Kattentopic #3

Help, ik vond vanmorgen maden in m’n vuilnisbak :nauseated_face: meteen buiten gezet en met kokend water overgoten en schoongemaakt en dacht dat ze weg waren, maar zag vanavond weer wat maden krioelen op het balkon :cry::cry: m’n kat is ook buiten geweest maar heb haar niet de hele tijd in de gaten gehouden. Zou ze maden gegeten kunnen hebben? Moet ze naar de dierenarts voor een totale cleanse? :cry: hoeveel zorgen moet ik me maken?

1 like

Ik zou zelf de dierenarts wel bellen om te overleggen. Gewoon voor het geval dat.

Hoop dat de kat niets heeft gegeten!

Mijn katten slapen tegenwoordig niet meer bij mij, nou ben ik de hele dag weggeweest en dan vind ik het zielig als ik thuis kom en meteen naar bed ga en ze weer alleen laat, dus dan ga ik nog een half uur beneden zitten om ze gezelschap te houden. Denk je dat ze dat ook maar íets boeit en ze nu gezellig bij mij liggen te chillen? :smiling_face_with_tear:

2 likes

Wij hebben ook wel eens maden binnen gehad, naast de kattenbak. Ik schrok me dood en dacht dat het van onze katten vandaan kwam. Toen heb ik ook gegoogled, maar schijnbaar komen maden bij katten zelden voor. Achteraf bleek ik later zelf de schuldige :joy: (ik had iets schoongemaakt, te lang in de zon laten staan terwijl het nog nat was, zodat er maden in waren gekomen, en dat blijkbaar voor ze zichtbaar werden mee naar binnen genomen). Als er kwa gedrag / ontslasting / in de vacht niks te zien is zou ik me niet zo snel zorgen maken. :crossed_fingers:t2:

Wassen jullie je kat wel eens? De mijne heeft sinds kort een best muffig geurtje over zich hangen. Ze kan haar pootjes/kopje nog wel wassen, de rest lukt niet meer. Ik merkte daarnet ook op dat er een beetje ontlasting in haar vacht is blijven hangen, daar wil ik haar vooral mee helpen maar hoe pak je dat aan? :grimacing: want ze kan echt heeel boos reageren als ik haar in die area zou aanraken uberhaupt. Ik probeerde al even kort met een zacht doekje en lauwwarm water maar na 3 seconden was ze er al weer klaar mee dus geen succes haha.

Mijn kat heeft ook wel eens last van poep bij haar achterwerk (combinatie van lange haren en diarree, heerlijk) en wat bij mij altijd heel erg helpt is om de kat in de wasbak te wassen ipv onder de douche/in bad. Ook niet de straal over haar heen laten lopen, want dan wordt ze gek, maar ipv daarvan een nat washandje gebruiken. Ze blijft vrijwel altijd “rustig” omdat ze weet dat ik niet dat hele lichaam onder een stromende kraan houd. Ik heb een speciale washand voor mijn kat, gezien het meerdere keren per maand voorkomt dat het arme beestje weer moet worden schoongemaakt haha. Wellicht heb je hier iets aan!

2 likes

Bij Dolly heb ik wel eens scherpe steentjes van de kattenbak uit d’r kont moeten peuteren :no_mouth: en dat heb ik met natte washandjes gedaan. Ik heb haar afgeleid met een liquid snack (hielp, maar was snel op) en met katten speelfilmpjes op youtube (hielp top!). Misschien werkt zoiets bij jou ook?

1 like

O nee ik voelde gisteren een bultje onder de oksel van de poes. Net gaan Googlen, dom dom dom. Ook bij katten niet doen. Ik denk alweer aan het ergste. Twijfelde of ik de dierenarts moet bellen hiervoor maar na wat ik gelezen heb ga ik dat morgen meteen doen :pleading_face:

1 like

De kat is boos want we eten vega gehakt.

4 likes

Op dr plekkie, ze wordt wel steeds zwaarder😂

29 likes

Ik denk dat de fotos even iets langer moesten laden.

1 like

@Sedana zooo cute

Verhuisdozen zijn de chillste uitkijkplaats!

34 likes

Dave lag heel lekker naast me te slapen gisteravond

31 likes

Wat lijken zij op 1 van mijn katten!

23 likes

Ze lagen vlak bij elkaar in de tuin, zo lief. Normaal zit er flink afstand tussen haha

39 likes

Ik heb na een week nadenken contact gezocht en heb vandaag gebeld met de vrouw die haar opvangt, en het was zo’n leuk gesprek! Het klikte meteen en ik kan merken dat ze zoveel passie heeft voor het opvangwerk dat ze doet. Ze vangt meerdere blinde katten op, dus ze kan me daar ook heel erg bij gaan helpen.

We gaan volgende week kijken bij de poes, ik vind het heel spannend en leuk! Hoop echt enorm dat we haar een fijn mandje bij ons thuis kunnen gaan geven.

24 likes

Ik kom er net pas achter dat de batterijen van het kattenluikje blijkbaar al de hele dag leeg zijn. :pleading_face: Onze twee katten waren dus de hele dag buitengesloten. Ik was weg, dus eerder niet doorgehad. Hoop maar dat ze ergens anders wat te drinken hebben kunnen vinden ofzo. Vind het wel een beetje zielig met de warmte. Nr 1 is inmiddels thuis, nr 2 komt hopelijk ook snel aanwaaien.

3 likes

Kan je katten net zoals bij kippen introduceren? Een vriendin heeft een jonge kater nadat ze een jonge katin al een jaar bezit. Beiden gecastreerd. De oudere kat braakt constant en water en weinig eten. Bij gevechten heb ik de indruk omdat de nieuwe kat een verleden heeft dat ze de nieuwe voortrekken op basis van de verhalen die ik hoor. Ik weet bij kippen duurt het 1-2 maanden. Nu wil de vriendin de nieuwe kat eventueel al wegdoen nadat ie nog geen drie weken in huis is om het vrouwtje te sparen. Iemand tips?

Grote kans dat ze de katten te snel aan elkaar heeft geïntroduceerd en dan heb je het eigenlijk al verpest. De introductie van een nieuwe kat - Praktijk voor Kattengedrag

3 likes

Dank je hier vreesde ik al voor. Zeer goede link. Klein lichtpuntje mss als ze de rest goed doet zoals in dat topic dat het heel mss toch nog goed komt. Het grote probleem is dat de oudere kat haar safe place heeft moeten afstaan is zowel de master als de logeer room. Volgende week ga ik naar hun toe en wat dingen uitproberen

1 like