De nagels goed kort houden? Mijn kat doet het voornamelijk wanneer zijn nagels te lang zijn en als ik ze dan knip houdt hij er mee op
Werkt helaas niet :(. Ze gaan ook gewoon naar buiten, dus die nagels zijn al aardig bot verder…
Vanmiddag een uitgebreide kroelsessie (en fotomomentje) gehad met de twee katten die hier in de buurt altijd rondlopen. De bovenste zit heel vaak zo met z’n voorpootjes op de stoeprand, zo schattig En de donkere is een mega knuffelkont, komt heel vaak luid miauwend op me af gerend zodra ik thuis kom en gooit zichzelf dan op haar rug voor m’n voeten omdat ze geaaid wil worden. Ze hebben beide ook zo’n mooi gekleurd vachtje! Ik ben dol op katten maar heb er zelf geen, dus vind het superleuk dat ik zo toch nog wat kattenliefde krijg
Ik heb de mijne als allerlaatste verhuisd en toen was alles er al. Alle meubels enzo (merendeel nieuw). Ik ging trouwens van 80 vierkante meter naar 51 ofzo. Oorspronkelijk zou ik maar 1 van mijn katten komen (door omstandigheden heb ik ze allebei nu) en die heeft een paar dagen lopen mauwen zodra ik wegging. Dan hoorde ik hem door de voordeur heen mauwen, zo hard Maar zodra ik thuis was, was het goed. Ik heb wel meteen alle ruimten opengezet zodat 'ie overal kon kijken. Uiteindelijk werd 'ie ook weer zichzelf toen zijn broertje (kat 2) er ook weer was.
Ik wilde lekker uitslapen dus dat heb ik ook gedaan (), m’n kat is het ondertussen zat. Die heeft het voor elkaar gekregen de bovenste lade van m’n ladekast open te maken en is nu een voor een de kleren eruit aan het flikkeren
Oookay one breakfast for diva coming up.
Ze is hier en ze is zo lief! Ze moet zich nog helemaal orienteren (net zat ze te chillen in de (schone) kattenbak haha, dus ik heb haar even in het mandje gezet en daar ligt ze nu heel tevreden in). Ze heeft zelfs al een paar brokjes gegeten! Verder merk je natuurlijk wel dat ze moet wennen en een beetje stress heeft, maar dat kan ook niet anders.
Omdat ze blind is, is het belangrijk dat je haar eerst een afgebakend hoekje geeft wat ze kan verkennen en waarmee ze vertrouwt raakt. Mijn vriend en ik heb daarom een soort kartonnenfort voor haar gemaakt haha, maar dat was ze net al voorzichtig aan het verkennen.
Ik ben nu al zo gelukkig met haar, hoop echt dat we haar nog een paar jaar bij ons mogen houden
Onze katten hadden nog nooit een trap gezien en de kleinste ging de trap echt niet af, die moest ik elke keer naar beneden tillen.
Als ik thuis kom (achter om met de fiets)
Gaan mn katten helemaal bij de poort kijken waar ik dan vandaan ben gekomen.
Maar ze doen t nu ook blijkbaar als ik weg ga. Dan kijken ze helemaal waar ik heen ga tot ze me niet meer zien .
Zo cute
Mijn kat is in twee weken al twee x in de sloot gevallen achter het huis . Nu de vraag of we dr binnen houden of niet… ze vindt het zo fijn buiten.
Oh zo leuk dat je het vraagt! Ze doet het echt heel goed. Ze eet en drinkt goed, ze weet de bak perfect te vinden en ze maakt soms wat verkenningswandelingen door ons appartement. Verder wil ze het liefst 24/7 geknuffeld worden haha.
Je merkt wel echt dat het een oud katje is, maar dat maakt niet uit. Ik heb deze week slecht nieuws gehad over de gezondheid van een familielid, maar ze beurt me zo enorm op. Mijn vriend zegt ook dat hij ziet dat haar aanwezigheid me echt goed doet. Hij is zelf ook al dol op haar, wat ook heel leuk is om te zien.
Ze kruipt soms bij het aaien helemaal tegen me aan, zo gezellig
Aahw het is ook echt een Rikkie! Wat een dotje
Mijn nieuwe foster! Ze is scheel
Haar broertje heb ik ook, dat is een lynx point siamees! Ze zijn echt zo lief!
Dat is heel herkenbaar, eerst er helemaal dol op koop je een grote voorraad willen ze het na een tijdje niet meer hebben.
Kan het mij ook wel voorstellen. Ik eet ook wel eens iets heel vaak en daarna heb ik er totaal geen zin meer in.
Hebben jullie het idee dat jullie katten vatbaar zijn voor jullie emoties?
Ik heb dagen dat ik erg schrikachtig ben een continu valt het me op dat mijn kat dan ook veel jumpier is. Schrikken van geluiden, erg alert. Misschien verzin ik het hoor, maar wilde even vragen of jullie het herkennen!
Eén van onze katten vroeger bij mijn ouders nam niet echt je stemming over, maar voelde het wel altijd aan als iemand zich boos en verdrietig voelde. Zij was niet echt aanhankelijk, maar zodra iemand zich slecht voelde zat ze op schoot en kreeg je eindeloos kopjes. Denk dat katten zich toch heel bewust zijn van lichaamshouding/non-verbale communicatie. Natuurlijk interpreteren ze dat waarschijnlijk in de meeste gevallen compleet anders, maar ze passen zich er dan wel op aan op hun manier (dit is 100% speculatie haha).
Mijn adoptiekat maakt me echt zo gelukkig. Ik geniet er zo van als ik zie dat ze lekker ligt te slapen, of soms hoor ik haar zelfs zachtjes snurken. Ze is zo tevreden en dankbaar, en dat al na een paar dagen hier (terwijl ze ook nog eens blind is).
Ik ken het, net een kind maar hier is het altijd een fase. Dan laat ze natvoer staan, dan ineens gaat het dagen achter elkaar op. Ik wissel wel altijd af met smaken trouwens en kan duidelijk zien dat ze voorkeuren heeft. Zo grappig
Skadi wel, Emma niet vind ik. Maar Skadi is sowieso veel meer gericht op mensen, denk dat dat bij haar ook meespeelt.
Ze wil sowieso vaak aandacht, maar als ik me slecht/verdrietig/overprikkeld voel is ze echt niet bij me weg te slaan. Verder als ik boos/gefrustreerd ben gaat ze lopen klieren haha, wel een mooie spiegel voor mij om dan niet te blijven hangen in die emoties.
wat een lief snoetje <3333333