Gvd op mijn schone was weer.
Dit doet mijne ook. Mân wasrek buigt helemaal door met die sprong elke keer. Lijkt mĂj echt heel oncomfortabel verder maar zelf weten.
Iets anders, namelijk: creamy (of liquid) snacks.
Ik heb ook een heel kieskeurige kat en hier wordt ze wild van. Helaas is dat ook één van de weinige dingen, het blijft een worsteling om er voldoende eten in te krijgen dus ik lees de tips met aandacht!
Wow wat een toeval⊠Ik heb nog nooit de nagels van mân katten geknipt. Maar mân kater kitten gebruikt inderdaad ook de bank en het bed als krabpaal en krijg dat er nog niet uit. Met dat ik dit lees, krabt hij voor de tweede keer deze avond aan de bank Maar vervolgens bleef hij vast zitten en miaiwde/gilde hij paniekerig? Het is ook hele normale stof⊠Daarna bleef hij vast zitten in een vilten speeltje. Volgens mij van hetzelfde pootje. Nageltjes dan toch te lang of wat kan dit zijn? Misschien toch eens verdiepen in knippen dan?
Daarnaast lust diezelfde draak geen enkel natvoer of liquid snack. Ik merk dat hij 't gewoon echt vies vindt ruiken. Brokjes eet hij wel gewoon. Is het erg als hij geen natvoer eet? Ik heb al 5 merken en verschillende smaken geprobeerdâŠ
Volgens mij is het prima als katten alleen brokjes eten, als ze daarnaast gewoon genoeg vocht binnen krijgen door water te drinken
Ik knip de nagels van mijn kat als hij tijdens het kneden in zân mandje blijft hangen, als zijn nagels te lang worden dan gaat hij ook aan de bank krabben dus kan goed dat die van jou dat ook om die reden doet. Sowieso als het nog een kitten is zou ik echt aanraden om regelmatig aan zân pootjes te zitten/nagels te knippen, dan went hij daar gewoon aan en is het geen gevecht om dat te doen.
In de natuur krijgen katten een groot deel van hun vocht binnen via hun prooien, vandaar dat het vaak zulke slechte drinkers zijn. Maar als die van jou genoeg vocht binnenkrijgt via water dan is er geen enkel probleem.
Wij gebruiken trouwens Schesir en die vind ik zelf alvast niet stinken (en de kat is er dol op). Is gewoon alleen vis met soms wat kookvocht (ze hebben ook wel andere, maar ik neem altijd die met alleen vis). Zelfde als een blikje tonijn voor mensen denk ik.
Godver haha er staan verhuisdozen in onze woonkamer en eerst ging mijn kat er alleen op liggen maar nu heeft ze geleerd hoe ze open gaan zit ze steeds die dozen open te peuteren en er helemaal in te kruipen gvd
Hahaha dit doet mijn kat ook
Gisteravond. Studeren ging echt top
En dan uiteraard zwaar beledigd zijn als ik haar eraf stuur. Zuchtend ging ze ernaast op de tafel liggen.
Ik ben blij dat ik niet de enige ben met een kat die planten eet
Hoe ontwormen jullie jullie katten? Ik zit te denken om ipv gewoon een kuur te geven ontwormingsonderzoek te doen maar ik kan weinig info vinden. De meeste info die ik vind over de onderzoeken zijn van bedrijven die dat doen, dus die lees ik met een korreltje zout.
Ik geef dâr gewoon eens per drie maanden zoân tabletje en ik zou niet weten waarom ik dat anders zou doen?
En @EllaFitzgerald, ik heb het idee dat je met wormonderzoeken gerichter zou kunnen bestrijden mochten ze wormen hebben omdat ontwormen toch een impact heeft op de kat zelf (wormen ook natuurlijk!). Mijn kat is al wat gevoeliger, dus als wormenonderzoek bij katten ook goed zou werken zou ik dat liever hebben dan onnodig een ontworming gebruiken. Ik ken ontwormingsonderzoek omdat het bij paarden een moetje is voordat je mag ontwormen.
Ik heb inmiddels kennisgemaakt met de blinde, oude poes en het klikte meteen. Mijn vriend is gelukkig ook overtuigd, en haar opvangster vond ons ook de perfecte kandidaten, dus binnekort komt ze gezellig bij ons wonen . Ik kijk er zo enorm naar uit. Ik merk wel dat ik me wat zorgen maak om haar leeftijd (ze is denk ik wel echt 16 jaar oud), maar ik ga het gewoon dag per dag bekijken. Haar gezondheidstoestand is voorlopig nog in stijgende lijn, dus dat is al een geruststelling
Zo leuk dat je een senior(ita) gaat adopteren!
Echt superlief!
Ik moet even van me afschrijven, dus sorry voor de lange post maar ik voel me zo rot. Door omstandigheden moest ik 1,5 week bij mijn ouders logeren en gezien niemand anders op mijn kat kon letten ging ze uiteraard mee. Ik vervoer haar niet graag in de auto want veel te oud en veel te veel stress - en de rit duurt ook een uur. Bij mijn ouders deed ze het echter helemaal prima, maar toen ik gisteren met haar terug in mijn huis kwam was ze zo onrustig, begon ze door haar achterpoot te zakken etc. Dat vind ik uiteraard al niet fijn om te zien maar dat doet ze soms eventjes vanwege haar artrose en ik dacht: dat zal vast wel komen door de autorit. Meestal gaat het ook binnen 5 min beter, maar nu werd het alleen maar erger, zo erg dat ze door haar achterpoten zakte en op een gegeven moment âvielâ en ook niet meer probeerde op te staan. Toen ging ze zelfs plat liggen op de vloer (doet ze nooit) en wist ik dat er iets echt mis was. Ze begon enorm snel te ademen en plots zag ik dat ze haar ogen volledig opensperde, haar bekje volledig open⊠Ik dacht op dat moment Ă©cht dat ze aan het sterven was, het zag er vreselijk uit. Ik in tranen en complete paniek de DA gebeld die vroeg of ik een kalmeringsmiddel voor haar in huis had, en toevallig heb ik een zakje valeriaan in huis liggen. Duurde alsnog 2 uur voordat ze echt terug okĂ© was en ineens ging ze weer opstaan, eten, ook niet meer manken enzo, echt alsof er niets gebeurd was.
Kortom: ik ben een beetje boos op mijn bejaarde kat en voel me zelf ook bejaard (én schuldig) na dit voorval. En een huis dat stinkt naar valeriaan erbij. Uiteraard was dit ook de laatste keer dat ik haar meeneem in de auto, of het moet richting de DA zijn.
Nadat mijn kat geopereerd was aan zn bekkie ging het een tijdlang nog zo met ups en downs (eerst wel goed brokken eten, ineens een infectie en daarna weer amper eten). En de laatste twee weken gaat het eindelijk goed en hij komt weer wat aan (en ik weer wat bij). Wat kunnen die diertjes je toch een hoop zorgen geven.