Kattentopic #3

Eigenlijk puur de scherpe puntjes eraf zodat kneden op m’n blote huid geen pijn doet, maar nooit kort. En zodat nooit dr achterpootjes op de vloer te horen zijn, lijkt me niet chill voor haar ook.

2 likes

Sinds mijn kat haar favoriete snoepjes krijgt na het knippen slaat ze aan op het geluid van de nagelknipper, dus zelfs als ik nu m’n eigen nagels knip komt ze naast me in de wachtrij zitten :joy:

Ze was 8 toen ik haar kreeg en helemaal niet gewend aan nagels knippen dus ze vond het eerst vreselijk

12 likes

Ja, dit inderdaad. Enkel de scherpe punten van de voorpootjes, anders krijg ik een soort acupunctuur van die kat haha.
Achterpootjes zijn gek genoeg nooit scherp en/of lang.

1 like

Iemand die mij wat informatie kan geven?

Kunnen 2 katers uit hetzelfde nest goed bij elkaar?

Gelukkig is die van mij vrij makkelijk met zijn voorpootjes knippen dus die knip ik regelmatig, maar bij zijn achterpootjes verandert hij in een glibberige worm dus die knip ik één voor één als hij heel rustig is. Ik schrok wel van hoe kort de DA ze knipte, zelf doe ik het nooit zo kort dat ik dichtbij het ‘leven’ zit.

3 likes

De katers (broers, zelfde nest) van mijn ouders in ieder geval wel.

1 like

Sinds enkele dagen is het 's nachts gelukkig weer kouder en ineens komt mijn poes weer bij mij op bed slapen! De hele zomer sliep ze onder het bed, want lekker koel, maar vanochtend voelde ik ineens weer wat pluizigs bij mijn benen :cry: :heart_eyes: Kom maar door met de koude en gure dagen!

Edit @Wolf geen idee waarom ik jou getagd heb, excuus!

6 likes

Ik heb 2 broertjes uit hetzelfde nest en dat gaat heel erg goed. Weleens wat gestoeid en heel soms geblaas maar daarna liggen ze weer samen in een doos te slapen.

1 like

Dolly haat nagels knippen ook echt. Werd voorheen niet gedaan denk ik.

Ik vang haar in een deken en dan neem ik haar als purrito op schoot en lukt het redelijk. Achterpootjes sla ik over. Die zijn best bot en lijkt haar pijn te doen (zelfs als ik alleen de puntjes, ver van ‘t leven af knip).

Ik voel me echt stom dat ik dit vraag, maar is nagels knippen bij een kat echt een hoognodige prioriteit? Mijn katten krabben niet aan meubels/mensen/wat dan ook, ik hoor hun nagels niet als ze lopen en ik kijk regelmatig naar hun nagels. Zijn scherp, maar zien er verder goed uit (niet ingegroeid of extreem lang) en ik zie regelmatig van die hulsjes(?) bij de krabpaal/op de trap liggen, dus ik dacht altijd van achja zal wel goed zijn zo haha.

1 like

Ja precies! Wij hebben hiervoor ook 20 jaar een buitenkat gehad waarvan de nagels nog nooit zijn geknipt en die heeft dus ook 20 jaar zo geleefd haha. Daarnaast is 1 van mijn katten naast een 8 kg zwaar bakbeest ook een enorme stresskip met een trauma, dus ik moet haar denk ik in een houdgreep gaan houden om überhaupt die nagels te gaan knippen (als ik controleer duw ik gwn ff een paar nagels eruit en dat vindt ze goed, maar vasthouden enzo niet). Als het zo verder goed is, laat ik het ook zo. Beest leeft immers al 6 jaar zonder geknipte nagels.

1 like

Wij knippen ook alleen de puntjes af bij zijn voorpoten, want hij heeft nogal de neiging om met zijn nagels vast te hangen in vanalles en nog wat (krabpalen, dekens, kleren noem maar op). Hij vindt het ook niet erg.

1 like

Ik knip haar ook alleen als ik merk dat de voorste klauwtjes heel scherp zijn (blijft ze ook haken in dekentjes enzo) of als ze erg ‘tingelt’ op het laminaat als ze loopt.

1 like

Ja dit doe ik ook. Ik knip alleen als ze overal in blijft haken en ik vind het vervelend als ze haaltjes in mijn kleding maakt als ze komt knuffelen.

Bij mijn andere kat laat ik het doen bij de dierenarts omdat ik bang van haar ben :joy:

1 like

Braaf op me wachten tot ik uit de douche kom (Dolly haat water)

25 likes

Ja als hij vasthangt aan de krabpaal ben ik altijd bang dat hij zich gaat bezeren want hij gaat zich dan met zijn volle gewicht in allerlei bochten wringen om los te komen. Totdat hij het het opgeeft en mij laat helpen…

Mijn kat heeft meerdere krabpalen en gebruikt ook een kant van de bank regelmatig als krabpaal (:sob:), maar alsnog groeien die nagels zo hard! En als hij dan komt knuffelen of als we spelen zit ik onder de krassen, dus knip ze als ze te lang worden (elke 2,5-3 maanden ofzo). Hij vind het niet leuk, maar handdoek en houdgreep en dan is het ook met 5 min wel klaar. Snoepje erna en dan is het me ook meteen weer vergeven

Ik denk dat ze nagenoeg alles lust maar heb veel dingen nog nooit gegeven. Soep vond ze niks

2 likes

Dolly is een hele kieskeurige eter en die smult echt van wellness core

Je hebt er ook een blauw blikje van. Kwalitatief heel goed voer volgens Catmoneo. De vleesvarianten hiervan overigens niet als ik me niet vergis?

2 likes

Qua smaken lusten ze bijna alles, maar vooral als het brokjes in saus is of gelei in blik. Van die mousse moeten ze echt niks hebben, zelfs mijn vuilnisbakken kat lust het niet.

Ik heb altijd natvoer van Cosma, alles lusten Ze daar eigenlijk wel van maar vooral de roze variant vinden ze erg lekker. Is iets van thaise mix ofzo.

2 likes