattengrasje, als het dan een haarbal is helpt dat misschien wat.

Zou inderdaad fijn zijn als ze kunnen praten of aanwijzen. Hier word ik in ieder geval 10jr ouder van per dag haha.

Hopelijk gaat de nacht goed, eet hij morgen overdag in ieder geval wat en kunnen we maandag bij de dierenarts terecht.

1 like

Dubbel post maar nu de dag erna lijkt hij nergens meer last van te hebben?

Had hem gisteren avond/nacht nog een beetje haarbalpasta gegeven, halve liquid snack (die hij direct op likte) en natte brokjes.

En nu ligt hij beneden op de koele tegels alert naar buiten te kijken, heeft gedronken en heeft gegeten (een snoepje en droge brokjes).
Doet ook niet meer overmatig likken aan zijn bekje en heb hem niet meer horen kuchen/kokhalsen.

Ik snap er echt niks van en word hier mega onzeker van over wat ik nu moet doen en waar ik goed aan doe.
Hoewel ik ook opgelucht ben uiteraard.

Morgen ter overleg maar de dierenarts bellen denk ik.

3 likes

Eet hij weleens gras? Het lijkt een beetje op wat mijn kat had toen hij een grassprieten van kattengras vast had zitten. Begreep van de dierenarts dat gras (dus ook kattengras) kleine haakjes heeft waardoor een spriet vast kan blijven zitten in de keel. Kan vanzelf losraken of niet en dan moet het door de dierenarts verwijderd worden. Hopelijk is het helemaal over bij je kat nu.

2 likes

Oh ja, dat eet hij wel eens. Zowel gras uit de tuin (onkruid haha) en kattengras.

Zal morgen wel de dierenarts bellen ter overleg.
Was het bij jouw kat zelf losgekomen of moest de dierenarts dat doen? Is dat ingrijpend voor de kat?

1 like

Moest bij de dierenatys gebeuren, het was een hele simpele ingreep maar moest op die manier omdat de grasspriet net te ver in de keel zat om zo te pakken. Inclusief uitslapen was het met een uur klaar denk ik. Ik en man hebben er veel meer stress van gehad dan de kat zelf :joy:

1 like

Ah dat laatste is erg herkenbaar ja :sweat_smile:. Ben echt een overbezorgde kneus.

Maar fijn dat het een simpele ingreep zou zijn indien nodig. Ik ga morgen gewoon bellen naar de dierenarts en kijken wat ze zeggen.

2 likes

Ik was vanochtend weer ingedut, en droomde dat mijn kat op mijn buik lag en ik hem aaide. Ik werd wakker en was mijn eigen buik aan het aaien :rofl::rofl::rofl:

10 likes

Hallo gimme dis chill

33 likes

Natuurlijk wel

8 likes

Ik zie nog ruimte waar je een glas kan zetten, die je kat er vervolgens weer af kan gooien :grimacing:

4 likes

Ik vind het zo grappig als katten met hun poten opgevouwd zitten :joy:

42 likes

Jaa zo schattig! Ik zeg dan altijd tegen m’n katten ‘je doet brood’ omdat hun lijf me dan doet denken aan de vorm van een brood haha.

1 like

Ik noem Dolly dan ook altijd broodje als ze zo ligt :grimacing:

1 like

Haha jaaaa loaf cat :heart_eyes:

1 like

Ik hoef niet te twijfelen of die kat van mij de roots van een Siamees heeft. Meine gute, aanhankelijk dingetje. Wel enorm schattig haha. Hij praat ook gewoon met je.

1 like

Hahaha ja, en wacht die van jou ook als je terugpraat totdat je stil bent om “antwoord” te geven? Ik vind dat zo schattig als je een soort van gesprekje kan voeren.

2 likes

Haha ja, dat doet hij ook! En je dan ook echt zo vragend aan kijken.

2 likes

Mensen met een kleine flat, waar doen jullie de kattenbak? Ik ga wonen in een flat van 77 m2 wat ruim genoeg is, maar er zijn 4 kamers dus elke kamer is best wel klein. We hebben geen bijkeuken, slaapkamer/woonkamer vind ik niet zo chill. Kledingkastkamer ook niet. We hebben nog een studeerkamer, dat zou wel kunnen maar ja moet fe deur van de gang + die deur dus wel altijd open blijven. Er is ook nog een optie in de gang tussen de woonkamer en slaapkamers, waar de krabpaal komt te staan, maar ik heb gelezen dat katten het niet zo chill vinden om te poepen naast de krabpaal. Iemand die tips heeft?

2 likes

Toen ik wat kleiner woonde heb ik de kattenbak ook altijd op de gang laten staan. Daar stond hij ver genoeg van de krabpalen/etensbakjes en daar kon de kat altijd naartoe. Het was niet helemaal praktisch, maar dat waren de andere opties ook niet echt :sweat_smile:

Zou je er in de gang nog wel makkelijk langs kunnen?

1 like