Heb deze bij de action gekocht en mijn vriendin en ik hebben onze katten nagemaakt

Aaaah super schattig dit
ook dat witte streepje op de staart
Mijn katten blazen ook regelmatig naar elkaar tijdens het spelen, maak me daar niet zo druk om omdat ze daarna gewoon weer normaal tegen elkaar doen
Van de week komen mn vrienden op kraamvisite. De katten zijn inmiddels al 5 maanden maar goed haha. Ik ben benieuwd hoe mn katten reageren. 1 vriend is ook best lang misschien vinden ze dat eng haha. Maar we gaan t zien.
Ik heb volgens mij basis met vaccinatie en nog iets pakket.
Natuurlijk katten kunnen springen, ook baby’s!
(Nou ja ik ga ervan uit dat je kat geen 3 weken oud is haha)
Ik ben aan het catsitten en hij is zo grappig. Echt een enorme speelvogel!
Edit: hij kan ook goed poseren.
Wat zouden jullie adviseren voor de verhuizing van mijn kat volgende maand? Ik wil haar een eerste plekje in huis geven met alle vertrouwende spulletjes enz. Zodat het huis niet direct zo overweldigend is en ze later alle kamers erbij krijgt.
Ik dacht eerst een afgesloten kamer voor haar, maar ze is altijd heel actief en nieuwsgierig en ze houdt ervan om te klimmen ect, dus toen dacht ik maybe is juist de gehele overloop een fijne startplek voor haar. Dan zet ik ale spulletjes op de zolder overloop en kan ze daar rustig chillen, en als ze op avontuur wil kan ze de trappen en de overlopen van de 1e en BG ook verkennen. En dan komt ze ons ook tegen ipv dat wij haar steeds eventjes opzoeken in haar kamer. Of denken jullie dat de overloop/trappen te onoverzichtelijk is voor haar om te starten?
Qua ruimte zou ze dan ongeveer 3 verdiepingen met een overloop van 4m2 plus de trappen hebben (dus exacte oppervlakte dan ongeveer 15m2, net zoveel als een van de kleinere kamers)
Mijn katten mogen eigenlijk altijd op de slaapkamer, dus ik heb nergens last van. Wel een kat gehad met mijn ex. Ex hield voet bij stuk dat ze niet op de slaapkamer mocht. Dat heeft ie, na een nacht van heel zielige kitten miauwtjes, 1 nacht volgehouden. Daarna mocht ze toch maar op de slaapkamer haha. Denk dat je wel wat miauwtjes kan verwachten. Ergens ook wel logisch, vooral als ze alleen zijn, want ze waren voorheen natuurlijk gewend om bij mama/broertjes/zusjes/andere huisdieren/iets anders te zijn!
Ik heb de eerste twee nachten overwogen om mijn kat van het balkon te gooien, zoveel geschreeuw maar daarna helemaal prima. Mijne zat gewoon meteen op zijn eigen slaapkamer en ik wil hem ook niet in mijn kamer, omdat ik dan zelf slecht slaap.
Andere vraag: mijn kat is heel snel afgeleid/gestoord door geluiden. Sinds ik ben verhuisd naar een grotere en drukkere stad merk ik dus ook dat mijn kat veel minder zen is. Hij zoekt vaak beschutting achter het gordijn of in mijn slaapkamer (overdag mag hij daar wel). Maar bijvoorbeeld als de wasmachine draait is hij heel onrustig en ook iedere keer dat er trams voorbij rijden kijkt hij weer op. Heeft iemand tips? Ik kan ook niet niet wassen of de trams langs een ander spoor leiden
Ik breek even in hier, ik ben een beetje van de leg. Ik heb een witte poes zonder oortjes. Die zijn in 2020 operatief verwijderd ivm plaveiselcarcinoom. We zijn nu ruim 2.5 jaar verder en nou heeft ze sinds kort plekken bij haar neusje en rond haar oogleden Dit kan niet geopereerd worden en medicatie gaat haar niet helpen.
Ik weet dat het tijd rekken gaat worden maar ik durf niet zo goed met haar heen te gaan omdat ik ergens al weet wat de dierenarts gaat zeggen
Ze lijkt er nog geen last van te hebben, dat hou ik goed in de gaten.
Maak me beetje zorgen. Sinds maandag verhuisd met mijn kat (nieuw huis + met partner die ze ook nog niet zo goed kende), en het gaat stukje bij beter iets beter met zich laten zien en het huis ontdekken, maar ze eet/drinkt echt slecht. Hoor dr heel af en toe een brokje pakken maar sinds maandagavond maar 1 plasje op de bak gedaan en niet gepoept, dus ja ze eet/drinkt niet goed. Morgen ga ik haar favoriete snacks maar halen, kijken of ze die eet. Wil eig de dierenarts bellen maar waarbij ze zit is dus nog in mijn oude woonplaats 45 min verderop, nog geen nieuwe gezocht. Online lees ik dat het normaal is maar wel gevaarlijk kan zijn iemand ervaring mee?
Wat schrikken! Van oortjes had ik al gehoord, maar nog nooit bij de neus/oogleden. Hopelijk heeft ze er lang geen last van!
@Nysmn meestal beginnen (bange/stressy) katten bij mij na 3 nachten te eten. Ik zou deze nacht nog afwachten en hopelijk heeft ze dan tegen morgenochtend gegeten. Blijkbaar geef je beter niet te veel opties (keuzestress), dus ik zou alleen droge voeding en 1 bakje natte voeding aanbieden.
Je kan zeker ook met je dierenarts eens bellen. Volgens mij heb je een soort eetlustopwekker zalfje, dat kan je in de binnenkant van het oortje smeren. Mirataz was de naam denk ik.
Ik snap dat je je zorgen maakt, dat zou ik ook doen en heb ik ook gedaan. Toen wij onze kat in huis haalde heeft hij 2 a 3 dagen vrijwel niet gegeten en ook de kattenbak niet gebruikt, hij was toen nog een kitten. Katten houden niet echt van verandering, ik kan me voorstellen dat volwassene/oudere katten dat nog wat erger hebben dan kittens. Als ze niet ziek lijkt te zijn dan hoef je je denk ik niet veel zorgen te maken (maar ik ben geen dierenarts), ik denk dat ze nu gewoon in een soort stress overlevingsstand zit.
Volgens mij zie je dit bij veel dieren en mensen, niet kunnen eten in super stressvolle situaties.
Heb je kattenspullen meegenomen uit je vorige huis? Misschien helpt het om dat vlakbij je kat neer te leggen, zodat ze een bekende geur om d’r heen heeft.
Dankje! Ze heeft vannacht al iets meer gegeten, niet zoveel als normaal maar goed. Al vooruitgang!
Alleen jammer is dat ze aan het nieuwe tapijt krabt ipv de nieuwe krabpaal (oude was echt naar de klote), maar hopelijk/wss ook een kwestie van tijd.
Fijn dat er vooruitgang is! Misschien wat catnip op de nieuwe krabpaal? Zo heb ik mijn katten van het tapijt naar de krabpaal kunnen krijgen.
Ik heb geen advies (sorry) maar zou je een foto willen posten van hoe je balkon eruit ziet met het net? Ik zit ook 4 hoog maar ze mogen nu niet het balkon op
Hebben jullie een tip hoe je kan voorkomen dat de katten hun nageltjes in de bank zetten? Ze doen het ook ‘s nachts en zijn stronteigenwijs dus natspuiten werkt niet.