Kattentopic #3

Aaawh, wat ziet de kat er gelukkig uit!

1 like

Ik ben weer n paar dagen op vakantie en de vorige keer was ik n week weg had ik iemand in huis gevraagd de hele week, wat geen succes was (katten zaten alleen maar onder de bank, de oppas zag ze niet, mss weten jullie dat verhaal nog)
Nu ben ik n paar dagen weg en komen m’n buren 2x per dag eten geven en spelen en dat gaat supergoed!

9 likes

Ik zie op het moment overal en nergens mensen die nestjes kittens aanbieden (niet alleen raskatten overigens) en ik zit elke keer van: nog meer kittens. In het asiel zitten zoveel leuke katten die ook een huis verdienen :cry: Ik word er oprecht verdrietig van.

Ik vind dat ook wel een minpunt van mijn vrijwilligerswerk bij het asiel: dat ik ze het liefste allemaal mee wil nemen. Gelukkig doe ik op het moment meestal het pension waar de katten gewoon een baasje hebben, maar vind het alsnog verdrietig.
Dit geldt overigens net zo goed voor de hondenafdeling en pups die gefokt worden.

Ik weet wel dat mijn volgende kat (of katten) er eentje uit het asiel wordt.

5 likes

Ongevraagde tip voor foto’s; ik hou regelmatig een snoepje of speeltje waar ze dol op zijn vlak boven of langs mijn lens! Dan focussen ze zich daarop en lijkt het net alsof ze in de camera kijken. En omdat ze zich focussen zitten ze stil haha ipv dat ze net sneaky hun kop wegdraaien als ik enkel hun naam roep.

1 like

Mijn katten nemen hun speeltjes mee naar buiten om er dan mee te spelen haha. Ze nemen ze ook weer mee terug naar binnen maar moet zo lachen als ik dan opeens een knuffeltje in de tuin zie liggen. Sowieso vind ik het lief hoeveel ze met hun speelgoed spelen (zijn bijna 1 1/2 jaar).

14 likes

Awhhh wat zoet!

Ik krijg tegenwoordig cadeautjes denk ik? (OkĂ© hoop ik en hou ik mezelf voor hahahaha). Dan word ik wakker ‘s morgens en ligt haar favo knuffeltje ineens op m’n slipper. Paar dagen geleden werd ik ‘s nachts wakker van haar spelen en toen zag ik het haar doen. Laatst kreeg m’n vriend ook al een knuffeltje op z’n sportschoen :pleading_face:

11 likes

Jaa dit doet mijne ook soms, zo leuk :heart:
Ook in bed soms op het andere kussen hahaha

Heel fijn dus dat ze een binnenkat is en de cadeautjes speelgoedknuffels en balletjes zijn en geen dode muizen en vogels :sweat_smile:

5 likes

Hahah die eerste foto is net of de kat gelnagels krijgt

9 likes

Hahaha nu je het zegt ja, komt door dat blauwe licht.

2 likes

Ik wilde graag nog een update plaatsen. Het gaat wonder boven wonder goed met mijn kat! Hij is aan een oog wel sowieso blind en met het andere oog ziet ie nog niet zo veel. Daar zit nog veel bloed in en achter het oog. De verwachting is dat ie wel wat kan zien als dat allemaal weg is, maar dat heeft tijd nodig.

Hij is sinds een paar dagen uit de bench, op aanraden van de dierenarts. Voor nu komt ie alleen in 1 ruimte beneden en snachts doen we m wel nog in de bench. Hij kan best goed z’n weg al vinden en is qua gedrag heel rustig. We herkennen hem eigenlijk niet, want het bange en schrikachtige is tot nu toe niet meer te merken :sweat_smile: ben benieuwd hoe dat zal ontwikkelen.

Hij eet ook zelf gelukkig dus we hoeven hem niet meer te dwangvoeren.

Hij zit wel regelmatig bij het kattenluikje te miauwen, zo sneu. Maar hij kan nu natuurlijk niet naar buiten haha.

30 likes

Ik ben weer terug van vakantie en dus eindelijk weer herenigd met mijn baby :smiling_face_with_three_hearts::smiling_face_with_three_hearts::smiling_face_with_three_hearts:

Hij vindt het zelf overigens niet zo bijzonder dat ik er weer ben geloof ik

37 likes

Ik zit ff in een voetenbadje. En frenky staat er nu naast en probeert het water te pakken. Dus hij grijpt steeds het water en spettert mij daarna helemaal nat omdat hij t water aan zn pootje niet fijn vind. Nja zo blijf ik wel lekker cool hahah

7 likes

Ik vind dat een van de schattigste dingen die ze doen, zo met hun pootje schudden omdat het nat is hahahaha :heart_eyes:

Mijne houdt wel van water trouwens, die klimt totaan d’r oksel een emmer in

6 likes

Haha jaa t ziet er zo schattig uit idd haha.

Aahw cute! Samen zwemmen met je kat :heart_eyes: haha

2 likes

Ja lief!!! Echt schattig vind ik het zo lang het speeltjes zijn. De regenwormen, pad en oorworm hadden niet gehoeven

Wij hebben een nieuwe bank, dat was nog al spannend. En nu wilt ze elke keer liggen op de plek waar ik precies zit. Moet elke keer verplaatsen, omdat mevrouw alleen daar wilt liggen.

36 likes

.

19 likes

Nou echt, mijn man zat net op haar plek, staat op en meteen schuift ze op naar die plek, overdwars zodat je er ook niet echt lekker naast kan zitten.

Mijn bonuskat heeft nu een tuigje zodat hij naar buiten kan. Met dat tuigje aan vergeet hij ineens hoe hij moet lopen en schuifelt-ie zowat over de grond. Herkent iemand dat? Is het een kwestie van wennen of
?

Jaa is een kwestie van wennen. Als dat ding verder niet te strak of iets zit. Mijn katten liepen in t begin ook heel raar met dat ding om maar inmiddels niet meer.

1 like