Oh er is afgelopen weekend zo iets bijzonders gebeurd. Mijn moeder is altijd een kattenmens geweest, en helaas is haar kat 1,5 maand vrij onverwacht overleden. Daar had ze veel verdriet van, en ze wist ook niet of ze ooit nog een andere kat wilde nemen, maar haar liefde voor katten bleef natuurlijk. Mijn moeder gaat daarnaast een behandeltraject tegen kanker in, dus dat is sowieso ook nog eens allemaal spannend en vervelend.
Nu wonen mijn ouders ver achteraf, aan een doodlopend bos-/veldweggetje (veel mensen weten niet dat er een huis staat, tot ze er echt bij uitkomen). Zaterdagochtend deed mijn moeder het gordijn open toen ze ineens een kleine kat in de weide zag zitten. Ze is erheen gegaan en het bleek zelfs nog maar een kitten te zijn. De kitten was eerst een beetje bang, maar vrij snel daarna was ze al helemaal gefocust op mijn moeder (haar buiten opwachten, haar “roepen”, kopjes geven en spinnen). Mijn moeder heeft een foto gemaakt en gedeeld met de buurtapp, mensen daar hebben het gedeeld op facebookgroepen en zelf heb ik een advertentie geplaatst op Amivedi, maar tot nu toe meldt niemand zich. Mijn ouders hebben haar toen binnen genomen en al snel was ze echt de schaduw van mijn moeder. Mijn moeder was zo gelukkig en blij, en besloot dus al vrij snel dat als niemand zich kwam melden, ze haar ging houden.
Ze is vanochtend met haar naar de dierenarts gegaan en er was geen chip, dus die heeft mijn moeder nu maar laten plaatsen. We verwachten niet dat iemand zich nog gaat melden, maar mocht dat wel gebeuren, dan gaat ze uiteraard naar het baasje. We denken dat ze is gedumpt omdat ze gewond is aan haar kopje (daardoor is ze niet zo “adopteerbaar” meer. Mensen hebben waarschijnlijk gedacht dat ze haar in een bos hadden achtergelaten). Gelukkig heelt de wonde volgens de dierenarts goed, en is ze verder kerngezond. De arme schat was ook pas 10 weken oud volgens de dierenarts.
Nu dartelt ze de hele dag rond mijn moeder, spinnend en kopjesgevend. Mijn moeder ziet haar echt als een cadeautje, zo fijn 
(Hier zie je de wonde)